automatische drinkbak, help

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

regine

automatische drinkbak, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 19:58

Ik heb mijn paardje verhuisd en nu staat ze op een stal waar er automatische drinkbakken zijn. Dit kent ze niet, heeft ze nooit gehad. Ze is best een schijtert en jahoor dat geluid van de drinkbak is wel heel erg eng. Dus de bak vol laten lopen, zodat ze eraan kon wennen, maar ze heeft dus niks gedronken en vanmorgen toen ik haar in de bak zetten zoop ze in een keer de emmer leeg die daar stond. Dorst had ze dus genoeg. Iedere keer als we de bak aanzetten verschiet ze en ze komt er niet eens bij in de buurt. Hoe kan ik haar eraan wennen?

Meer weten over de Lipizzaner of het werk aan de lange teugel? -> http://www.gezienbijgien.com

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:21

denk gewoon vaak het geluid laten horen totdat ze er nier meer bang voor is , en ondertussen proberen te kalmeren

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:42

Bij ons ging het de eerste dag ook zo.
Als ze het geluid hoorde sprong ze opzij. Toen we s'avonds terugkwamen om te kijken of alles goed ging had ze nog niet gedronken.
We hebben wat water in onze handen geschept en dat zoog ze er gelijk vanaf en kreeg meer dorst.
Toen ging ze naar haar bak en dronk het water dat ze te pakken kreeg snel op maar als hij aanging sprong ze direct weg. Nagelbijten / Gniffelen
Uiteindelijk ging het aan t eind van de 2e dag wel goed. Nog een beetje twijfelachtig maar....
Nu na 3 weekjes is ze helemaal gewend. OK dan!
Ik hoop dat het je snel lukt!! Suc6

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jurenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:48

Als het water hard in de bak spattert kan je een klein beetje hooi erin leggen. Het dempt ook het geluid iets.

Je paard moet er inderdaad aan wennen. Speel veel met de lepel zodat ze inderdaad aan het geluid kan wennen.

Dune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:54

Hallo,

Gewoon de waterbak telkens vol laten lopen zodat ze weet dat daar het water te verkrijgen is. De gang ernaar toe zal daardoor makkelijker gaan. Aan het geluid wennen ze vanzelf.

Succes,
Groet,
KeBu Arabians,
mirriam kellerhuis

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 08:54

als je elke keer met een bak water aan komt zetten blijft ze daarop wachten. Ze krijgt vanzelf wel dorst. Tjah het klinkt hard. Zelf zou ik het net als Dune doen.

groetjes

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie