Oproep: wie kent deze Fjord?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jessy

Oproep: wie kent deze Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 20:15

Dag mensen,

Ik plaats deze oproep omdat ik er probeer achter te komen waar mijn Fjordenruin, zonder papieren, vandaan komt.

Wat ik weet is dat hij in de zomer van 1997 verkocht is door een handelaar (hierna te noemen H.) uit de omgeving van Amsterdam.(ik heb de naam van H., maar die kan ik uit privacyoverwegingen niet op een open forum plaatsen )Ik weet niet hoe lang hij bij H. heeft gestaan. Ik heb hem gekocht van degene die hem bij H. vandaan heeft. H. wist mij bij navraag nog te vertellen dat mijn fjord hem te koop was aangeboden samen met een fjordenmerrie. Ik weet dat dit in ieder geval klopt; degene van wie ik hem heb, wist zeker dat er bij H. in de zomer van '97 twee Fjorden te koop stonden, een merrie en een ruin. De verkoper had H. verteld dat hij beide Fjorden in Denemarken had gekocht. Meer kon H. zich niet herinneren. Niet bekend is hoelang deze Fjorden al in Nederland waren voordat ze aan H. verkocht werden. Het zou natuurlijk ook kunnen dat deze Fjorden helemaal niet uit Denemarken kwamen maar dat het een exotisch tintje aan het verhaal gaf, en waarschijnlijk ook aan de prijs Geld, geld! . H. had bij de verkoop gezegd dat mijn Fjord 5 jaar was en ingereden. Of dit klopte valt te betwisten...

Het signalement van mijn fjord:
Geslacht: ruin
Stokmaat: 1.50
Leeftijd: moeilijk te schatten (luchtzuiger Frusty ); tussen de 8 en 12.
Aftekeningen: zeer lichte zebrastrepen op de voorbenen.
Een opvallende langwerpige verticale kruin achter het linkervoorbeen ongeveer op de plaats van de singel. Verder heeft hij een korte voorpluk die nooit voobij zijn ogen groeit.
Bouw: Vrij luxe type, fijne benen, lange rug. Wel fors lijf en groot hoofd (paardenmaat tuig en dekens!) Opvallende ruime gangen.
Karakter: Vriendelijk maar soms angstig, waarbij hij zich moeilijk gerust laat stellen. Hij is vooral erg bang voor wapperend plastic (is er nooit uitgegaan) en wil absoluut niet alleen buiten rijden (begint met staken tot aan in paniek terugrennen/vallen etc.)

Als iemand in dit verhaal iets, al is het maar een detail, herkent, mail mij dan op het opgegeven adres of reageer in het forum. Ook als je degene bent die bijvoorbeeld de bovengenoemde Fjordenmerrie kent of hebt gekocht? Ik zou het heel graag weten.

Alvast bedankt,

Jessy

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:18

helaas komt me niet bekend voor, ik ben zelf op zoek naar 2 tinkermerries, dus weet wat je voelt,
hoop voor je dat je hem terug vind, een stokmaat van 1.50 zou toch op moeten vallen, want dat is redelijk groot of niet?
en wat is nou zn geslacht, je zegt ruin, maar in het laatste stukje staat merrie?
misschien een typfoutje,
ik hou mn ogen voor je open

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 20:24

Hoi Kinglover,

bedankt voor je reactie. Het klopt dat 1.50 erg groot is voor een Fjord, dus misschien dat er belletjes gaan rinkelen?? I hope so.

Verder nog even voor de duidelijkheid: Mijn Fjord is een ruin. De merrie waarover ik het heb, is de Fjord waarmee hij samen aan H. verkocht is. Het was duidelijk een stel, dus misschien dat de huidige eigenaren van deze merrie meer weten dan ik? Sorry als het een beetje verwarrend is

Jij ook heel veel succes met je zoektocht! Ik weet hoe tergend het kan zijn...

Jessy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie