waarom doen paarden dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

waarom doen paarden dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 15:59

Mijn paard en ik zie het ook bij andere paarden vaak of hoor het mensen zeggen... hij staat lekker op stal. heeft daar een drinkbakje tot zijn beschikking. die ik elke dag controleer of hij het nog doet en schoon is... hij gebruikt hem ook.... Maar waarom dan toch... Als hij buitengezet wordt in de paddock waar ook een drinkbak hangt.. Waarom gaat hij dan als eerste op die drinkbak af en begint er aan te lurken alsof hij nooit wat te drinken krijgt?!?!?
Ik vind dat zo apart. weet iemand hoe dit komt?

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:04

drinkbak eenemmer met water dus is makkelijker dan een automatische drinkbak dan moet ie op een lepel drukken zodat er water uit komt maarja kan ook gewoon een soosrt van traditie wezen voor het paardje .....is de drinkbak ind e stal gewon schoon?drinkt hij daar ook?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:11

Volgens mij is dat gewoonte. Op de plaats waar de drinkbak buiten hangt, staan veel paarden (veel verschillende) en daar zijn dus ook een hoop geurtjes te bekennen.
Dat je paard dan ook gebruik maakt van de drinkbak, is dan een soort automatisme.

Toos paardloos

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:13

Yep, bij ons op stal doen de paarden dat ook. Terwijl het dezelfde drinkbakjes zijn en dezelfde waterleiding, zodra ze in de wei staan duiken ze in de drinkbak.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 16:13

in de paddock hangt eenzelfde drinkbak als in zijn stal... emmer met water is namelijk enorm leuk om mee te spelen.
drinkbak in zijn stal is schoon. en ja hij drinkt op stal ook. daarom verbaasd het me elke keer weer en ren ik altijd als een achterlijke naar zijn stal om te kijken of zijn waterbakje het nog doet en schoon is.
misschien is het inderdaad een gewoonte of zo.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:15

is het allebei leidingwater, dan is het meer een gewoonte, maar als het bijvoorbeeld slootwater is, meestal vinden ze dat erg lekker. Ook regenwater vinden ze vaak lekkerder dan leidingwater. Mijn hond trouwens ook. Heeft haar bak altijd met water klaar staan, maar gaan we naar buiten dan drinkt ze altijd uit plassen en de sloot.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:17

mijn paard is dol op water met n ander smaakje!
toen bij ons buiten nog een regenton stond , kon ik daar niet langslopen zonder dat meneer eruit dronk, hij moest en zou daaruit drinken , alsof zijn drinkbak het niet goed deed ,mafkees!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:21

die vanmij lust alles maar de fjord van mn buurmeisje drinkt alleen leiding water wil eigenlijk geen slootwater maaar met dit weer wel hoor dan drinkt ze wat er maar is maar als ze dan in de b ak komt waat leidingwater is drinkt ze daaar..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:56

Het is heel vreemd ja, bij michelle in de wei staan 2 tonnen met drinken, die zo nu en dan bijgevuld worden(ook niet echt schoon dus), maar een stuk verder bij de kalfjes staat zo'n bad met water, dat echt smerig is, helemaal groen met allemaal vliegen beesten erin enzo, we komen eerst langs de schone tonnen en daarna langs die vieze, maar mooi dat ze ALTIJD naar die vieze stormt..

Heb dan liever dat ze uit die schonere drinkt, blijf daar ook altijd even staan, maar nee hoor, ze kijkt er niet eens naar..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers