Jaartje er tussenuit, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Jaartje er tussenuit, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 15:42

Ik ben als het goed is volgende week afgestudeert en nu is de meest gestelde vraag aan mij: "en wat ga je nu doen?"

En ik heb nog geen idee!

Ik heb wel verschrikkelijk veel zin om er een jaartje tussenuit te gaan en niet gelijk op een kantoor achter de computer opgesloten te zitten.

Nu vroeg ik me af of jullie leuke ervaringen/adressen hebben waar ik een paar maanden kan werken en vooral ook veel kan leren binnen de paardenwereld?

Ik ben zelf vooral recreatieruiter en wil dit jaar dan ook gaan gebruiken om veel bij te leren op paardengebied. Binnen- of buitenland maakt niets uit (Australie, Amerika?), als ik maar een leuke, ontspannen tijd heb. Ik sta open voor een heleboel dingen, zoals Natural Horsemanship, Western, springen, dressuur en alle rassen.

Alle tips en vooral ook ervaringen zijn welkom!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:47

Ik ben in januari de hele maand in Nieuw Zeeland geweest.
Is heeeeeeeeeel aan te raden...

In de winter hier, daar hoogseizoen dan, zijn dr zat stallen die nog mensen zoeken om ritten te begeleiden Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:50

Een (half) jaartje Australiƫ op een Working Holiday Visa misschien? Heb ik ook gedaan toen ik was afgestudeerd en mezelf nog niet full time achter een bureau zag zitten. En ik vond het echt fantastisch!

Werk 'in de paarden' kun je daar o.a. regelen via Stablemate: http://www.stablemate.net.au/ en in Australische paardenbladen staan ook regelmatig advertenties.

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 18:16

Het klinkt allebei leuk! Maar wat moesten jullie precies doen, hoe zag je werkdag eruit en heb je er zelf ook wat van geleert? Hebben jullie nog speciale adressen waar je vooral wel en vooral niet naartoe moet gaan? Had je veel vrije tijd om andere leuke dingen te doen, zoals reizen?

Ik wil mezelf zo goed mogelijk informeren voordat ik een besluit neem, vandaar dat ik even doorvraag. (Per PB antwoorden mag ook)

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:27

2 vrienden van mij,zijn de vorig jaar zomer(en ze zitten er nu weer),als groom met het vliegtuig naar Amerika(kan ook naar canada),je hoeft alleen de paarden onderweg te voeren,en drinken te geven,en bij landen/opstijgen erbij te zijn,verder zit je gewoon in het vliegtuig,tussen de mensen=gratis vliegen!
vervolgens zijn ze daar voor een periode bij een springstal aan het werk.
het werk op zich valt best mee,(hier in ned. op stallen is het zwaarder)
en je kan ook nog van het land genieten!
als ik nog wat jonger en single was,wist ik het wel.........!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:32

Ik hoorde laatst van iemand die IJslanderritten organiseert, dat ze op IJsland ook vaak mensen zoeken om de paarden in te rijden. Hij had dit zelf ook gedaan, en veel geleerd en een leuke tijd gehad.
Overigens ging het inrijden daar wel iets anders dan doorgaans hier; de paarden worden uit een kudde geplukt, halstermak gemaakt, zadel er op, een paar keer rijden in een smalle rijbaan, en dan de deuren open en gaan met die banaan, naar buiten sjezen en hopen dat je blijft zitten Haha!. En dit alles in een paar dagen.

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 16:58

Ik ga komende week op Vlieland bij stal Edda (ijslandermanege) kijken, en als het goed gaat ga ik daar van september tot eind oktober werken. Lijkt me heel erg leuk, ik heb er zin in.

Als ik ijslanders inderdaad zo leuk vind als ik nu denk, dan wil ik misschien ook nog wel eens naar ijsland, maar dan wel na de winter!

Voor de winter lijkt me Nieuw Zeeland of een warm plekje in Amerika wel een leuk idee. Goh, echt leuk om al die plannen zo te maken. Heerlijk om zelf te kunnen bepalen wat je gaat doen en nergens aan gebonden te zijn. Nou ja....mijn vriendje wil me wel af en toe nog op komen zoeken hoor!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:34

supergaaf.
info en verhalen kan je vinden en lezen op http://www.backpackers.nl/intro/index.html, daar staat alles wat je nodig hebt, over het werken enzo, maar dat gaat wel alleen over australiƫ en nieuw zeeland
ik heb ook van iemand gehoord, die ging 3 maanden paarden inrijden in japan, als ik zoiets hoor krijg ik ook altijd gelijk de kriebels!
nou ik hoop dat je wat leuks vind OK dan!