rijden jullie nu nog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

rijden jullie nog?

ja, heel vroeg of heel laat
84 (75%)
ja, gewoon overdag
6 (5%)
nee
22 (19%)

Totaal aantal stemmen: 112


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:04

Ik heb afgelopen week helemaal niet gereden omdat ik op vakantie was. Maar anders had ik het ook niet gedaan. Dan was ik hoogstends eventjes een stukje gaan wandelen met Dennis. Hij heeft dus lekker vrij en word af en toe afgespoten.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:07

Ik rij niet met dit weer. Sweety staat al te zweten op de wei dus ga ik zeker geen zadel op der leggen. Ze heeft een koele stal op de wei waar ze nu ook veel vaker in vertoefd. ik weet dat als ik niet mijn vakantiejob had ik nu ook helemaal niks zou doen met dit weer dus mijn paardje moet nu ook niks doen. Ik jammergenoeg wel. Zoals velen anderen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:19

Ik rij zeker maar wel op aangepaste tijden. Mijn paard heeft toch zijn beweging nodig en ik wil hem graag in conditie houden. Hoe beter zijn conditie, des te groter is zijn weerstand. Ik voer met dit weer wel electrolyten en zet hem niet genadeloos aan het werk als hij moe aan voelt.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:30

haha. Nou jullie ik heb hier alle tijden bijna al gezien dat jullie rijden, maar niemand die hetzelfde heeft gedaan als ik. Ik ben met mn pony op vakantie geweest en toen stonden we een aantal dagen op een camping waar een cafe midden in het bos was waar je je paard ook kon neerzetten. Bij mij was het dus niet lang nadenken. Om 10 uur half 11 s'avond aanrijden, in het schemer een klein rondje door het bos. Vervolgens pony bij cafe neergezet en om 2 uur s'nachts nog een rondje door het bos. IDEAAl. Ik plezier, geen dazen, geen hitte. Mooie herten gezien. Alleen wel erug donker, maar ja daar wen je wel aan en een lampie mee, dan lukt het wel.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:38

Ik rij nog wel, in de avond rond 8e/9e.
Bij ons in de wei staat een lekker windje, dus valt de hitte ook wel mee.
En mevrouw heeft al genoeg vakantie dus, mag ze best nog wel even werken voor me Haha!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:05

Ik ga volgende week, als het dan nog warm is een paar keer om 5 uur op staan (maar dat was ik deze week ook al vanplan Haha!)
En ik rijd er 2 keer per dag langs als ik naar en van mn werk kom!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:47

Ik probeer gewoon 's ochtends te rijden,maar als dat niet lukt gewoon overdag.De binnenbak is echt heel koel,veel koeler dan buiten.Als ik heb gereden spuit ik der helemaal af,en zet ik haar op stal.Dan krijgt ze bix en daarna gaat ze weer naar buiten.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:45

Ik rijd ook gewoon door, pas wel het werk en de tijden een beetje aan aan de temperatuur.

Mijn paard heeft pas een blessure gehad en ik ben nu weer een paar weken aan het opbouwen, dan wil ik haar liever niet zo in 1x weer stil zetten.
Ik ga nu ook wat vaker naar buiten, en dressuren doe ik toch nog niet zo heel lang, omdat we nog aan het opbouwen zijn.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:48

Ja heel vroeg. Meestal in de ochtend begin ik voor 7 uur. Dit vooral omdat ik een jong paard train en daar ritme in moet zitten. En ik ben nu een ander paard aan het beleren en daar moet helemaal ritme in zitten. Als hij eenmaal alles onder de knie heeft kan ik hem wel eens een dag laten staan. Maar nu heb ik vakantie en de bak is goed dus ben nu hard bezig. Ach in de ochtend is het meestal wel lekker. Soms koud Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:48

Ik rij ook gewoon,savonds wat later op de avond..Ook mijn paard is net weer aan het werk dus helemaal stilzetten kan ik niet maar goed af en toe heb ik ook geen zin..Zoals vandaag...Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:53

Ik ben de afgelopen week op trektocht geweest op de Veluwe, en heb dus gewoon gereden. Wel rustig aan (90% stap) en grotendeels onder de bomen, maar rustig 5-6 uur op een dag. Heb niet de indruk gehad dat Rowan er last van had.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:34

Ik rij ook 's avonds, gewoon normale training of een lekkere buitenrit. Het kan dan best nog wel warm zijn, maar de zon brand dan niet meer zo erg en dan kun je goed rijden. En tegen de dazen doe ik een vliegendek op. Werkt perfect.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:42

Als ik rij doe ik dat 's morgens vroeg, dan is het goed uit te houden. 's avonds is het vaak nog warm en benauwd en er zijn dan veel vliegen.

Het is hier aan de kust een stuk afgekoeld (20 graden) dus ik kan nu ook weer overdag rijden

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:35

sochtends van 7 tot 1/2 1 hooguit 2 uur, en dan is het nog warm blegh, smiddags kan gewoon niet en savonds i het toch minder aangenaam dan ´sochtends... maar ja "the show must go on".... dus trainen blijven we doen Schijnheilig Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:44

ik rijd heel vroeg. rond een uurtje of 7 half 8. daarna gaat hij lekker het land op tot een uur of 12 en dan naar zijn koele stalletje

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:11

Ik rij wel gewoon nog steeds, en de tijden zijn allemaal verschillend. Ik rij ook 2 paarden van vriendinnen van me want die zijn op vakantie en dan m'n eigen pony rij ik ook, ik doe wel wat rustiger aan maar ik kan niet e rustig aan gaan doen want volgende week zondag gaan we op ponykamp (die 2 vriendinnen ook) dus dan moeten ze wel gewoobn een goede conditie enz hebben en wel gewend zijn om een tijdje te lopen want 't is natuurlijk best zwaar daar.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:25

ik kan helaas niet zo vroeg naar stal (pas om 9 uur is het open Boos! ) maar ik doe eigenlijk niets anders dan zonder zadel een beetje hobbelen Knipoog en af en toe naar buiten (met heeeel veel vliegenspray }> )
ik rijd dan natuurlijk niet op het heetst van de dag, dus kon ik de poll niet invullen Schijnheilig

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:24

Reenarulez schreef:
ik kan helaas niet zo vroeg naar stal (pas om 9 uur is het open Boos! ) maar ik doe eigenlijk niets anders dan zonder zadel een beetje hobbelen Knipoog en af en toe naar buiten (met heeeel veel vliegenspray }> )
ik rijd dan natuurlijk niet op het heetst van de dag, dus kon ik de poll niet invullen Schijnheilig

ik zal kijken of ik hem nog kan bewerken en die er ook nog bij kan zetten Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:24

nee sory kan niet meer

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:26

Ja ik rij nog maar pas in de avond als het weer een beetje afgekoeld is. Wij hebben een overdekte buitenbak dat scheelt ook een heleboel. Als het effe kan staat ze smorgens ook nog even in de stapmolen en smiddags staat ze op een landje met voldoende schaduw.