Dilemma; Yen terughalen van land of laten staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 23:45

Ik ben er nu zeker van; ik laat haar staan op het land. Ik doe het voor lieve Yennie. En die keuring ga ik gewoon heen, wel of geen grasbuik....het is een goede oefening en voor mij is ze toch wel de mooiste, ongeacht wat de jury zegt. Dank jullie wel voor de adviezen!!! Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 23:47

En op de keuring kunnen ze genoeg zeggen over type, beenwerk en bewegingen. Die spieren komen dan volgend jaar wel weer! *LOL*

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:24

Goeie beslissing! Ik had haar ook laten staan! Kan ze even weer helemaal paard zijn. En waarschijnlijk heeft ze dan ook weer wat meer kracht als jullie verder gaan met de training. Ik weet niet of ze met andere paarden in het land loopt, maar anders zou ik overwegen om haar 2 weken voor de keuring ongeveer weer op te halen, anders ziet ze er zo gehavent uit (aangezien er in de wei nogal veel gevochten wordt) En dan heb je ook nog eens de kans om een beetje longeerwerk e.d te doen.
Wat een gezellige avatar heb je trouwens! Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:00

ik wou net zeggen!!! op de keuring moet ze niet zoon grasbuik hebben hoor Haha! (grapje) neej joh laat haar nog lekker staan!! gewoon nog wat extra vakantie!!!

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:52

Ik zou haar laten trainen. In 11 dagen kan je een hoop bereiken! En dan kun je er tenminste zelf mee verder.

Het lijkt mij nogal lang duren als je in oktober pas verder kan. Bovendien kan je een getraind paard inderdaad beter voorbrengen bij de keuring als een ongetraind paard.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:23

Ik had haar ook lekker laten staan hoor Lachen

Op zich kun je in die 11 dagen wel rustig aan de eerste stappen zetten met het inrijden , waarna het beestje dat verder kan verwerken allemaal totdat ze in oktober serieuzer opgepakt wordt. Dan heb je toch vast een basisje gelegd. En is ze wellicht wat beter in conditie enzo voor de keuring.

Maar gezien dat je maar 11 dagen hebt , is niet prettig

Haastig gevoel , wat als het idd fout gaat.... en zeker als het beestje pas 3 is , nog jong zat !!
Bovendien is het warm en heeft ze nu de mogelijkheid om lekker van haar vrijheid te genieten op het land. Keuring is niet zo belangrijk....

Toch een simpele keuze dus : lekker op het land laten en in oktober heb je alle tijd en ruimte om op je gemakje te beginnen OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:57

goede keuze vind ik! lekker nog wat vakantie!
en inderdaad. boeie wat je jury zegt! voor jou is ze toch de mooiste :d