Naam met de U

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:19

Heeeeel lang geleden moest Jantina de naam Udinde bedenken en toen zijn er ook heel wat U-namen de revue gepasseerd. misschien even zoeken op bokt?

Ik vind Umay heel mooi..... Lachen

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 22:55

Ik vind Urius heel mooi, zo heette een tuiger die ik gekend heb

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 23:05

ik heb pas een cd gekocht hij heet 23000voornamen eigenlijk voor kinderen maar staan hele leuke tussen ook latijns enz.kost 28.50 bij boekenwinkel uitgeverij het spectrum nog veel succes!! Haha!

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 09:53

UUUUUUhh, udinde, uniek of unieq vind ik ook grappig.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:06

Ulvando?

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:14


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 17:57

Utopia ?

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:41

urmcard
uyar
Umifar
Tja U is echt een rotletter misschien als je echt een mooie naam zonder U hebt kun je er u-.... van maken.
Hij had nog geen naam en papier he? heb je perse een U naam nodig voor papier dat je nog gaat aanvragen? anders noem je 'm voor jezelf anders wat je echt mooi vind.
Je doet 'm toch niet meer weg neem ik aan?
Dat je als officiele naam een (minder)mooie naam met een U neemt en als roepnaam waar je 'm aan went bijvoorbeeld een letter die je wel mooi vind?
Je kan ook een dubbele naam nemen zoals je al aangaf de eerste begint met een U bevoorbeeld ui met sla... noem je 'm altijd sla Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 06:58

hahahahah Kim!!!!

Nee ik noem hem geen ui met sla Haha! Haha! Haha!


Ik ben er uit, de naam is geworden:

Utgard-Loki

Deze naam staat er ook ergens tussen. Ik noem hem gewoon Loki, ik vind het een aparte naam, dat makkelijk uit te spreken is en ook enigzins stoer.
Utgard is voor 'gard' van Lenngard en met de U, zodat fjordenkenners kunnen zien hoe oud hij is

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 09:55

Gaaf Shaienne, veel plezier met hem.
Hier nog een stukje over Loki:

Loki, ook wel Loke genoemd, is een van de belangrijkste godheden in het noorse pantheon. Hij is de zoon van de reus Farbauti en de reuzin Laufey. Hij wordt gezien als een van Aesir, maar is soms ook hun vijand. Loki wordt in verband gebracht met vuur en magie, en kan vele andere gedaantes aannemen, zoals dat van een paard, een valk of een vlieg. Hij is knap, heeft een vriendelijk voorkomen, maar een kwade inborst. Loki is sluw en plaagziek, maar ook heel heldhaftig, in dat opzicht kan hij worden vergeleken met "the Trickster" uit de Noord Amerikaanse mythologie. Deze tegenstrijdige godheid wordt naarmate de tijd verstrijkt steeds boosaardiger. Loki is direct verantwoordelijk voor de dood van Balder, de god van het licht.

Loki's geliefde is de reuzin Angrboda, en met haar is hij de vader van drie monsters. Zijn vrouw is Sigyn, die hem trouw bleef, ook toen de goden hem straften voor de dood van Balder. Hij was geketend aan drie grote keien, een onder zijn schouders, een onder zijn lendenen en een onder zijn knieën. Boven hem hing een slang. Het gif van de slang, dat naar beneden droop, werd door Sigyn opgevangen in een kom. Als de kom vol was moest zij deze legen en het vergif dat op loki's gezicht droop liet hem sidderen van pijn, hetgeen aardbevingen veroorzaakte.

Op de dag van Ragnarok breken Loki's ketenen en leidt hij de reuzen in de strijd tegen de goden. Loki wordt vaak "de sluwe", "de bedrieger", "de gedaantewisselaar" of "de luchtreiziger" genoemd.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 11:35

aaah wat gaaf Dimmelin! Hoe kom je daaraan?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 11:48

Eehmm, internet Knipoog
Ik wist al wel dat Loki een noorse god uit de mythologie is, dus heb gewoon even gezocht. utgard weet ik niet, de naam Utgard Loki kwam ik tegen via de namen site. heb toen op noorse namen gezocht (leek me het leukste voor een fjord, bovendien krijg je anders de gard niet )(betekent zoiets als gaarde/ hoeve oid, verbeter me maar..) Over Loki kun je veel meer vinden op internet, is namelijk een hele beroemde god.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 12:10

Kom er net achter dat Utgard Loki weer een andere godheid is, leuk zo leer ik nog eens wat.

What can be said about the smartest giant ever to walk the mountains of Jotunnheim? Utgard-Loki (also known as Utg”rda Loke in some texts and legends) was known as the most intelligent giant in Jotunnheim. Some would go as far to say he was the smartest being in the Norse mythology. His crafts were the art of illusion, the art of magic, and the science of trickery. Utgard-Loki was never the largest giant, nor was he the most powerful giant in terms of physical prowess. He was, however, the trickiest, sneakist, and most devious bastard whom ever lived, bar none. (Not even Loki of Asgard was as good at being bad as he).

For sport, he fooled Thor, Loki, and Tjalve into a series of events they could not win. Using his illusions, he convinced Tjalve to race against Thought itself. He humilated Loki by having him compete against Fire in an "eating contest." Using the guise of an old woman, he used Old Age to defeat Thor in a wrestling match and when he went out to fish for the dinner of the following night, what he thought was a trout was really The Midgard Serpent.

Utgard-Loki is honoured immensely by the older members of the Black Spiral Dancers. They know that one as old and as wise as the frost giant Utgard-Loki must be capable of showing the servants of the Wyrm against their foes....


Deze jongen heeft een engelstalige strip gemaakt over Utgard Loki en Thor.
http://www.barnacle.org/comics/past/Thor/

nog meer verhalen over Utgard Loki (sorry engelstalig).
http://www.dermon.com/Thor_adv.htm

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 12:12

echt hardstikke fijn dat je zo helpt zeg!!! Echt super van je! Ben er echt blij mee

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 10:04

Weet je al wat het wordt???
please... UTOPI!!! Knipoog

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 22:37

Utopi???!!!!! zo noem iik mijn hond nog niet eens! MAar goed. ik geef dus de voorkeur aan unieq.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 22:42

utgard-loki word et

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 22:48

hoe spreek je het uit en kan je paard het ook onthouden?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 22:54

URZEL, hihi nee man

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 22:55

utgard-loki zoals je het schrijft dus en roepnaam loki wat ik ervan begrepen heb maar gerdien zal et zelf nog wel zegge

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 10:56

ja precies Yentl, bedankt he!

DanceAngel
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 21:10

en wat dachten jullie van U2? hehehehehe!