Stubben of Kiffer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Stubben of Kiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 13:24

Ik heb altijd op stubben scandica gereden
Nu wil ik een nw. springzadel aan schaffen
heeft iemand ervaring met kiffer springzadels? Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:27

Kieffer bedoel je denk ik? De kwaliteit van Stübben is veel beter dan die van Kieffer en bovendien zit Stübben ook nog eens een stuk fijner. Ik heb een neopreen singel van Kieffer, die is fijn, verder moet ik er echt niks van hebben!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:32

Margreet schreef:
Kieffer bedoel je denk ik? De kwaliteit van Stübben is veel beter dan die van Kieffer en bovendien vind ik Stübben ook nog eens een stuk fijner zitten Ik heb een neopreen singel van Kieffer, die is fijn, verder moet ik er echt niks van hebben!


Jouw mening Margreet.

Ik heb beide wel eens een paar zadels geprobeerd en vond het allebei helemaal niets. Dat is dus compleet een kwestie van smaak. Het leer van Stubben is over het algemeen wel beter, maar daar betaal je dan ook meer voor

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:34

hum, das een gewetensvraag. Voor mij wel een makkelijk antwoord. Ik heb altijd op stubbenzadels gezeten en zit daar heerlijk op. Ze zijn wel relatief hard. Ik vind de Kiefers dus ook absoluut niet zitten. Maar een vriendin van mij zweert erbij en kan absoluut niet met mijn stubben overweg. Denk dat ze allebei wel geschikt zijn, maar dat de stubbenmensen het vergelijken met het gevoel van de stubben en v.v.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:38

hmm das dan weer jullie mening Tong uitsteken
ik heb een kieffer zadel,heerlijk vind ik het,en ben er harstikke tevreden over!
heeft een heerlijke zit,en ik zit er ook netjes in,ik vind het dus super.
tussen het prijsverschil van dressuurzadels van kieffer en stubben zit ook geen verschil.
bij ons op stal had iemand een kieffer dressuurzadel van al 30 jaar oud,zag er nog perfect uit,en zo goed werd het niet onderhouden,ze hebben het erna ook weer gewoon doorverkocht.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:40

De oude Kieffers zijn goed, maar Kieffer is niet meer wat het geweest is.

Ik heb zelf trouwens geen van beide, ik heb een KN Haha!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:44

Is heel persoonlijk.

Wij hebben allebei de merken thuis gehad. Mijn zusje reed een Kieffer en ik een Stübben, geen van beiden wilden we ruilen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:44

Persoonlijk vind ik dus kieffer ook fijner
Bij stubben heb ik het idee dat ik op een betonplaat zit Lachen

Dus persoonlijke smaak.

Ik heb wel ervaring met een springzadel van kieffier, maar die word niet meer gemaakt, dus daar heb je dus niks aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:12

Ik heb altijd met veel plezier in een Stubben gesprongen. Lekker basic zadel, veel contact, weinig kniesteun. Ik heb liever weinig wrong ed. Wel een hard zadel, maar ik heb spekkies zat.

Voor dressuur gaat mijn voorkeur uit naar Kieffer. Persoonlijk ben ik dus weer totaal niet weg van de nieuwe KN's maar de oude vind ik ook heerlijk zitten.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:39

Hmm ik heb de nieuwe Stübben Maestoso op proef gehad, maar ik kon met dat zadel niet eens normaal draven. Absoluut geen beensteun en veels te harde zit. Echt niks voor mij. Nee geef mij maar mijn fijne Kentaurtje Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:07

Absoluut de stuben. Kieffer rijdt ik mijn kont op stuk.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:17

Ik ga ook voor Stübben zolang we het over springzadels hebben (dressuurzadels van Stübben kom ik absoluut niet weg mee). Ik heb zelf altijd een Stübben Scandica spring gehad en helemaal OK dan! . Helaas paste hij niet op mijn huidige paard Verdrietig . Maar het is en blijft helemaal persoonlijk. Als ik jouw was zou ik kijken of het niet mogelijk is met beide zadels een tijdje proef te rijden. Qua kwaliteit leer is Kieffer wel inderdaad iets minder, maar het is maar net hoe intensief je het zadel wil gaan gebruiken. Succes ermee!!

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 22:14

manon_lin schreef:
Ik ga ook voor Stübben zolang we het over springzadels hebben (dressuurzadels van Stübben kom ik absoluut niet weg mee). Ik heb zelf altijd een Stübben Scandica spring gehad en helemaal OK dan! . Helaas paste hij niet op mijn huidige paard Verdrietig . Maar het is en blijft helemaal persoonlijk. Als ik jouw was zou ik kijken of het niet mogelijk is met beide zadels een tijdje proef te rijden. Qua kwaliteit leer is Kieffer wel inderdaad iets minder, maar het is maar net hoe intensief je het zadel wil gaan gebruiken. Succes ermee!!


Ik rij elke dag en op dit moment heb ik stubben scandica spring en die befalt me goed. Maar ik wil er nog een kopen en dat moet ook een springzadel zij met een zachte zit

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:27

ik ga voor het kieffer
heb er een zadel en hoofdstel van en alletwee bevalt me goed....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:51

Ik heb geen van beide,
maar Kieffer is de laatste 5 jaar wel heel hard terug uit geboerd.
Dat is geen mening, dat is een feit.
Wellicht dat er mensen zijn die het nog wel fijner vinden zitten, maar ik hoor veel verhalen van bomen die spontaan binnen een jaar breken. En dan heb ik het nog niet over de droevige leerkwaliteit.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:53

stubben! kieffer vind ik iets te hard zitten, dat vond ook de vrouw van de ruiterswinkel, wij een hele discussie maar we kwamen overeen, kieffer wat te hard voor ons dan toch.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:05

Maarja... Kieffertje vandaag even teruggebracht voor opvullen enzo... Valt onder de service. Vervangen van de singelstoten... valt onder de service...

Da's toch best wel weer netjes. Bij mij was het de keuze tussen of een Wintec (blah) of een Kieffertje omdat ik toch wel heel graag een verstelbare boom wou hebben. En die heb ik nu dus... Als mijn paard over een paar jaartjes een beetje uitgegroeid is ga ik wel weer eens verder kijken.

Ik moet zeggen dat ik Stubben kwalitatief stukken beter vindt Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:17

kieffer dressuurzadels vind ik wel fijn, springen niet.
die van stubben wel, die zitten echt fijn.
Ik heb trouwens allebei niet, ik heb een goedkoper zadel en die doet het harstikke goed! Haha!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:21

ik rijd heerlijk op mijn kieffer vhz. een vriendin heeft kieffer springzadel en vind hem heerlijk. maar dit verschilt per persoon. gewoon zo veel mogelijk de merken uitproberen en zelf kijken wat je het lekkerst vind. dit is heel persoonlijk.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:32

Ik heb toen ik zadels ging kijken op een Kieffer en een Stubben gezeten, en had mijn zinnen helemaal gezet op de Kieffer (vond hem echt héérlijk zitten, prettiger dan de Stubben) tot mijn vader het prijskaartje zag Boos! . Dat was een Kieffer Lusitano, en heb vanwege de prijs een Wintec gekocht. Nogal een verschil, maar ik ben er wel blij mee Haha! .

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:46

hoi,
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Stubben Parcival [vhz] , we hebben ook de Stubben Colombo van m'n pa[vhz] ....maar ook een vhz van Kieffer , ik kan daar niet mee rijden en vind het zadel ook niet zitten .
de Stubben zadels zijn idd wat harder op de zit maar gaan wel erg lang mee en ik heb er best weinig onderhoud aan en voor mij zitten ze super[voor de paardjes /pony's ook]
maar het is met zadels idd een persoonlijk iets en gelukkig is er voor ieder wat wils op de markt .
verder hebben we nog een Daleman zadel [vzh] en een Pontilo [dr.zadel]
gr,sas.

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 14:18

####de Stubben zadels zijn idd wat harder op de zit maar gaan wel erg lang mee en ik heb er best weinig onderhoud aan en voor mij zitten ze super#####




stubben scandica spring heeft wel een zachte zit Cool maar woordt snel oud Scheve mond