vraagjes over vliegendeken en onderleggers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

vraagjes over vliegendeken en onderleggers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 23:23

even twee vraagjes aan onze bokkers hier Haha!

nummer 1:ik wil een vliegendeken kopen,maar ik ben toch wel aan het twijfelen,waarom?
nou omdat de vliegen in de wei nooit op mickey zelf zitten maar op de hoofd.
en de dazen er eigenlijk nooit zijn in de wei,en zit er eens eentje dan is het op de nek.
dus voor in de wei is het volgends mij voor mickey meer een last dan echt iets wat helpt.
en ja voor op wedstrijd voor op de trailer,nou als we rijden heb ik nog nooit een vlieg of praam op haar gezien?
dus ik wil een weten waarvoor jullie ze hebben,mischien dat jullie me over kunnen halen Knipoog Haha!

nou nummer 2 Haha! Bloosnderleggers voor onder je zadel.
ik wou er eentje voor mickey gaan halen,omdat mij het voor het paard eigenlijk veel lekkerder lijkt zitten Haha! (mickey verwend tutje?neuhh Schijnheilig Bloos )
mij lijkt dat best fijn voor de paarden,klopt dat?
hebben jullie er ook een voor gewoon?
en heeft het voordelen?


nou kom maar op *LOL*

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:33

Vliegendeken gebruik ik alleen op concours als het paard stilstaat aan of in de trailer. Waarom? goeie vraag. Is net even wat rustiger als je er omheen staat te springen met proppen draaien ed. Die staart zwiept dan niet zo in je gezicht enzo.

Onderliggers gebruik ik eigenlijk zelden. Alleen als er bultjes van dazen oid in dat gebied zitten gooi ik er wel een onder. Goed passend zadel dus geen noodgrepen nodig. Voordelen? Als je een zadel hebt wat een beetje ruim ligt misschien anders zou ik ze zo niet weten. Schokdempend etc.? Misschien, maar of je dan een onderlegger moet kopen? Goeie zit lijkt me fijner voor je paard.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:40

bedankt voor je antwoord annegti!
nog meer mensen?:D

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:21

Yep hierzo! Haha!

De vligendeken, ik heb er ook over zitten denken.
Op de wei mollen de paarden um in no time, heeft dus geen zin ook op stal natuurlijk niet, en met rijden kan die deken ook een beetje gaan 'flapperen' en toch is dat behoorlijk irritant.
Eigenlijk heb je de deken dus alleen nodig, denk ik bij concours, en op weg naar het parcours, als je pony een beetje zweet in de trailer (mickey zweet toch klein beetje in de trailer? Lachen ) is het wel handig.

En onderleggers, gelpad bv. zijn eigenlijk voor paarden met een gevoelige rug, schokabsorberend ( Haha! ) en het zit dus veel fijner voor je paard. Maar met een goed passend zadel hoeft het eigenlijk niet, en ook als je bv. kunstof zadel hebt (lichter), is het niet per se nodig. Maar bij haflingers,fjorden, tinkers etc. heb je hem bijna nooit nodig.
Arabieren, volbloeden (mickey!! Knipoog ) zouden hem eerder nodig hebben.
Als je paard er tot nu toe geen last van heeft (van het zadel etc.) hoeft het dus niet.

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 14:26

heyy judith! Haha!
ja vliegendeken koop ik ook niet meer,want ik zie er nog altijd het nut niet van in Haha!

en gelpad leek me eerst wel fijn,omdat mickey ook idd zo'n gevoelige rug heeft,leek me dat gewoon fijner,maarja het zadel past nou goed,niet dat het dadelijk door zo'n gelpad minder goed gaat liggen ofzo?

kom je trouwens nog op msn? Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:36

Yep!!

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:49

Over onderleggers weet ik niets, dus we gaan het over vliegedekens hebben Tong uitsteken

Pinky en Fellow hebben inderdaad ook alleen last van de vliegen op hun hoofd. Dazen zijn er bij ons niet (god zij dank).
Ik had voor Pinky een Harry's Horse buzz off deken. (dit was voornamelijk voor zijn zomerexceem) maar aangezien het exceem ook zonder deken super lijkt op te lossen ligt deze er nu vanaf Bloos! .
Overigens had deze ook een hals, dus er konden geen vliegjes op de hals
Op dit moment heeft Fellow de hoofdkap op die bij het 'ridderkostuum' hoort (zijn kop is net wat groter, bij Pinky moet er een halster onder om het te laten zitten).
Pinky heeft nu een halster aan met een frontriem met van die sliertjes. (Ik heb liever dat Pink een halster aan heeft dan Fell aangezien Pinky een beetje uitkijkt waar hij zn hoofd neerplant Tong uitsteken).
Zo zijn hun allebij mooi 'vliegvrij'.

Ik heb trouwens tijdje terug nog een mooie vliegendeken gekocht. niet duur maar wel heel luze. Bordeaux rood met blauwe bies. Hele kleine maas en voor een klik ding met klitteband. En super pasvorm (niet zo een die uitlubbert dat hij na een week op zijn hoeven hangt Clown )
Maar ik gebruik hem nooit Schijnheilig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, LisaaSophie en 73 bezoekers