Sites of informatie over dresuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Sites of informatie over dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 18:41

Ik kom dit even vragen voor een vriendin.
Ze zou graag sites vinden waar je kan lezen hoe je bv piaffe, uitgestrekte draf, schouder binnenwaarts, ... moet rijden
Les is voor haar geen optie want haar paard staat thuis, en privé lessen gaat ook niet. Ze kan al goed rijden, maar wil gewoon moeilijkere oefeningen.
Dus sites of als jullie weten hoe, schrijf maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:44

Dat kun je niet uit een boekje leren
jammer voor haar, maar helaas.
en tussen schouderbinnenwaarts en piaffe zit nogal heel groot verschil in training, verzameling enz..

Je zegt dat ze goed kan rijden, maar nog geen schoouderbinnenwaarts?
dan is de piaffe nog wel erg ver weg. Haha!

En waarom kan les aan huis niet?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 18:49

goed rijden, ze springt vooral, en haar paard loopt erg netjes. Het kan dat ze schouderbinnenwaarts al kan Lachen Piaffe en andere dingen, nog niet en wil ze kunnen.. Privé lessen, Daar hebben ze thuis niet echt veel geld voor Verward
Dus er is niets waar ze erover kan lezen? Van een boekje leer je idd niet, maar heeft ze al een idee en kan ze het zelf proberen opbouwen enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:54

Geen geld voor les, maar wel voor een paard. Verward
Arm dier.

zelf opbouwen gaat niet!
alleen op een verkeerde manier.
de manier dat je paard zo naar de verdoemenis geholpen is.

Dus help haar aub van die roze wolk af.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 18:59

Zal het haar zeggen. Wel ze heeft niet één paard.. ze heeft er 5.. Is redelijk duur en de privé lessen in de buurt zijn niet echt goedkoop Verward maar ik zal het haar zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:59

kan ze er beter 1 verkopen en daarvoor les gaan halen Lachen

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:01

Het gekke is dan nog dat die paarden niet de goedkoopste zijn.. Voor zover ik weet is er één van spanje. Duur hengstje hoor

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:05

Als je genoeg geld hebt om 5 paarden te kopen met aanleg voor piaffe/passage dan heb je vast ook wel geld om te lessen?

Het kan maar zo zijn dan het daarboven in het fantasieparadijs anders werkt?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:07

klinkt heel raar, maar ze mag niet op privéles van haar ouders omdat ze het te duur vinden. Gelukkig mogen er soms wel mensen rijden met een paar paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:10

sorry dookie, maar je verhaal word (is) erg ongeloofwaardig.
leskosten op 5 paarden stelt niets voor.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:12

sorry maar het is zo. Het geld is niet echt het grote probleem, maar haar ouders vinden het ook overbodig omdat ze al goed kan rijden. Ze vinden het dus niet nodig. Zal maar zwijgen, kan niet veel goed doen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:16

Citaat:
Daar hebben ze thuis niet echt veel geld voor

Citaat:
omdat ze het te duur vinden


Citaat:
Het geld is niet echt het grote probleem


wat klopt hier niet

maar vertel jij maar rustig verder, misschien dat anderen nog verder willen luisteren, ik hou me er verder wel buiten.
Het enige wat ik kan zeggen is, paardrijden leer je niet uit een boekje Lachen

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:33

hoi!

Tis indd wel een beetje een raar verhaal, maarjah iedereen lost dingen op zijn of haar manier op. Is er misschien niet iemand die jullie kennen, die haar misshien met deze dingen kan helpen.. Ben indd wel een beetje bang dat je van websites of boeken weinig kunt leren. Kijk anders voor de zekerheid eens op www.paarden.pagina.nl daar staan misschien wel links.

Succes ermee!!!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 23:07

Ik heb het niet goed uitgelegd, sorry, maar mijn hoofd staat er echt niet naar, mijn vader ligt in het ziekenhuis. Het komt er op neer, als het echt zou moeten zouden ze wel lessen betalen (maar als het echt moet, dus niet ze wil gewoon wat bijleren) Haar ouders willen het niet betalen omdat het wel duur is en ze dat geld beter kunnen gebruiken voor andere dingen. Met da van "geld is niet echt het grote probleem" bedoelde ik dat als het moet ze wel een oplossing zouden vinden. Vind het echt erg dat jullie mij niet geloven, maar ben er echt niet bij doordat met mn vader.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:35

K denk dat een site zoals www.marktplaats.nl een goeie voor haar is. Als je geen geld over heb voor lessen, maar wel 5 paarden op stal heb staan is dat een btje raar. Ze kan er denk k bter een paar weg doen en dan van dat geld wat ze besparen lessen gaan nemen.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 11:07

die paarden staan thuis, ze hebben veel grond enzo dus dat valt goed mee. Ze hoeft geen lessen te nemen ze wil gewoon dingen bijleren. En ze doet maar wat ze wil, ik moet haar toch niet zeggen wat ze moet en niet moet doen..

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:38

Als je dingen wilt bijleren, moet je juist lessen, je moet sowieso wel lessen, dan blijf je scherp en kritisch, Bv. Anky van Grunsven rijdt ook geweldig goed, nou die krijgt ook nog altijd training hoor.
Je bent nooit uitgeleerd, en wat al gezegd is, zoiets leer je niet uit een boekje, je hebt aanwijzingen nodig, als je op je paard zit kan je niet zien of het er goed uitziet, dan kan je het wel filmen ofzo, maar dan is het al te laat omdat je er tijdens je rijden al iets aan had moeten veranderen.
Piaffe leer je niet zomaar uit een boekje, hoe weet je nou of het goed voelt, als je nog nooit een goede piaffe hebt gereden?Je hebt echt iemand nodig die vanaf de grond meekijkt en aanwijzingen geeft.

Als ze zoveel grond hebben dan verkopen ze daar maar wat van, of een paard ofzo.
Dit verhaal komt nogal vreemd op me over, als je 5 toppaarden koopt kan ik me niet voorstellen dat de ouders geen geld over hebben voor les.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 11:47

zei ook helemaal niet dat het allemaal toppaarden zijn.. Ik ga zwijgen, ik word hier toch maar uitgemaakt voor leugenaar terwijl ik dit gewoon moest plaatsen voor een vriendin. Ga bij haar zagen en laat mij met rust. Ik heb er toch niets mee te maken als zij dingen wil leren of zoveel paarden heeft. Al had ze 100 paarden, het gaat mij toch helemaal niets aan.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:07

voila
http://www.classicaldressage.com
Hier kunnen liefhebbers van de klassieke dressuur hun hart ophalen. Deze site is opgericht ter behoud en promotie van de kunst van de klassieke dressuur.

http://www.freerein.com/guide
Wat is nu precies een piaffe of een pirouette? En hoe voer je ze uit? Deze, en nog veel meer vragen over dressuur, worden beantwoord op deze site.

http://www.srs.at/english/welcome.html
De officiële site van de Spaanse rijschool in Wenen.

http://dressagedaily.com
Op de hoogte blijven van het nieuws uit de dressuur? Het kan via Dressage Daily. Een Amerikaanse site, derhalve veel aandacht voor Amerikaanse dressuurruiters.

http://www.eurodressage.com
Nieuws, sportuitslagen, handel, reportages en allemaal over dresuur.

http://www.ridinghabit.com/guide/
Volg hier een online cursus dressuurrijden.

http://www.dressuursport.nl/
Dè site voor dressuurruiters.

http://www.startlijsten.nl
Bellen voor de starttijden is niet meer nodig. Een groot aantal verenigingen zet de tijden namelijk online op deze website.

http://www.marvins.nl
Informatieve site over het (laten) maken en rijden van kuren op muziek.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 12:10

astragirl, ze zal er heel blij mee zijn, dankje!

en voor de rest die denken dat ik het verzin, waarom zou ik dat doen?
ten eerste als ik zou willen weten hoe je piaffe doet, zou ik niet beginnen een vriendin van mij..
ten tweede dresuur interseert mij heel weinig
ten derde ik heb Camble iets langer dan een week nu, dus ik zou niet eens piaffe doen als ik dat zou kunnen
ten vierde ik neem privélessen

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:51

Dit is ook nog een link
http://www.classical-dressage.com
Vind ik zelf ook een leuke Knipoog Maar er staat niet echt in hoe je moeilijkere oefeningen moet rijden enzo, maar tis wel interessant...
Tis wel in het engels trouwens...

De rest is al gezegd...

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:35

Dookie schreef:
Ga bij haar zagen en laat mij met rust. Ik heb er toch niets mee te maken als zij dingen wil leren of zoveel paarden heeft. Al had ze 100 paarden, het gaat mij toch helemaal niets aan.


Als je dat vind, hoeso plaats je dan dit topic?
Sorry, maar met zoon vraag , vraag je er ook een btje om zulke antwoorden te krijgen!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 22:43

ik plaatste het gewoon voor haar, ik heb met dit topic toch niets te maken? Ze vroeg me gewoon dit hier te plaatsen voor haar. Die opmerkingen van dat ze het niet uit boekjes kan halen, goed, maar het lijkt allemaal of het is op mij bedoeld.

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:10

ik kan maar 1 boek aanraden wat ik echt een topper vind waar ik zelf ook een helehoop uit geleerd heb oa een paard aan de teugel krijgen (niet door te zagen ) verlichte rijkunst van heather moffett
als je het op wil zoeken dit is de isbn 90-6248841-2
kun je bv op http://www.bol.comopzoeken