Help Voedselnijd!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 19:09

Jason, mijn verzorgpaard, heeft een probleem. Of liever gezegd ik heb een probleem als ik bij hem in de buurt kom en hij is aan het eten. Wanneer hij van zijn maaltje aan het genieten is op stal kan je maar beter niet in de richting komen van zijn deur: hij stuift met een rotgang op je af met z'n oren lekker plat in z'n nek (hij is dan ook constant aan het schrapen en trappen tegen de muur). Ook in de wei is het een probleem om hem te pakken: hij probeert je heel graag weg te jagen (hij valt je aan).
Ik wil dit echt aanpakken, want het is echt niet fijn en zijn eigenaar is al aan het twijfelen of hij hem niet beter kan verkopen. Wie weet hier meer over???

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:10

neem in de wei een longeerzweep mee, en op stal heb ik gaan idee wat je eraan moet doen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:12

Op stal kan je het eeen ervaren iemand laten doen; die gaan vaak met grote moedige stappen snel de stal in en pakken de pony beet.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:18

In de stal: Zorg dat er eten in zijn bak zit en neem hem aan halster en halstertouw mee. Laat hm niet eten maar eerst even ruiken. Dan pak je een beetje in je hand en dat geef je hem uit de hand. laat hem dan zelf verder eten en aai hem een beetje (stout = zweeptik). Zo probeer je steeds verder te gaan en hem steeds vertrouwder te maken met jou en zijn eten. Na een tijdje ziet hij jou (als het goed is Knipoog) niet meer als iemand ie probert zijn eten te stelen maar al een lief iemand die hem eten geeft!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 09:17

Mijn pony heef het zelfde probleem. Maar wat Pinky-Girl zegt werkt echt niet. Ik heb het zelf al meerdere keren geprobeert. Hij loopt me gewoon omver, schudt met zijn hooft, komt omhoog, oren in de nek, en vreet je vingers er bijna mee op. Ik negeer hem gewoon. Pas als ik helemaal klaar ben met hem krijgt ie z'n slobber en dan ga ik naar huis. Dan heb ik er geen last van.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 12:34

Ik heb van mijn rij-instructrice gehoord dat ik hem een hele harde tik moet geven als hij dat doet als ik hem uit de wei haal. Maar ik vind dat zelf geen oplossing, omdat hij gewoon bang is dat jij zijn eten afpakt of hem ervan weerhoud om te eten. Heb jij dat weleens gedaan en hielp dat??

Als ik hem eten geeft, is ie wel (ofcourse) poeslief, maar zodra dat op is, gaan die oren van um gelijk naar achter.....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:12

niet iedereen vindtt het leuk, maar ik zou eens wat freestylen/Parellien gaan proberen. Dit paard heeft duidelijk het sch***t aan je en heeft een lesje respect nodig. De een dwingt dat af met een zweep, maar je zou het ook eens op bovenstaande manier kunnen proberen. Toen ik Lois pas had duwde hij me ook altijd opzij om bij z'n bak te komen (gelukkig niet echt nijdig), maar een hopp van dit soort problemen kun je oplossen door aan een goede basis van respect te werken. Is maar een ideetje hoor Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:34

Sorry hoor maar niets zal helpen met voedernijd je zal het moeten accepteren?

Mijn paard heeft dit nu al jaren en het zal ook niet betre worden. Met afleren vererger je het alleen maar. Doordat ik zo stom was mijn paard geen rust te gunnen met eten ben ik een topje van mijn vinger kwijt. Hij viel namelijk aan hij is zo bang dat hij boos wordt. Hij was namelijk flink mishandeld voordat ikhem kreeg.

Wanneer leren wij mensen nu eens onze dieren rust te gunnen met eten. Jij vindt het toch ook niet leuk dat er iemand aan je plukt als je aan het eten bent. Grrrrrrr ik wordt dan zooooo boos he. Sorry maar wij mensen vinden ten alle tijden dat we voer kunnen weghalen bij dieren Boos! . Maar in de natuur moet een dier vechten om zijn voer dus al je het weghaald kan en misschien zal hij bijten of iets anders raar he Verward .

Mijn paard is helemaal bang op stal en ik kan er wel aan werken maar het is zo. Hij is namelijk door de hoefsmid op stal beslagen en heel hard geslapen met de pook (warm). Daarom laat ik hem met rustop stal zadel hem op buiten zijn stal en laat hem met rust met eten ook. Hij is nu vrij rustig op stal en weet dat ik niet doe in stal met hem.

Wat weiland betreft kijkof hij bang of boos is daar zit namelijk eengroot verschil tussen. Als hij bang is verzin wat zodat het leuk is om het weiland uit te gaan hij zal vast een nare ervaring ermee hebben (net als met eten) neem lekker voer mee of iets wat hij lekker vind maar zelden krijgt (appels, wortels enz). Leer hem het leuk te vinden als je komt. Roep hem beloon hem ook als doet hij bang/boos wordt. Geef hem vertrouwen maar laatnietover je heen lopen door hem.

Zucht lastig hoor paarden met een gebruiksaanwijzing. Leys was heel gemeen en bang toen hij kwam en nu na 3 jaar hadr werken met hem is hij zooooo braaf. Gewoon veel rust,liefde en vertrouwen geven aanhem. Probeer uit te vinden wat er gebeurt is in zijn verleden ?

SUcces als er nog wat is PB maar.

_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.
afz. Queen of Oneliners

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-08-09 13:37 ]</font>

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 21:44

Ik heb ook zo'n paard, dus Prisca, ik ben het helemaal met je eens, niets aan toe te voegen!!!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers