Hoe zit het met de ruiterpaden op Texel?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maclee

Hoe zit het met de ruiterpaden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 19:07

Volgende week gaan we een weekje naar Texel en onze paarden gaan mee *LOL* *LOL* Hiep Hoi. Wat verheug ik me daar op!!!

Ik wilde eigenlijk naar Terschelling omdat de ruiterpaden en stranden daar zo mooi zijn. Maar die 2 uur op de boot houdt me tegen.

Daarom dus naar Texel (slechts 20 minuutjes op de boot).

Maar ik heb geen idee of je daar eigenlijk wel fijn kan paardrijden Bloos! Iemand zei dat Texel net Noord Holland is en dat klinkt niet zo hoopgevend Scheve mond Knipoog

Iemand ervaring?

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:15

Hoi hoi,

Ik ben een aantal jaar geleden ook op texel geweest (zonder eigen paarden helaas). Ik heb er toen een aantal keer gereden met zo'n soort van klein manege'tje. Voor zo ver ik me kan herinneren zijn de ruiterpaden in het bos wel aardig geregeld. Je hebt er ook in de duinen paden liggen, en je moet zeker een keer op het strand gaan crossen!! Je mag alleen maar bepaalde tijden erop, geloof dat je voor 9 smorgens en na 9 savonds alleen mag. Maar dat weet ik niet zeker, hoor! Misschien staat daar iets over op de site van texel of een vvv site. Veel plezier in ieder geval!!!

doei doei

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:42

Hoi,

Even over het op het strand rijden. Tot zover ik weet (en ik ben pas geleden nog met mijn paardje op het strand geweest Haha! ) mag je tussen 1 mei en 1 september 's ochtends voor tien uur en 's avonds na zeven uur op het strand.

In het bos kun je heerlijk rijden, best veel paden, vind ik en ook daarbuiten kun je lekker rijden. Bijv. over het gebied de Hoge Berg. Daar heb je redelijk veel paadjes tussen tuinwallen, rijdt leuk. Mijn paarden staan aan de rand van dat gebied, dus ik rijd daar best vaak.

Je kunt je daar een week zeker wel vermaken met je paarden!

Veel plezier!

Judith

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:41

Texel is erg leuk (zie mijn user icon Knipoog! Bij de vuurtoren kun je heel mooi door de duinen rijden, verder is het bos bij Westerslag ook prima te doen. In de duinen wel vrij zwaar.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:58

Ik ben er ook al eens geweest en het is niet te vergelijken met de Veluwe natuurlijk Tong uitsteken
Maar ik vind het bos daar erg afwisselend, dan rijd je door een stukje duin, twee tellen later zit je in het bos en weer even verder rijd je over een heide stuk.

Hou er wel rekening mee dat de paadjes in de duinen erg,maar dan ook echt erg smal kunnen zijn Knipoog

Veel plezier en ga vooral even zonder je paard langs de zelf pluk tuin, ze hebben daar heerlijke aardbeien en schapemelk honing ijs Kwijl of de ijsboerderij is ook een aanrader

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie