huren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 13:35

hoi
ik heb een vraagje!
bij ons op de manege kan ik eeen paard huren voor een half jaar en dat is dan 220 per maand is dat goedkoop want ze worden echt heeeeeel goed verzorgt
x nicolina

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:48

is het een manegepaard? wat mag je ermee doen? mag je er elke dag op rijden en het dan beschouwen als een eigen paard? En de andere kosten zoals hoefsmid, dierenarts, en de spullen die je nodig hebt (zadel, hoofdstel etc) zitten die kosten bij de prijs inbegrepen.
Als dat zo is dan lijkt het me niet zo duur hoor, als je een stal huurt voor je eigen paard ben je meestal net zo veel of meer kwijt.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:12

Ja wat meer informatie zou schelen.
Maar 6x 220 = 1320euro en dan heb je zelf bijna een leuk paardje bij elkaar.
In totaal toch wel een hoop geld vind ik persoonlijk en helemaal als je smid enzo ook zelf moet betalen.

Gr. Tamara

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:17

Ja dan heb je wel een paard bij elkaar gespaard. Maar dan begint het pas. Het voer moet ook betaald worden, de stalling, het lessen, de zadels en ga zo maar door.

Ik vind huren een hele goede oplossing hoor.

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 15:03

het is een manegepaard en zadel enz smid en zo zit er allemaal bij
alleen weet ik niet of les erbij zit en ik mag ook niet op concours

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:06

En is hij dan voor jou alleen, of rijden er nog anderen op? wordt hij dan niet meer voor de lessen gebruikt?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:37

Vroeger heb ik ook weleens een paard gehuurd, dit koste mij €320,- per maand maar dan werd verder alles betaald. Ik kon verder het paard als de mijne beschouwen en mocht ermee doen wat ik wilde.

Dus €220,- vind ik echt niet duur... zeker niet als je idd verder alles ermee kan doen....

Leuk toch, leuke voorbereiding / leerschool voor als je later zelf een eigen paard koopt.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:39

en als je na een half jaar stopt met het paard huren, weet je iig geval ook of je het leuk vind en misschien kun je dan wel je eigen pony kopen!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:03

ik vindt het toch best duur 220€ per maand,en je mag ook niet op concours,rijden er ook nog anderen op?..in elk geval heeel veel plezier ermee

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:37

Ik vind het ook vrij duur, je kan alleen in de bak rijden en geen wedstrijden (hou ik niet van maar jij misschien wel Haha!)behalve onderling!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:54

Ik vind het wel duur, ik zou dan liever een paard gaan bijrijden een paar keer in de week.
Betaal je lang niet zo veel, en als je het treft leer je er meer, dan van een manege paard. 220 euro, zo veel ben ik gemiddeld per maand nog niet eens kwijt! ( Ik rijd dan ook niet op mijn pony, en heb niet de faciliteiten als de manege, maar toch.)

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 17:19

er rijden geen anderen op en je krijgt ook een deken en mag ookook een buitenrit maken x nicoline

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:50

ik vind het best duur ik heb mijn paard eerst gehuurd
ik moest eu.180 per maand betalen incl lessen etc
hij liep in principe maar 1 uurtje per dag met mij
maar als hij hem nodig had dan wel eens 2 en op zaterdag zoiezo 2/3 uur
ik had geen kosten voor de rest hoefsmid etc..
maar op een gegeven moment zie je toch andere mensen erop rijden
en dat gaat steken dus heb ik hem maar gekocht en het kost me nu eu.240 per maand op deze stal.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:28

ik vind het ook wel duur, volgens mij betaal ik ongeveer zoveel stalling p.m. en dat met een eigen pony.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:33

Voor 220 euro per maand zou ik wel meer vrijheid willen. Ik zou het sowieso niet doen bij een manege, alleen al het idee dat die mensen constant in je nek zitten te hijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:38

Als jij de enigste bent die er op mag rijden, kun je zulk paard beschouwen als je eigenste.
Alleen heb je geen risico's

Persoonlijk is het mooi om te kijken of je het op kunt brengen om een eigen paard te hebben.
op kunt brengen qua stalgeld, maar vooral ook qua tijd.
Lukt het huren je goed, weet je dat je ook een eigen paard wel kunt onderhouden.

Rijden er meer mensen op vind ik het veel te duur.

op een manege kan juist voordelen hebben.
Er zijn altijd mensen waar je met je vragen heen kunt.
Je hebt rijtechnisch altijd hulp, maar ook over vragen wanneer je iets moet doen als er een wondje is o.d.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:08

In de vakantieperiode heb ik vier weken een paar gehuurd voor € 140,--.
Mocht er geen buitenrit meemaken.
Ik vind het een hele goede oplossing!!!! En zo kan je ook testen of je het in de toekomst ziet zitten om een eigen paard aan te schaffen.
Suc6 ermee!!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:36

ik vind het duur. iets erbij en ik kan er het maandelijkse onderhoud van mn pony van betalen (E'tje, rijpony)

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:13

het is idd een goeie oplossing om te kijken of je et leuk vindom een paard te hebben.. er zijn er veel die als ze er 1 hebben er ineens geen tijd meer voor hebben en hem danverkopen..

en mizzylove.. wa is dat voor een onzin dat je van een manege paard niets zou kunnen leren, ik lease zelf ook een manegepaard, mag er alles mee doen, wedstrijden en weet ik het.. en daar kan je best van leren..
een ander bij mij op stal heeft met haar manegepaard die ze gekcoht heeft alleen maar 170 of hoger gehaald op wedstrijden.. binnen no time in de l.. kan nu alleenniet veel vanwege artrose.. en dan zeggen dat er van een manege paard niet te leren valt..

ze zijnniet allemaal oud en sloom hoor

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:46

hoeveel keer per week mag je er mee rijden en hoelang?

en rijden er andere kinderen op?

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:31

Dat vind ik echt helemaal niet duur! Als je een eigen paard moet kopen moet je nog zoveel meer betalen! En inderdaad merk je dan goed of je het leuk vind om een eigen paard te hebben.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:19

Mijn paard kun je bijrijden voor véél minder, alleen heb je dan geen lessen en geen binnenbak.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:30

Ik vind het wel duur.
Als je de meeste prijzen van een paard huren bekijkt ligt dit toch wel aan de hoge kant. Als er daarbij nog andere kinderen (weet ik dus niet) op rijden is het helemaal te duur.
Als je echt heel graag een paard wil huren kijk dan eerst of je ergens iets anders kan vinden wat goedkoper is.
Maar ik weet dus verder niet wat dat paardje kan en wat jij er mee mag dus mss valt het toch wel mee.

(pony van mn vriendin werd gehuurd voor 15 euro in de maand en de huurder mocht zo vaak komen als ie wilde, het enige was dat ie moest bellen als ie kwam en niet alleen de bossen in mocht)

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 01:04

MiZzLoVe schreef:
Ik vind het wel duur, ik zou dan liever een paard gaan bijrijden een paar keer in de week.
Betaal je lang niet zo veel, en als je het treft leer je er meer, dan van een manege paard. 220 euro, zo veel ben ik gemiddeld per maand nog niet eens kwijt! ( Ik rijd dan ook niet op mijn pony, en heb niet de faciliteiten als de manege, maar toch.)

sorry even offtopic: ik rijd op de manege op een van de makkelijkste beginnerspony die er is, loopt ook wel eens mee in de gehandicaptenlessen. maar... ik rij L (ondeling) op hem en we zijn M oefeningen aan het leren, een ander ventje rijd op rocky in de springles en daar is hij ook hartstikke goed in. als je een pony als boef zou huren zou je veel meer van rocky leren, meestal zijn de paarden/pony's die te huur zijn geen Grandprix paarden maar gewone recreatiepaarden. op de manege waar ik heb leren rijden hadden ze alleen maar goede pony's, de pony waar iedereen op leerde rijden was Z geweest, mijn lieveling was M geweest en kon ook super hoog springen, dus dat waren ook geen pony's waar je niks van kon leren. het is dus niet al per definitie dat je van een manegepaard alleen stap, draf en galop kan leren en van een eigen paard veel meer..

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:15

Ik betaal voor een huur/lease pony, 50 euro in de maand, waar ik elke dag mee mag rijden als ik kan, en ook mee mag op concour, mag er ook mee naar buiten, dus tja ik weet het niet of het duur is. voor heen betaalde ik ongeveer die prijs. Dus hoger lig ik niet.