Wat is een normale leeftijd voor een veulen om bik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Wat is een normale leeftijd voor een veulen om bik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 18:16

om biks te eten? Haha!

Mijn veulen eet vanaf dat ze 3 weken is al biks, gras, muesli en drinkt water. Is dit gewoon normaal? Ik weet zeker dat ze het echt eet en niet weer laat vallen.


bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:18

hoi,
ons veulen at ook al vanaf zo'n 3 weken vroeger zelfs nog geloof ik, maar dit is in ieder geval wel normaal hoor.
groetjes

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:45

Mijn veulen al zodra ze een beetje tanden kreeg en dat was snel

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:30

Hoi Esme,

Fayette pikte ook al op zeer jonge leeftijd wat hapjes biks mee van Lowara. Ook vanaf een weekje of 3. Ik heb het idee dat het meer na-aap gedrag is maar dat veulentjes juist op deze manier leren om ook biks en gras te eten en water te drinken (mmmm, mamma eet het ook Verward Dan toch maar eens proeven of het echt lekker is )

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:03

Senna at al bix van luna toen ze 3 dagen was.
Ze had toen nog geen tanden maar sabbelde net zo lang op de korrels dat ze zacht werden en ze ze door kon slikken.
Musli wilde ze niet eten maar dat komt denk ik ook omdat luna dit niet lust, nu begint ze langzaam aan wat musli te eten.
Water drinken deed ze vanaf het moment dat ze bij de bak kon, toen was ze ongeveer 3 weken.
Hooi weet ik niet, daar stond ze al wel na een paar dagen op te sabbelen maar volgens mij slikte ze dat toen nog niet door.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:04

Wizkid at brok vanaf een week. Maar hij heeft liever de brok van mama dan de veulenbrok.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Googlebot en 126 bezoekers