Ze wil de trailer niet in

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Ze wil de trailer niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 13:58

De vijf jarige merrie die ik rij wil op geen enkele manier de trailer.. heb er laast drie en een half uur mee gestaan en met vijf man uiteindelijk de trailer ingekregen, heb er geen zin meer in.
Heb het al geprobeerd met touwen aan elke kant van de trailer en die naar elkaar toe brengen, komt ze de lucht in Stoom uit je oren ...
Een tik op de kont kun je ook niet geven want ze bokt , maar dan ook gericht Verward En een gang pad creeren nou dan wil ook niet ze gaat stil staan en komt niet meer in beweging, en omkopen met eten dat doet haar niks. weten jullie mischien een oplossing

[edit]titel[/edit]

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:45

Ik heb dit ook een tijdje gehad met mijn pony.

Maar waaróm wil ze er niet in?Zoals je het nu vertelt zijn het nare ervaringen.De meeste paarden gaan dan de trailer niet meer in.

Veel gedult,en oefenen als je de tijd hebt.
Wat bij mijn pony hielp was dat ik op der rug klim en haar erin rijd.Gevaarlijk,dat weet ik,maar anders gaat ze ook cker weten er niet in!

En áls ze erin staat goed belonen!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:27

Nou het erop gaan zitten gaat al niet lukken het is een merrie afstammeling pilot en ze heeft een schoft hoogte van bijna 1.70.. goed belonen hebben we wel gedaan maar kan gewoon niet oefenen in mijn uppie..

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:27

eigenlijk heb ik gewoon een slim trukje nodig weet iemand zoiets??

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:46

Heeeeeeel veel geduld, belonen voor elk stapje de goede richting in en echt heel veel tijd ervoor nemen.
Ga eens een week elke dag een uurtje trailertraining doen. Elke stap richting trailer belonen, elke stap van de trailer af negeren, niet bestraffen dus. Als het paard opeens een paar stappen de goede kant op doet geef je wat lekkers (jackpot) en natuurlijk helemaal vetmesten met lekkers tegen de tijd dat het paard op de trailer staat.
Oftewel neem er de tijd voor, ga niet lopen dwingen. Lokken met lekkers kan, maar geef het lekkers dan ook als het paard de goede kant op gaat, dus als je naar voren lokt en ze zet een paar stapjes, beloon dan door het lekkers te geven.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:51

dat heb ik tot vorige week ook gedaan maar ben nu vier weken bezig en er is nog steeds geen vooruit gang das het probleem Huilen
maar ja gewoon doorgaan lijkt mij

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:55

Yepz, gewoon doorgaan, heeeeeel veel geduld hebben. Zoals ik het hoor is het angst en dat is dus niet op te lossen met dwang. Probeer het anders eens met NH. Daar kan ik verder niet mee helpen, maar er zijn vast wel mensen die er meer verstand van hebben...

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:04

probeer het eens met een touw halster deze geeft veel druk, bij iedere stap voorwaarts beloon je het paard met ruimte. (weer wat lijn terug geven) wel zou ik trailer laden vaker doen dan dat je ook daatwerkelijk gaat rijden, misschien heeft ie daar geen prettige ervaringen mee. zet m eens (dus met heel veel geduld en belonen door die ruimte voor) er in maar als hij/zij erin staat gelijk belonen door m dus weer ruimte te geven, haal m eruit en laat m vrij lopen...

veel oefenen iedere dag, en zoirg iig dat de trailer niet donker is van binnen, eenhu zet m eens op een bekende plaats neer, bijvoorbeeld je rijbak als ie erin past)

succes, mogt je nog vragen hebben pb dan of stuur me e-mail via http://www.natuurlijkruiterschap.nl

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:13


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:41

deed ze het hiervoor wel??
Mijn paarden lopen er altijd braaf op en als ze dat niet doen krijgen ze zo'n harde lel met de zweep dat ze er altijd opgaan.
Ik kan echt niet tegen dat gezeur van ze!!!!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:31

wat bij die van mij heeft geholpen is teneerste zorgen dat het zeiltje achter de trailer op het dak ligt hier kunnen ze ook nog wel wat bang voor worden .en een touw aan het halster en dan om de stang voor in de trailer dat ze de hoofd niet omhoog kan doen en de trailer ergens tussen zetten zodat ze er ook niet aan de zijkanten langs kan , blijft ze stilstaan zelf haar benen 1 voor 1 optillen en dan een stapje naar voren tillen wel rustig en met geduld , je kan ook nog de trailer open in het land of in de bak zetten voer erin en zo en paar dagen laten staan , kijken of ze er dan vanzelf in gaat , succes

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:49

een klein trucje wat bij sommige paarden kan helpen, is je paard blinddoeken met bijvoorbeeld een trui of jas, je moet er wel het geschikte paard voor hebben wat niet in paniek raakt en jouw als eigenaar vertrouwt zodat hij/zij je op je stem volgt.
wij laden zelf onze paarden altijd met aan 1 kant een muur zodat ze daar niet weg kunnen en aan de andere kant iemand die helpt, en inderdaad het zeiltje goed omhoog zodat ze daar hun oren niet aan stoten.
wat ook nog wel eens wil helpen is met een "prik" bezem z'n kont aanraken dit doet niet zeer maar vinden paarden heel vervelend.
en inderdaad geduld hebben en belonen als het paard op de trailer staat.
succes

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:16

pearl-tje ik voel met je mee, ik heb er ook zo eentje, die gaat met z'n voorbenen op de klep staan al sje mazzel hebt, maar blijft dan domweg staan..... mijn record is 2 uur laden *zucht* Als ie nu de trailer alleen al aangekoppeld ziet staan aan de auto, gaat ie er al vandoor.......

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:22

de mijne gaat volgende week een volle week naar erik jansen(http://www.onc-africhting.nl/) die gaat met Bess aan de slag want ook zij is niet de trailer in te krijgen

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 01:37

Daphne, ik kom je wel helpen vanaf morgen
Jullie trailer is toch 2 paards?
En volgt ze ene ander paard niet dan, als die erin staat?
Ach. Helaas kan ik je geen tips geven... Baloe gaat er namelijk wel in (maar er niet uit Boos!, naja, nu meestal wel Haha!)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 14:32

Nou smurf ik heb een beter record van drie en een half uur en ja ook met inderdaad de benen op de trailer klep.. en marleen sukkel ik mag nog niet oefenen... ze heeft toch met haar been over drie weken weer Boos!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 14:35

en trouwens een lef geven lukt niet bij haar het is een echte merrie die gericht trapt en zich laat vallen bij het steigeren

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:36

naomi_s schreef:
de mijne gaat volgende week een volle week naar erik jansen(http://www.onc-africhting.nl/) die gaat met Bess aan de slag want ook zij is niet de trailer in te krijgen


dat is zeker geen slecht iedee, das een collega van me Tong uitsteken moet je m eens vragen naar de naam klaasfeuth. Ik ben samem met hem begonnen, onze methodes lijken als twee druppels water op elkaar

http://www.natuurlijkruiterschap.nl



enhu doe erik de groetjes van mij (klaas)

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 04:59

Links en rechts een longeer lijn en er zo in `floepen` haha moet je wel met 3 man zijn maar het helpt bij veel paarden!
succes!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:22

maar met een koudbloed van 700 kilo werkt dat niet hoor, die "floept"er niet zo in, dat kost je dan gewoon 2 longeerlijnen (sprak zij uit ervaring)