Zandkoliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Zandkoliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 19:08

Onze paarden staan nou op een wei waar nauwelijks gras staat. En ze eten die hele kleine grassprietjes wel op (tsjah, je moet toch iets te doen hebben Knipoog). Ik vraag me af of dat niet schadelijk is... ze eten namelijk kleine grasjes en aan die grassprietjes zit zand... opzich is een sprietje niet erg (ik heb gehoord dat een beetje zand juist goed is), maar als ze nou de hele dag 10000000 van die sprietjes naar binnen werken, krijgen ze dus ook behoorlijk veel zand binnen. Kunnen ze daar geen zandkoliek van krijgen? Of is het juist erg schadelijk als ze in een korte tijd heel veel zand eten?
Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is: Welke rassen zijn gevoelig voor koliek en welke rassen zijn minder gevoellig?

Groetjes Jessie


wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:16

Ik heb een shetlander die heel gevoelig is voor zandkoliek.
Na een zware koliekaanval ben ik maar begonnen met het voeren van Sand Clear aan allebei mijn shetjes. Ik geef ze dat in de winter (als ze in de paddock staan) om de 2 maanden een kuur, maar je kan het ook halverwege het winterseizoen en kuurtje geven om de darmen schoon te maken.
En lijnzaad help natuurlijk ook heel goed. OK dan!

17 mensen vinden dit leuk

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 19:24

Ow sorry, ik lees nu net het topic 'Sand Clear'... had ik niet gezien! iig, bedankt voor je antwoord!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers

cron