Ben ik te eerlijk? (verkoop)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:55

meschien een duidelijke omschrijving,voor welke ruiter de pony geschikt zou zijn:b.v:niet voor beginner,maar leuke tokomstige wedstrijdpony,voor de juiste ruiter!(geeft al aan,dat het geen "hobbelpony "is!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 12:07

Dat staat er idd al bij

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:13

Tegenwoordig is het heel moeilijk om een pony / paard te verkopen. Met deze economie zijn mensen voorzichtiger geworden, en de prijzen gaan omlaag.
Misschien ben je te duur? En wat betreft handelaars, als je potentiele kopers verteld dat je hem alleen particulier wilt verkopen, dan gebeurt dat ook wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:18

Maar wat sommige mensen soms ook vragen is idd ook wel erg raar.
Voor Twilight kwamen mensen. Net verteld dat er pas een keer of 7 iemand op haar rug heeft gezeten, vragen ze hoe hij in het bos is
Ja sorry maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Vraag me dan ook af wat de algemene paarden kennis is van zulke mensen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:22

Ik heb een anderhalf-jarige te koop, ook een B/C pony'tje ... moet je dan bij deze precies dezelfde vragen krijgen . Is ze al ingereden??? "DUH" ... Kan ze op wedstrijden? "DUH" ... Zal ze goed zijn voor een kindje? "DUH" ... ... Heeft ze al veulens gehad? "DUHHHHHHHHHHHH" ... Denk dat de zomerse hitte hersenschade veroorzaakt heeft bij vele mensen Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 12:27

Als men een paard verkoopt snap ik de domme vragen nog veel minder.Deze mensen zouden in principe al een hele poos rijden denk ik zo.
Bij de verkoop van een middelmaatje pony zijn het toch de ouders die bellen.Tja de meeste ouders hebben van pony's en paarden geen kaas gegeten,maar doen maar mee omdat hun kinderen het een leuke sport vinden.
Sommige gaan zonder enige hulp gewoon aan de slag en kijken wat ze mooi vinden.Tja dat dat dan niet past bij hun kinderen omdat ze nog niet genoeg kunnen rijden snappen ze dan niet echt.Dan krijg je vragen van hoezo is de pony te jong voor mijn kinderen?
En idd de vraag of hij verkeersmak is heb ik ook gehad.Nou ja hij kent verkeer,maar verkeersmak,nee.

Soms denk ik weleens doe toch niet zo moeilijk en neem de pony gewoon zoals hij is en ga niet van die belachelijke eisen stellen als je een 3 jarige wil kopen. Boos!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:30

Hoi,

Uiteraard is er altijd een thuis te vinden voor je pony, maar of je jezelf dan nog in de ogen kunt kijken is natuurlijk de vraag. Maar wat jij wilt is een goed thuis. Door eerlijk te blijven zul je daar wat langer over doen, maar uiteindelijk kun je je pony met een gerust hart verkopen!
In de tussentijd zou je hem verder in kunnen rijden, het is tenslotte weer behoorlijk afgekoeld inmiddels Lachen

Groetjes en succes!
Jacqueline

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:06

ik wilde dat het meisje van wie ik mijn paard heb gekocht zo eerlijk was geweest als jij ! is het wat voor beginners? ja hoor hij is superlief...... nou hij is lief hoor maar voor een beginner no way ! ik denk dat je er heel veel tijd in moet steken als je je paardje goed wil verkopen ! succes er mee en ik zou toch kiezen voor het eerlijk zijn hoor !!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:34

Ik heb absoluut geen zin om mijn pony aan iedere koekerd te verkopen.Ik zie hem graag vooruit gaan en niet achter uit.
Maar ik weet drommelsgoed dat er wel van zulke mensen zijn die hun paard onder valse praatjes verkopen,zelfs platspuiten en kijk toch eens hoe braaf.Nee mij niet gezien.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 16:47

wat ik nu weer meemaak,waar zitten de hersens van sommige.
Ik kreeg een mailtje van iemand:
Ik bied 300 euro voor de pony,ik wil hem graag kopen.
Nou ja krijg het schijt.Sommige mensen Boos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:05

Och troost je, ik heb al erger meegemaakt ... ik zal haar eten geven, maar jij moet voor de smid en de DA blijven betalen Clown Yes, Sure

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 17:21

Ach ik troost mezelf gewoon met de leuke reacties die ik krijg.
Zojuist belde er weer iemand waar ik een goed gesprek mee kon voeren.
Hij legde uit waarom hij een pony zocht en wat hij zocht.Daar kon ik netjes op in gaan en hij was zeer tevreden met de informatie.Hij moest nog wel even nadenken omdat de pony net iets te weinig onder het zadel was geweest bij het beeld dat hij in zijn hoofd heeft van een pony,maar vond wel dat hij al veel kon ondanks dat.Afwachten dus.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:43

Tja, een jong kind met een 3 jarige pony. Vond ik inderdaad ook geen ideale combinatie. Maar toch hebben wij vorig jaar jaar een 3 jarige New Forest d-pony gekocht (die wel wat op jou, overigens mooie, pony lijkt) voor onze Rick van (toen) net 9. Rick had tot dan 2 jaar op een manege gereden dus in mijn ogen nog een beginner. We kwamen bij dat meisje eigenlijk voor een andere, iets oudere (5) en verder doorgereden pony maar Rick werd op slag verliefd op Insley. En we hebben er veel over nagedacht en gepraat en hebben de pony uiteindelijk toch gekocht. Hij zou daar toen nog een paar maanden blijven om goed zadelmak gemaakt te worden. Rick ging daar 2 x per week naartoe (was gelukkig niet zo ver weg) om daar mee te helpen. Zodoende konden we al een beetje beoordelen hoe het klikte tussen hem en Insley, en kijken of ie het aankon. We zouden daarna nog een proeftijd hebben ook. Dus Rick heeft (als beginner) al meteen op zijn pony gezeten toen er nog maar 3 keer iemand opgezeten had. Nou is Insley ook wel superbraaf en heel cool in zijn koppie, maar toch. Hij is er na 2 weken al mee buiten geweest (onder heftige begeleiding uiteraard) door de woonwijk en al, zodoende konden we meteen de reactie van de pony op verkeer testen. En ook daar slaagde ie met glans. Wij hebben Insley nu precies 1 jaar en Rick is nog net zo gek met zijn pony als toen we hem kochten. We doen het rustig aan met de opleiding, pony is nog jong en kind ook. Hij heeft 2 a 3 keer per week les, rijd wat buiten (altijd met mij of zijn vader erbij) en rijd een paar keer per jaar een Bixiewedstrijd, en dat gaat super. Af en toe is het moeilijk voor hem omdat pony's van 4 nou eenmaal puberen, maar hij lost het altijd keurig op (al dan niet met hulp van zijn instructrice).
Maar in jou ogen zouden wij dus ongeschikt zijn geweest om jou pony te kopen?
Ik zou als koper trouwens wel heel blij zijn met je eerlijkheid want ook wij zijn al heel vaak (zowel voor pony als voor paarden) voor niks ergens heen gereden omdat er iets heel anders beloofd was dan hoe het in werkelijkheid is, zelfs een kreupele pony met een joekel van een draadwond was erbij.
Ik ben zelf ook altijd eerlijk. Ik heb mijn recreatiemerrie al 2 jaar te koop staan. En misschien heb ik haar ook nog wel niet verkocht omdat ik te eerlijk ben. Het paard is kerngezond en lief maar niet geschikt voor een echte beginner en dat zeg ik er ook bij, en dan durven mensen meteen niet meer, denken dat er dan wel iets mee mis zal zijn of zo.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:10

Je kan maar beter te eerlijk zijn, want dat oneerlijke zal altijd bij jezelf terugkomen en vaak komen mensen er dan achter.

Helaas is de meerderheid die verkopen in de paardenwereld niet eerlijk, als je t moet geloven zijn haast alle paarden lief/braaf, kindvriendelijk, verkeersmak geen stalondeugden en berijdbaar voor iedereen, nee hoor eerlijkheid duurt t langst, dat is niet voor niets een oud gezegde!!!! succes met de verkoop

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 22:29

Jollyjumper.Als ik lees hoe jij de pony hebt gekocht dan zeg ik nee dat is prima zo.Maar ik vind mijn pony net iets te bijdehand voor iemand die pas een paar lesjes heeft gehad.Dat zeg ik liever dan dat er iemand mee verongelukt.Hij is wel heel braaf en dat hoort ook zo,maar zonder ouders die verstand van paarden hebben verkoop ik hem niet aan een beginner.Jonge pony's zijn geen beestjes waar je lekker mee aan kan sukkelen zonder hulp.
Er is al een keer iemand komen kijken met hun dochter van 9 en die liet ik erop rijden.De pony is braaf zat.De ouders wisten genoeg van pony's en hielden vol zonder cap niet op de pony.Kijk dan zeg ik oke das allemaal oke en te doen.Ze hebben de pony toen zien lopen onder het zadel en op mijn teken mocht dat meisje er ook even op stappen en draven.Wel eiste ik dat ze aan de longeerlijn bleef.Hij is jong,ik weet niet hoe het meisje rijd en ongelukken wil ik ook niet.Dat vonden ze geen punt,ze hadden hem immers al zien lopen en vonden het ook wel een goed idee dat ik voor veiligheid wilde zorgen.
Dat meisje zat netjes op de pony,ze reed hem netjes rond,welliswaar nog niet op de manier waarop het hoort,maar het klikte met de pony.
Dat vind ik belangrijk en niet hoe oud het kind is.
Van de week kreeg ik de vraag of een kind dat al 11 lessen had gehad met de pony kon rijden.De bedoeling was opstappen en rijden maar en ook naar buiten.Deze mensen gaven toe niks met paarden te hebben en ook niet wisten waar ze op moesten letten,dan zeg ik nee dat gaat niet.
Je moet niet vergeten dat ook al krijgt de ruiter wat begeleiding,de pony heeft dat ook hard nodig.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 00:13

Hahaha ik lig helemaal dubbel Haha! Tong uitsteken .Het moet echt niet gekker worden hoor. Haha! Haha!
Of ik misschien mijn pony wil ruilen tegen een computer OK dan!
Haha vroeg ik daarom dan?
Nee hoor drie computers is al meer dan zat.
Pff zulke mailtjes beantwoord ik dus echt niet maar ze zijn wel goed voor de lachspieren Tong uitsteken Haha! OK dan!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:16

Precies wat JollyJumper zegt. Ik had 2 jaar op een manege gereden en kreeg mijn jonge groene pony/paard. Dat ging in het begin ook niet vanharte. Maar ik stond op een stal met meerdere mensen (2 X 16+ en 4 X jonger dan mij) Met 2 keer per week les (1 keer ponyclub en 1 keer prive) kwam ik al een heel eind! Is het niet verstandig om te zeggen dat de pony wel geschikt is voor een beginner als die in het begin maar veel begeleiding er bij krijgt? Niet alleen bij mij is het goed gegaan op deze manier, maar ook met vele anderen. Mijn tip: met goede begeleiding kan deze jonge pony ook met een beginner veel bereiken!
Het is wel frusterend al die onzinnige vragen en belachelijke meeltjes! Goed dat je er toch nog om kan blijven lachen!!!!
Wedden dat jouw pony een superbaasje vindt?