waarom kregen jullie je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:04

ik kreeg mn pony omdat ik haar al 4 jaar had geleased op de manege, en ze op de zuidlaarder makrt verkocht zou worden. mn vader en moeder konden niet aanzien hoe mijn lieve pony rinchting de slacht ging( want niemand koopt een kreupele pony, maar wij wel Haha! ) dus ik dacht haar voor de laatste keer te kunnen poetsen en toen hoorde ik in haar stal dat ze van mijn was Lovers

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:54

runningkawa"]
Ik kreeg hem omdat ik genoeg had gespaart op de bank rekening en hem zo zelf kon kopen
Was 23 of zo *LOL*
[/quote]

[quote="runningkawa schreef:
Ik kreeg hem omdat ik genoeg centjes gespaard had en hem toen kocht Tong uitsteken
Idem met nummer 2 Haha!



Hihi *LOL* die ene had je geplaatst op 15-10-04 en de andere ergens in 08-03 Sorry viel me ff op niks ergs aan hoor maarja Tong uitsteken Clown

Ik heb laine juli dit jaar voor mijn verjaardag gekregen en onderhoud haar verder zelf Lachen...

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:56

ook wel een oud topic geloof ik Bloos!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:00

Jaa idd zag ik ookal maar goed zal wel niet veel uitmaken deze keer ofzo Knipoog

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:15

Omdat ik een jaar lang trouw was geweest aan m'n verzorgpony *dus omdat ik bewezen had dat ik echt een paard waard was*

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:16

ik kreeg ereen omdat ik moch kiezen tussen een brommer en een paard.
en we hadden altijd wel paarden om ons heen hoor.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:20

omdat we in groningen gingen wonen en daar een goedkope pensionstal is *LOL* ik reed toen ong. 3 jaar niet zo heel erg lang eigenlijk, in het begin ben ik er ook heel vaak afgedonderd omdat mijn pony toen ook nog niet zolang onder zadel was... maar het is goedgekomen ben goed geholpen door iedereen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:20

chatelaine schreef:
Hihi *LOL* die ene had je geplaatst op 15-10-04 en de andere ergens in 08-03 Sorry viel me ff op niks ergs aan hoor maarja Tong uitsteken Clown

Ik heb laine juli dit jaar voor mijn verjaardag gekregen en onderhoud haar verder zelf Lachen...

dan ben ik er weer ingetuind om in een oud topic te reageren
Maar wel standvastig met mijn antwoord hè Haha!

En wie haalt die oude dingen nu steeds weer boven Verdrietig

Bar,t kan alles ouder dan een maand ofzo niet standaard op slot?

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:23

Jaa je liegt er in iedergeval niet om he KnipoogDat heb je maar even bewezen (Of deed je dat mij expres geloven Clown Knipoog ).


Haha maar bart kan beter alles gewoon op slot gooien na 1 of 2 maanden want elke keer komen er oude topics weer omhoog en tuinen (vooral jij hoor rk Tong uitsteken) mensen er weer in Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:27

Waarom kreeg ik mijn eerste pony? Verward Omdat ik mijn paps het hoofd gek zeurde.... Haha! Schijnheilig En vanaf daar is het balletje aan het rollen gegaan.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:33

M'n eerste pony kreeg ik op m'n tiende, omdat het een manegepony was, die te koop stond, en ik er stapelgek op was. Thuis hebben we een stal / wei, dus het onderhoud kost niet zo gek veel.
Adventure heb ik zelf betaald, en is écht mijn eigen paard dus. Een deel van het onderhoud wordt nu wel betaald door m'n ouders, omdat hun hem in 'bruikleen' hebben voor mijn zusje. Ik heb niet zoveel tijd meer, en tussen mijn zusje en Adventure klikte het super, dus tja, dan is de keuze snel gemaakt.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:44

Om op te rijden.

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:56

Oud maar wel een leuk topic! Pling Leuk om te lezen waarvoor iedereen een paardje krijgt... Ikke heb Silke na 14 zeuren gekregen. Mijn oude verzorgpaard (conquistador) die ik 2,5 jaar had verzorgd was net afgemaakt en ik wou stoppen met rijden, kon het niet meer aan. Ik ging mee met Monique de eigenaresse van Quissie toen ze les gaf en werd daar verliefd op een paard. Monique kocht dat paard, Silke stiekum als verassing voor mij. Toen kwam Silke op de manege. Die ben ik ook weer gaan verzorgen en net toen ik weer plezier kreeg in het met paarden omgaan (Silke was nog niet ingereden) toen wou ze Silke verkopen. Ik dacht dat ik gek werd en mun ouders meegenomen na de manege... Ze waren op slag verliefd. Toen heb ik met mun vader Silke 50/50 gekocht. We delen zo alle kosten behalve de hoefsmid en dierenarts hoef ik niet te betalen. OK dan!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:12

Ik heb echt een pennymeisjes verhaal wat dat betreft.

Ik reed altijd pony's voor andere mensen.
In de winter had ik toen een of andere kleine D-pony zadelmak gemaakt voor iemand hier in het dorp, en iemand anders hier uit de buurt zag mij daarmee rijden in de manege, en wist dat ik van mijn ouders geen eigen pony mocht.
Ze had toen mijn vader opgebeld en gezegd: Ik heb een pony voor je dochter gekocht. Mijn vader zei in eerste instantie: Wat? Ik wil helemaal geen pony! En zij had gezegd: Niks mee te maken, je komt in ieder geval kijken! Dus toen is hij gaan kijken zonder dat ik er wat van wist, en hij was er helemaal weg van, toen heb ik er een keer opgezeten en hebben we haar gekocht.
Ik weet het, het klinkt penny, maar het is echt gebeurd!
Sindsdien is het eigenlijk gewoon doorgelopen, iedere keer wat anders gekregen tot aan wat ik nu heb Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:12

Ik reed al vanaf mijn 4e en heb op mijn 16e een paard gekregen. Mijn ouders konden het zich veroorloven en ik kreeg hem omdat ik serieuzer wilde gaan rijden en verder wilde komen in de paardensport. Daar hebben mijn ouders me gelukkig de kans voor gegeven Lovers

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:16

Ik heb nu sinds een jaar twee paarden, ondertussen zijn het er drie. Ze staan aan huis. Dat was de reden dat ik er eerst geen kreeg, m'n vader hield wel van paarden en had zelf tussen z'n 20e en 25e ofzo ook gereden, ik reed toen ondertussen 4.5 jaar ofzo. Verward Wist het al anderhalf jaar van te voren, toen begonnen de plannen en konden we extra land bijkopen. Lachen Het was ook 'opeens'. Ik heb nooit veel gezeurd, dat helpt bij mijn ouders toch niet... Schijnheilig Dus had het eigenlijk al 'opgegeven', en ik vond ook dat ik nog wat meer ervaring op moest doen op de manege, ben pas op mijn bijna-12e begonnen met rijden. Haha! Maar goed, ik heb er dus niet echt iets voor moeten doen, de plannen kwamen er, het hing wel van mij af of ik het ook wilde natuurlijk aangezien ik vrijwel alles alleen moest gaan doen, toen zijn we op zoek gegaan. Lachen We wilden niet 1 paard ivm het aan huis houden dus dat zijn er twee geworden, ondertussen 3 als gezelschap voor als ik met een van de paarden weg gaan, maar de derde is van iemand anders. Lachen (een jong ijsco-pukkie van 3.)

schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:43

hééééél véééél SPAREN!!! en dan nog ouders hebben die wel iets willen bijleggen Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:29

Ik heb helemaal niets gekregen Wel véél gezeurd, gehuilt, geschreeuwd en gepraat... Maar dat haalt verrot weinig uit bij mijn pa.
Ik heb Eldien zelf gekocht

Ik reed inmiddels 8 jaar, waarvan 3 jaar heel fanatiek bij een hobbyfokker. Ik reed op een gegeven moment een E-pony, die wilde ik kopen, daar vroegen ze een fantasieprijs voor. Toen maakte ik voor mezelf uit dat als die pony verkocht werd, ik een paard voor mezelf zou kopen. Dat werd Eldina!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:38

Ik rij vanaf mijn 7de en in mijn 23ste levensjaar heb ik eindelijk een eigen paard gekocht van zuur verdiende centjes. Thuis was er wel geld voor, maar ik kreeg gewoon geen paard. Veel paarden voor andere gereden, maar nog nooit een eigen beestje.

Nu ben ik 40 en ben geloof ik met een inhaal slag bezig. Met deze uitgelopen hobby heb je er ineens 5 en een eigen stal. Eigenlijk 5 1/2, 1 merrie is drachtig Haha! .

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:42

sophie_kurk schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom jullie je paard kregen, ik heb mijn pony zomaar gekregen... geen verjaardag kerst sinterklaas pasen f vader/moeder/dieren dag of wat dan ook, zat gewoon een tijdje advertenties te kijken... de laatste tijd heel fanatiek achter internet, en liet alle advertenties zien aan mijn ouders en ineens: je krijgt een pony! ik reed ondertussen al 4 jaar heb vooral in het begin veel gezeurd, hoe lang duurde het bij jullie?????

En je vond het zo leuk om Pride te verzorgen he Knipoog Tong uitsteken
Ik kreeg Pride omdat ik al heel lang een pony wilde. En als ik het makkelijk met school kon combineren mocht het. En dat lukte gelukkig Vork

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:46

Ik kreeg Arabesk omdat ik jarenlang zijn moeder, vader en oma verzorgd had en de paardenbaas van zijn paarden 'af moet' wegens landonteigening. Ik kreeg m zó mee, moest wel zelf de castratie betalen.
Best wel Penny-verhaal eigenlijk.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:35

toen ik euhhh 10 was kreeg ik mijn eerste pony anouk dat was een haflo arabier van 28 Lachen daar had ikl altijd op gereden met de manege en ze moest eigenlijk ingeslapen worden
dus mijn moeder belt mij op uit tekenles : nan we gaan anouk ophalen!
ik helemaal blij Lachen ik was er de eerste dag de hele nacht gebleven
(pennymeisje) LIEF Haha!

toen ze 30 was, en ik nog steeds verliefd, overleed ze in de wei. Verdrietig

meteen. jawel het is heel snel, een week erna kreeg ik mijn 2e pony. Jupiter. eigenlijk wou ik het nog niet, want ik was nog steeds kapot.
maar het heeft me wel goed gedaan want jupiter was mager en 1 jaar niet gereden en had mij nodig. ik moest veel tijd in hem steken, en daardoor troostte hij mij een beetje.
hoewel ik heel vaak ruzie met hem heb gehad in het begin Lachen
ik ben er zoovaak afgevallen en iedere keer moest ik er van mijn moeder weer op Vork trauma Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:38

Op mijn 10e verjaardag kreeg ik Tess omdat we er toen de ruimte voor hadden omdat we verhuist waren. Voor mijn 11e verjaardag kreeg ik Noof als maatje voor Tess. En Spike kreeg ik dit jaar gewoon als nieuwe pony. Thanks pap en mam Lovers.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:06

Na (bijna) 6 jaar paardrijden en lin al 4 jaar verzorgd te hebben heb ik hem gekocht!!! Hij is nu 12 en heeft zo'n 7 jaar in de manege gelopen. En nu mag hij zn luie leven houden met mij! Lachen

Glenurtje

Berichten: 387
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Brabant, Herpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:55

Na 8 jaar rijden kon ik geen verzorgpaardje meer vinden, dus kocht mijn vader een ijslander voor mij en mijn zusje...Helaas is hij na 2 jaar weer verkocht Boos! De ijslandersport is toch wel erg duur!