probleempje ...help..

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DunjaR

probleempje ...help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 22:15

klein probleempje mischien maar heel irritant, ik ben 2 weken op vakantie geweest en nu heeft mijn paard dus iets nieuws.

in de wei beschermt hij een merrie die staat ook naast hem op stal op cih geen probleem er mag gewoon niemand in d e buurt komen als zij ook in de wei staat en ieder paard weet het nou dus geen probleem.

nu zijn ze vd week gaan vrij rijden met mijn paard, missty en nog 2 andere paarden in de bak zodra die paarden ook maar iets in de buurt van missty kwamen dan pakte mijn paard zn bit vast en rende eropaf en wilde de andere paarden weg jagen ook wilde hij ze schoppen die idioot!
ze kon hem dus niet terug nemen.

het is een ruin van net 6 en dit heeft tie dus nog nooit gedaan maar ik wil gewoon kunnen vrijrijden met missty en andere paarden in de bak.

hij heeft het nog niet bij mij gedaan maar we gaan als het weer mee zit vd week weer vrijrijden met zn 2-en!

wie kan mij helpen....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 20:19

niemand..??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:30

Als hij het doet, op zijn kop geven! Duvel heeft ook een keer met Atie op zijn rug een hele tijd Zelvira aangevallen. Ik heb hem even overgenomen en het uitgelokt, dus extra dicht langs Zelvira heen rijden en aan Jolanda gevraagd of ze ook valk langs Duvel wilde komen en als hij in de attack ging, dan kreeg hij een pak op zijn sodemieter. En meteen daarna heb ik hem hard aan het werk gezet. Daarna was er weer niks meer aan de hand.
Hij mag zich best op werpen als beschermer van haar in de kudde, maar jij als kudde-leider zal hem toch moeten vertellen dat dat niet kan als jij met hem aan het werk bent (of wie dan ook).
Dus ik zou weer samen met een paar anderen en Missty in de bak gaan rijden en alsie het weer op zijn heupen krijgt afstraffen.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Sanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:50

Heb ik ook last van. Mijn ruin wil ook "zijn merries" beschermen. Het gebeurt alleen als hij en 1 van "zijn merries" met nog een ander paard in de bak zijn (vooral ruinen). Als er geen andere paarden bij zijn of niet een van "zijn merries" is er niets aan de hand. Wij hebben hem een tijdje niet in de groep gehad (hadden een hengst ter dekking dus dat ging anders ook niet goed) en toen had hij er geen last meer van. Nu loopt hij wel weer in de groep en heeft ie t weer een beetje. Gewoon gaan rijden en vooral NIET in de buurt van "zijn merrie" laten komen. Hij zal het steeds even weer proberen, maar als je dit vanaf het begin heel consequent doet weet hij na een tijdje dat het gewoon niet mag. Als dat echt niet wil gewoon of niet met die merrie rijden of niet met anderen erbij. Veel suc-6 en als je nog meer wilt weten pb me maar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie