trailerladen

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ran

trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:36

Ja, ik weet dat er al veel topics over geweest zijn, maar ik hoopte toch op een goed advies van iemand, vandaar. Mijn paard is dus moeilijk te laden en ik ben al wezen oefenen. Ze loopt er nu wel in als ik wat voer voorin de trailer leg, maar ze blijft niet staan, ze loopt er weer snel uit, dus krijg ik de stang niet dicht. Dwang helpt niet, dan gaat ze zich verzetten en wil 't helemaal niet meer. Wie weet hoe je dit kan leren, dat ze blijft staan als ze erin is, zodat de stang dicht gaat? Ik ben al een heel eind met haar, dus ik vind het een beetje zonde om 150 of 200 gulden per keer uit te geven om een paardentrainer te laten komen. Ja, ze weten tegenwoordig wel wat ze moeten vragen hoor.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:42

Ran schreef:
Ze loopt er nu wel in als ik wat voer voorin de trailer leg, maar ze blijft niet staan, ze loopt er weer snel uit, dus krijg ik de stang niet dicht.

En als je haar nu de hele maaltijd in de trailer voert. Ik weet niet hoe snel ze eet, maar je bent er altijd wel een minuutje mee kwijt. En dan nog een hele bult hooi erbij, en ze staat toch wel een minuut of 20 te vertoeven. Tenminste, als ze echt gek is op eten.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Ran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:47

Mmm, wie weet lukt dat wel. Ik ga het morgen proberen.

Jurenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:47

Probeer of iemand je wil helpen.
Waneer je paard op de trailer staat kan de andere de achterstang sluiten. Is het eten op stang weg en laten uitstappen. Als dit geen problemen meer geeft de pauze elke keer ietsjes langer maken voordat de stang weg gaat.

Probeer eens of hooi je paard iets langer op de trailer laat staan, zodat je wel de stang kan sluiten.

Als je denkt dat je paard in eerste instantie in paniek raakt van de stang sluit dan een strotouwtje achter haar wel zo dat met niet al te veel druk het touwtje los gaat.
Er is iets dat haar toch even tegenhoud met naar achteren stappen maar los gaat voordat ze in paniek raakt.

Als de stang achter haar gesloten kan worden is de volgende stap klep omhoog en gelijk weer neer. Ook deze elke keer wat langer dichtlaten.

Mijn complimenten dat je het paard al zo ver heb gekregen om netjes in te stappen, het zal je net zo veel oefening vergen om haar te laten staan.

Ran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:54

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het i.d.d. ook nog een tijd zal duren tot ze ook netjes blijft staan, maar we komen er wel.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:24

Probeer het iedere dag even en neem er tijd voor. Dus niet alleen doen als je ergens naartoe gaat, maar juist alleen het op de trailer gaan oefenen. Alle paarden hebben wij het zo geleerd en idd dwang helpt bijna nooit, paard is toch sterker. Dus iedere dag (of een paar keer per dag) even oefenen. Om de dag kan ook, maar niet 1 keer in de week. belonen als het paard erin staat met voer of brokjes. Niet meteen met de stang beginnen maar eerst laten staan en steeds verder gaan tot ze een tijd stil blijft staan. Dan pas de stang erachter proberen. Niet alles in 1 keer en vaak herhalen.

Ran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 11:34

Oke, ik ga het op deze manier proberen, lijkt mij wel een goede methode.
En ik geloof zowieso toch niet in trucjes, waardoor het paard er ineens netjes in loopt. Ik houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen, maar verwacht niet morgen al een berichtje, want het kost natuurlijk tijd om zoiets te oefenen, wat jullie zelf ook al aangeven.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie