Beleren onder het zadel...profesioneel?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Faniek

Beleren onder het zadel...profesioneel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 19:27

Eeeeeey mensen!!
Ik heb een 3 jaar oude Haflingermerrie waar op het moment nog een veulen bij loopt. Ik wil haar graag onder het zadel beleren, maar ik ben bang dat dit me zelf niet gaat lukken. Ik kan haar goed longeren..ik kan er ook beetje op zitten stappen en draven, maar met opstappen is het al steigeren en zo en ik ben bang dat ik haar verpest.

Dus wil ik haar graag door mensen met ervaring laten beleren, maar waar kan dat? Wat zijn de prijzen? Hoe lang gaat het duren?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:09

Laten een jong paard vaak eerst beleren (4 weken) zodat het zadel gewend is en weet dat er iemand op kan zitten, daarna doen we het verder zelf. Kost al snel 400 a 500 euro voor een maand. Zit dan wel stalling bij.

Dyonne
Moderator AR, MD, VS, BEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:13

Ik zelf zal het zelf doen, maar heb er ondertussen aardig ervaring mee.
Ik vind 400 a 500 per maand wel veel.
Wij zijn geen profs (weten wel hoe het moet), maar hebben voor minder als 500 euro inclusief stallen een pony volledig beleerd. Dus betuigd en bereden, verkeersmak en trailermak. Alles kon je ermee doen.
Waar het kan, ik kan daar niet mee helpen. Prijzen, zelf zou ik zeggen ongeveer 200 euro, en dan moet je nog stalling betalen.
Binnen een paar weken kun je een paardje terugkrijgen wat kan stappen, draven en in galop, en kunt sturen.

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:24

Als je twijfelt zou ik haar wegbrengen. Je brengt die twijfel ook over op je paard. Als ze nou al steigert (om wat voor reden dan ook), gaat het niet de goede kant op.

Een paar jaar geleden heb ik nog een pony laten beleren op een springstal. Kostte toen 550 gulden, incl. stalling. Pony kon toen stap, draf, galop, sprongetje en een buitenritje.

Over 3 jaar ga ik wel zelf mijn tinkermerrietje beleren, maar dat duurt nog eventjes Schijnheilig Onderhand heb ik verschillende paarden zadelmak gemaakt, dus ik verwacht daarbij geen problemen.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:51

ik wil straks over een paar jaar/of over een tijdje ook een veulen van mickey.
wat ik 100% zeker weten ga doen,is het een flinke tijd door iemand anders goed laten inrijden.
want ik zou er veel te onzeker voor zijn,en bang zijn dat ik iets fout doe,dus ik laat het dan een flinke tijd door iemand goed inrijden,en als ik zeker weet dat ik het aan kan er zelf op ga (in het begin dan mischien samen met die genige die erop rijd rijden ofzo)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 08:03

Dank jullie, voor jullie reacties. Maar weten jullie ook waar je ergens een paardje kan beleren?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.com
GC naam voor Hay Day: Faniek13

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:06

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 10:13

Cody schreef:
www.balingehof.nl is niet zo gek ver bij jou vandaan.

Bedankt ik heb ze even gemaild.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie