Groene leem, hoe werkt het precies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Groene leem, hoe werkt het precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 13:08

Misschien heel raar, ik heb er wel van gehoord, maar weet echt niet wat het precies is en hoe het werkt....
Ik heb net op de site van de paardendrogist gekeken, en daarop staat wel een beetje info, maar niet echt veel.
Er staat wel dat je bij wonden heel voorzichtig moet zijn met het gebruik van groene leem omdat de infectie naar binnen kan slaan?
Wie van jullie heeft ervaring met groene leem en hoe werkt het precies??

Ik zit er namelijk aan te denken om Shamila's been hiermee te gaan behandelen, maar wil eerst goed weten waaraan ik begin voordat ik er iets opsmeer en het misschien erger maak dan het al is....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:21

mn moeder gebruikt vaak groene leem, is een lang verhaal van hoe het werkt en ben bang dat ik iets bverkeerd zou zeggen, het beste kun je gewoon iemand opbellen die het middel gebruikt, zo heb je bijvoorbeeld de silverlinde van margriet dudock van heel, ik denk dat er wel een site van is, zou je kunnen zoeken op google, dan kan je haar om informatie vragen en weet je dat je de waarheid krijgt,
als je het hier neer zou zetten zal het al snel verkeerd geplaatst kunnen worden,
succes.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:09

Groene leem bevat vele mineralen zoals aluin, aluminium, ijzer, silicium, calcium, magnesium, natrium en kalium. Er zijn ook sporen van waterstof, titanium, chloor, fosfor, koolstof, mangaan en zwavel in aangetroffen. Het is rijk aan enzymen die het opnemen van mineralen en vitaminen door het lichaam bevorderen. Het hoge gehalte aan kiezelzuur werkt gunstig op het bindweefsel, haren, nagels en te lage bloeddruk.
De resultaten en toepassingen van groene leem

Goede resultaten met groene leem werden verkregen bij o.a. gewrichtsklachten, ader- en lymfevataandoeningen, uitputting, stofwisselingziekten en chronische eczemen. De antiseptische en antibiotische eigenschappen van groene leem hebben verbazingwekkende resultaten gegeven bij chronische eczemen, acné, brandwonden, zweren, gordelroos, schaafwonden, steenpuisten, wonden en insectenbeten, mond- en spijsverteringsklachten, tand- en kiespijn, kneuzingen en verrekkingen, transpirerende voeten, blauwe plekken.

Inwendig gebruik van groene leem

Bij inwendig gebruik van groene leem zoekt de leem als het ware dié plaatsen op waar iets hapert en hecht het zich er soms enkele dagen aan vast om pus, bacteriën etc. af te voeren.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:11

Mika schreef:
Er staat wel dat je bij wonden heel voorzichtig moet zijn met het gebruik van groene leem omdat de infectie naar binnen kan slaan?

Ik gebruik het zelf ook bij wonden maar smeer het niet op de wond maar er omheen. Anders sluit je de wond af en kan er een infectie naar binnen slaan