Hoe bandageren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Hoe bandageren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 19:29

Heb het vroeger wel geweten, maar omdat ik er nooit meer mee werkte ben ik het dus vergeten.
Toen Norman vervoerd moest worden heb ik ze maar even snel om gedaan, maar het is natuurlijk wel zo prettig als ik het weer even weet voor de volgende keer. Lachen

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:38

Voor vervoer heb je ook speciale komassen dat is ook erg handig, kan je zo vast klittebanden.
Ik zou gewoon even aan iemand in je omgeving vragen om je te helpen, dat gaat volgens mij wel makkelijker als zo, en je ziet precies hoe het er uit moet zien.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:25

Als ik heel eerlijk moet zijn laat ik bandageren vaak aan me zus over, ik kan je wel een tip geven.. Gebruik onderlappen.. dat schijnt de druk te verdelen en zo hoef je de bandages niet al te strak erom heen te wikkelen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:34

Een bandage is inderdaad het beste met een onderlap, helemaal met elastische.

Verder moet je altijd zo om het been draaien dat als je er aan de buiten kant naast zit, de bandage altijd van voor naar achter gaat aan de buitenkant van het been. (aan jouw zitkant dus)
Verder begin je ongeveer halverwege, gaat dan omlaag naar de kogel en vanuit daar helemaal omhoog (= natuurlijk onder het gewricht). De klitterband gaat dan ook automatisch van voor naar achteren dicht. Dit betekent dus ook dat je de linkerbenen andersom bandageert ten opzichte van de rechter...

Het slimste is om dit voor te laten doen door een "ervaren bandage-draaier" dan kun je zien hoe strak de bandage moet, tot hou hoog/laag je moet draaien enz. Het is tenslotte bekend dat verkeerd gedraaide bandages niet veel goeds doen met je paardenbenen. Zo heb ik het tenminste ook geleerd en dan veel oefenen. Als het je niet bevalt, bandage er weer af en opnieuw, tot het lukt.

Succes ermee!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: moniek21 en 136 bezoekers