bodemvlakker zelfrijdend of trekker: welke en hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

bodemvlakker zelfrijdend of trekker: welke en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 16:38

Onze bak sleep ik tot nu toe met een weidesleep achter de auto. Daarmee kom je niet goed in de hoeken en aan de kanten en met droog weer en een losse bovenlaag trek je de hoeken eigenlijk nog losser Boos! . Ik heb nu info aangevraagd voor houtsnippers of cocos oid om de bak (nu alleen zand) een stabielere bovenlaag te geven die ook goed blijft bij wat droger weer. Daarnaast wil ik dus iets aanschaffen om de bak bij te kunnen houden. Nu levert van Doorn een zelfrijdende bodemvlakker Afbeelding , iemand daar ervaring mee heel toevallig?? Het alternatief is natuurlijk een gewone bodemvlakker achter een trekker maar we hebben geen trekker. De zelfrijdende bodemvlakker kost ruim 4000,-- euro maar dan heb je wel een handzaam apparaatje wat je makkelijk binnen kunt zetten. Een 2e handstrekker met hefinrichting en een bodemvlakker erachter zal ook niet weinig kosten lijkt me. Iemand enig idee Verward

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:56

wat een stoer ding zeg, alleen mijn portemonnee zegt dat hij het
maar niets vind. Ik ben dus zelf ook op zoek naar iets waarmee
ik de bak kan slepen en zat er ook aan te denken om iets achter
mijn auto te hangen. Waar heb jij je sleep gekocht die nu achter
je auto hangt dan??

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:01

astridh schreef:
Onze bak sleep ik tot nu toe met een weidesleep achter de auto. Daarmee kom je niet goed in de hoeken en aan de kanten en met droog weer en een losse bovenlaag trek je de hoeken eigenlijk nog losser Boos! . Ik heb nu info aangevraagd voor houtsnippers of cocos oid om de bak (nu alleen zand) een stabielere bovenlaag te geven die ook goed blijft bij wat droger weer. Daarnaast wil ik dus iets aanschaffen om de bak bij te kunnen houden. Nu levert van Doorn een zelfrijdende bodemvlakker Afbeelding , iemand daar ervaring mee heel toevallig?? Het alternatief is natuurlijk een gewone bodemvlakker achter een trekker maar we hebben geen trekker. De zelfrijdende bodemvlakker kost ruim 4000,-- euro maar dan heb je wel een handzaam apparaatje wat je makkelijk binnen kunt zetten. Een 2e handstrekker met hefinrichting en een bodemvlakker erachter zal ook niet weinig kosten lijkt me. Iemand enig idee Verward


Dat ding wat op de foto staat lijkt imo niets, te weinig pk,s (Tenzij eriemand voorgaat lopen Knipoog)

Wat ik zou doen is een goede 2e hands tractortje( met hefinrichting), kopen met een manegevlakker erbij, tractoren kosten haast niets meer, reken dat je intotaal met alles zo'n 1000 euro kwijt bent...

Wij slepen de bak altijd met een kleine tractor ( met hefinrichting), de grote tractor past er niet door Scheve mond

Kijk maar eens in Laui! haar profiel Knipoog die gebruiken ze ook voor in de bak...

Maar dat handzame aparaattje is voor een zachte bak, en niet als het wat nattig of vochtig is...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 17:17

Sundancer schreef:
Wat ik zou doen is een goede 2e hands tractortje( met hefinrichting), kopen met een manegevlakker erbij, tractoren kosten haast niets meer, reken dat je intotaal met alles zo'n 1000 euro kwijt bent...



Denk je dat echt, dan ga ik daar eens naar informeren, maar waar? Ik heb de ballen verstand van dat soort techniek en ik wil natuurlijk geen ding dat het na 2 rondjes bak slepen opgeeft.

En Barb, onze sleep is een gewone weidesleep volgens mij....

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:21

http://www.marktplaats.nl/markt/bouwmat ... ctoren.htm

Staan zat tractoren, je moet er dan iemand bij hebben die een beetje verstand heeft van motoren en tractoren, let vooral op dat de tractor niet te veel lekt, dat kun je op de grond wel zien.

een tractor met 35 pk is zat voor jullie denk ik Lachen