Afgespeend veulen probeert tedrinken bij weigenoot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Afgespeend veulen probeert tedrinken bij weigenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 12:08

Xara is al een tijdje afgespeend en staat nu met een Dartmoormerrie in de wei die dit jaar geen veulen heeft gehad. Ze probeert af en toe te drinken bij die merrie en het lijkt erop dat er ook wat uit komt, je hoort haar slikken iig.

Komt dit vaker voor?


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:49

als die merrie een sterk moederinstinkt heeft en zich laat zuigen, kan ze door die prikkel ook melk gaan geven! als ze het veulen niet wegtrapt geeft ze dus waarschijnlijk wel melk....
niets aan de hand natuurlijk, maar zo kan het spenen weer overnieuw beginnen!
wel op letten als je haar nu bij die merrie weg zou halen dat je de merrie ook in de gaten houdt wat de uier betreft! Knipoog

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:50

Dat de merrie het toelaat gebeurd niet vaak.
By the way, leuk veulentje joh !!!!!!!!!

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 14:02

Die merrie heeft ook in de wei gelopen met de moeder en het veulen. Het schijnt dat het veulen sowieso al veel naar die merrie toe trok.

Als ik het goed begrepen heb, staat het veulen nu 's nachts alleen op stal en overdag met de merrie in de wei. In de wei heb ik haar nog niet zien drinken. Ik was er zaterdag en toen heb ik haar met de merrie uit de wei gehaald, omdat ze zich anders moeilijk laat pakken. Toen in haar na het poetsen en wandelen weer bij de merrie op stal zette, begon ze gelijk te drinken. Verder doet ze niet raar als je haar bij de merrie weg haalt, ze roept niet en loopt gewoon rustig mee. Ze krijgt veulenbrok en wat speciale muesli als bijvoer, dus daar zal het niet aan liggen.

Nou ja, binnen een maand moet ze toch naar een andere stalling, dus dan is het over voor haar.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:35

Onze veulens 'dronken' ook bij elkaar.
Je hoord haar zuigen aan mijn hengst.
Hij vind het niet leuk en laat het nu niet meer toe.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:32

Klinkt misschien heel vals, maar ik heb mijn veulens 2 weken binnengehouden. De shet heeft een hele nacht aan de koker van mijn Haf staan sabbelen, met als gevolg dat de Shet vliegles heeft gehad... Dit vond ik toch wel heel erg zielig...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:09

Dat zie je idd vaker. Toen het stalmaatje van Des bij ons kwam staan (destijds ook pas afgespeend, haar moeder stond elders), probeerde ze ook bij Des te drinken. Des liet haar haar gang gaan. Ze zijn er ook vanzelf zat van! (zowel pleegmama als veulen).

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:11

het komt vaker voor zo liet mijn merrie het ook toe en werd daardoor schijn zwanger en werd echt ook heel dik ik heb haar tepels in gespoten met antibijt zo bleef het veulen er af en werd mijn merrie weer van normaal formaat


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isa_Sofie, Justico, N_B_N, SemrushBot en 40 bezoekers