Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juangi

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 22:39

Ja, dat vroeg ik me dus af. Ben nu bezig met een kleine stalapotheek aan te leggen, maar heb geen idee wat nou echt belangrijk is (behalve de basis).

Dus aan jullie de vraag: Wat zit er bij jullie allemaal in?

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:41

Jodium/betadine iig! heb ook imaverol en verschillende shampoo's
voor de rest allerlei creme's voor zomereczeem,wondjes,mok etcZoveel potjes dat ik he niet uit mijn hoofd weet haha!

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:43

Ik heb op dit moment betadine shampoo, acederm en calendula zalf in mn kast liggen, verder niets, maar heb ook nog niets anders nodig gehad tot nu toe. :)

Edit:

Uierzalf heb ik ook.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 09-02-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:45

Poeh, echt helemaal niets.
Acedermzalf, een schaar, thermometer dettol en wat ontsmettingsspray
Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 09-02-11 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:47

Acedermspray, betadine shampoo, thermomether

Suusel19

Berichten: 333
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:48

Ik heb verband, gaasjes, van dat elastische verbindspul, schaar, calendula zalf, vaseline, betadine shampoo, mokzalf, zalf voor haaraangroei bij wondjes, thermometer en nog veel meer. Een hele EHBO doos! Komt ook omdat ik hem afgelopen winter jammer genoeg moest gebruiken, dus dan is hij weer netjes in orde.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:50

rapidexon, cepravin, javel-tabletten, blue-spray, calendula, ontworming, msm zalf, betadine, gaasjes, verband, scharen, naalden en spuiten, gedestileerd water, thermometer, en nog veel meer.

Arethe
Berichten: 2565
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:51

Even nadenken hoor

Verschillende scharen, verschillende maten gaasjes, watten, plakverband, jodium, betadine shampoo, mokzalf, acedermzalf, blauwspray, wondspray, thermometer, ontsmettingsspul van de DA, levertraanzalf, calendula, msm zalf, betadine zalf, vaseline.
En vast nog wel veel meer..

Juangi

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 22:58

Oke!

Bij mij tot nu toe:

Betadine, gaasjes, blauwspray, vaseline en zinkzalf.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:58

Naast alle wondmiddeltjes, verbandjes, medicamentjes e.d. die hier allemaal ook genoemd zijn, vooral ook paracetamol, mitella, pleisters, drukverband want ook de ruiter kan gewond raken en koelpads natuurlijk :+

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:01

Heb op een gegeven moment zo'n EHBO-tasje gekocht van HHorse. Is zo'n blauw tasje met thermometer, schaar, verschillende gazen, verbanden enzovoort. Weet niet precies wat er in zit. Maar voor de eerste nood zit er genoeg in. verder heb ik nog wat ander spul zoals calendualzalf, uiercreme betadinezalf, rozenwater (voor vieze oge), rescue-remedy druppels, stethoscoop, aloe vera gel, babyolie, arnicadruppels (tegen kneuzingen), traumeel en ik zal nog wel meer hebben. ben het alleen vergeten nu. Ik heb voor kleine wondjes genoeg in huis om het direkt te verzorgen.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:02

  • Schaar
  • Thermometer
  • Zakmes
  • Stethoscoop
  • DA mesje
  • Spuiten
  • Naalden
  • Vetwrap
  • Tensoplast
  • Tape (die van de DA)
  • Gaasjes (styriel)
  • Latex handschoenen
  • Lange handschoenen
  • Vetadine oplossing
  • Vetadine zeep
  • Zachte zeep
  • Blauwspray
  • Predniderm
  • Sumidol
  • Picri baum
  • Kof eze
  • Fynadine
  • Calmigen
  • Antibiotica (cobactan)
  • Antibiotica poeder
  • Aspirine
  • "nietmachine"
  • Praam
  • Allerlei andere zalfjes
  • Equipalazone
  • Verdunde bleek
  • Alcohol
  • Hoefmesje
  • Verband watten
  • Vetrigen
  • Quadrisol
  • Equibactin

Ik geloof dat dat het zo'n beetje was.
Nou is mijn EHBO kist wel heel uitgebreid, vriend is DA (en woont nu tijdelijk 90km verder op) en ons veulen heeft er nogal een handje van zichzelf te blesseren. Ik heb dus werkelijk alles in huis om de eerste dingen echt zelf te kunnen doen. Krammen zet ik dus ook zelf indien nodig als vrienTje er niet is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:06

Ik heb een EHBO koffer gekocht bij de paardendrogist, het meest gebruik ik nog de thermometer (zo'n ouderwetse, niet digitale)
De rest raakte op een gegeven moment over zijn houdbaarheidsdatum heen, dus moest ik het weggooien, alleen de betadinescrub heb ik vervangen. En als je paard echt een blessure krijgt, dan red je het niet met de watten of dat rolletje vetwrap, dan heb je meer nodig....

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:10

Cassidy schreef:
Ik heb een EHBO koffer gekocht bij de paardendrogist, het meest gebruik ik nog de thermometer (zo'n ouderwetse, niet digitale)
De rest raakte op een gegeven moment over zijn houdbaarheidsdatum heen, dus moest ik het weggooien
]

En daarom kreeg ik het advies bij de ruitersportzaak en DA stel zelf iets samen, leuk dat ding van de paardendrogist maar op den duur ga je veel weg gooien omdat je het niet gebruikt :D en er zitten geen spullen in voor ruiters of verzorgers zelf aangezien ik op een pensionstal sta waar niet altijd iemand is, over de weg naar de vereniging moet waar ook niet altijd iemand is, moet ik wel bij bijvoorbeeld pleisters kunnen als ik deze nodig heb

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:12

Ik heb in mijn auto een verbandskoffer waar ik uit kan putten als er iets met een persoon is. Een EHBO koffer is in mijn ogen dan ook expliciet iets voor het paard....

xKatjj

Berichten: 822
Geregistreerd: 27-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:14

Is er eigenlijk een middel wat jodium kan vervangen? Ik ben er zelf ontzettend allergisch voor, dus stel dat ik het ooit zou moeten gebruiken... :P

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:14

Cassidy schreef:
Ik heb in mijn auto een verbandskoffer waar ik uit kan putten als er iets met een persoon is. Een EHBO koffer is in mijn ogen dan ook expliciet iets voor het paard....


En hoeveel ruiters komen op de fiets naar stal :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:14

Hier ook een hele hoop :+

Vloeibare betadine, betadine in zalfvorm, kleurloze ontsmetting, steriel water, steriele gaasjes in allerlei formaten, verbandgaas, rekverband, tape in verschillende breedtes en soorten, gewone verbandschaar met ronde punten, gebogen schaar met ronde punten, verschillende spuiten (zonder naald), steriele handschoenen, watten, cooling gel, thermometer.
EN de telefoonnummer van de DA, mij en mijn ex. Mijn EHBO-box staat op stal op een makkelijk bereikbare plek voor iedereen zodat ik altijd bereikbaar ben (of de DA) in noodgevallen.
Vind het ook niet erg als er wat gebruikt wordt uit die box, zolang ze het maar netjes melden, de boel niet is leeggeroofd en alles netjes op zijn plek ligt wat erin hoort.

De isobetadine in vloeibare vorm heb ik zowel in middelmatige fles, als in kleine steriele plastic "flesjes". Ze zijn zo'n 5cm lang en 1cm breed. Enorm handig om op wandeling mee te nemen in je zadeltas of jaszak, in geval van...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:17

miep1979 schreef:
Cassidy schreef:
Ik heb in mijn auto een verbandskoffer waar ik uit kan putten als er iets met een persoon is. Een EHBO koffer is in mijn ogen dan ook expliciet iets voor het paard....


En hoeveel ruiters komen op de fiets naar stal :?


Laat ik het anders formuleren. Een stalapotheek is voor het paard.
En op iedere stal zou een EHBO koffer voor mensen aanwezig moeten zijn.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:22

xKatjj schreef:
Is er eigenlijk een middel wat jodium kan vervangen? Ik ben er zelf ontzettend allergisch voor, dus stel dat ik het ooit zou moeten gebruiken... :P


Vetadine oplossing??

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:22

Ik heb :

- acedermspray
- scharen / mesje
- betadinescrub/shampoo
- cooling gel
- heel veel sudocreme
- handdoek / keukenrol
- handschoenen
- thermometer

xKatjj

Berichten: 822
Geregistreerd: 27-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:24

Saffier schreef:
xKatjj schreef:
Is er eigenlijk een middel wat jodium kan vervangen? Ik ben er zelf ontzettend allergisch voor, dus stel dat ik het ooit zou moeten gebruiken... :P


Vetadine oplossing??

Bedankt :D

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:15

Teatree lotion en shampoo, acederm spray, betadine lotion en shampoo, thermometer, reepje stof (voor afbinden), schone doek, kamille thee, colosan, stanleymes, schaar. Telefoonnummer DA in mijn mobiel opgeslagen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:16

Poeh ik heb een standaard EHBO kit, met alle belangrijkste dingen erin.....

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Stalapotheek: Wat zit er bij de Bokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:36

Ik heb een standaard ehbo tasje van HH gekocht. Ik heb er extra 'instant coolpax' bij staan, betadine shampoo, pray en een flesje alcohol (laatste vooral gekocht toen we haar zelf moesten prikken). Verder nog wat spul voor dikke benen en wondjes.