Rijden met vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:22

Ik rij ook met vliegendeken buiten. Gewoon over het zadel, bij de borst vastmaken, en dekensingel over mijnn zadel heen, en het zit goed. Ik moet nog vliegenspray maken, maar nog niet aan toe gekomen:) Dus rij ik met vliegendeken buiten. Die van mij word anders helemaal lek geprikt, en ze krijgt al zo snel van die bulten!

Groetjes BounceBabe

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:40

Lenn schreef:
Ik snap trouwens niet dat jullie die borstsluiting allemaal gewoon dichtmaken met rijden, dat schuurt toch kei erg?


Dat valt best wel mee. Als je het vliegendek ver genoeg naar voren trekt schuurt hij helemaal niet. Zelfs niet in draf en galop.

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:46

ik rij niet met een fliegen deken maar als ik het zou doen zou ik hem tusssen mijn zadel en het sherbrak doen dan schuurt het niet zo

=xxx= alexandra

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:35

ik rij alleen met vliegedeken als we buiten gaan rijden. ik heb zelf een halsdeken dus doe ik het over het zadel die van mij zweet erbij niet onder. Maar als ik het vliegendeken zonder hals pak dan doe ik het tussen het zadel en het dekje

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:17

imker"]
[quote="annegti schreef:
Vind het persoonlijk grote onzin om een uitrijvliegendeken op te gooien. Hij komt niet op de plaats waar de vliegen het meest iritant zijn, nl. onder de buik en op de plaatsen waar ie wel zit kan een paardestaart ook het werk doen. Als je gaat draven gaat het flapperen etc. Zou er zelf nooit een kopen want ik vind het geldverspilling.


Daarom rijd ik nu met mijn Buzz-Off buiten. Imker zit van hoofd tot staart ingepakt, en de dazen kunnen hem niets maken. Overigens stap ik alleen met die deken op, omdat deze naar achter schuift en dan schuurplekken zou kunnen maken.

Dekje, zadel, deken, die volgorde hanteer ik.
[/quote]

Ik gooi er ook altijd mijn Buzz-Off deken overheen als ik naar buiten ga, maar draaf en galoppeer er ook mee!! Dat gaat echt super. De deken flappert lang niet zo erg en na een draf of galopje trek ik hem weer even naar voren zodat de borst vrij blijft. Ik gebruik wel de Belly Pad niet. Zonder die deken is mijn paard niet te genieten buiten. Dan bijt hij alleen maar om zich heen en wil continu gaan draven.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:51

als je in Brabant woont wil je wel met een vliegendeken rijden hoor, geloof mij maar, ik heb er jaren mee gereden, gewoon over het zadel, 1 buiksingel vast, de andere had ik opgebonden, want die trapte ik altijd los.

Gewoon ook galopperen en af en toe recht trekken!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:33

ik ben dolblij met die uitvinding... die vliegenuitrijdeken. Mijn paard heeft een erg gevoelig huidje dus scheurde met de gewone vliegendeken zijn huid open. nu heb ik die uitrij vliegendeken en ik vind hem super.
mijn paard stijgt op als er een daas op zijn kont zit en als ik die dan poog dood te slaan spuit hij er vandoor. dus die vliegendeken is voor mij echt een uitkomst.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:45

SisLeone schreef:
ik ben dolblij met die uitvinding... die vliegenuitrijdeken. Mijn paard heeft een erg gevoelig huidje dus scheurde met de gewone vliegendeken zijn huid open. nu heb ik die uitrij vliegendeken en ik vind hem super.
mijn paard stijgt op als er een daas op zijn kont zit en als ik die dan poog dood te slaan spuit hij er vandoor. dus die vliegendeken is voor mij echt een uitkomst.


dankjewel Haha! Cool
xxx

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 10:27

Ik heb een mooi deken op het oog, maar die heeft ook buiksingels. Nu maak ik alleen stapritten, maar is dat wel verstandig, ook buiksingels eraan? Of kan ik er beter een zonder zoeken?