Vanaf welke leeftijd zet jij je kind op een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:08

mijn zoontje van 1 jaar,stapt af en toe een rondje met mama mee,maar daar zal het de komende paar jaar ook wel bij blijven!(ik hoop wel dat hij het leuk blijft vinden!)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:23

Ik heb niet alles goed gerelezen, maar het lijkt mij altijd een geweldig plan om als je kind geboren wordt een even oud veulentje te kopen. Samen opgroeien en goed aan elkaar wennen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:13

wij gaan nu met de ponyclub campingrijden, dat is ook leuk, sommige kinderen zijn ook nog maar twee en willen toch even op een pony. Ik had er laatst een op de pony en die zat daar echt met een big smile op.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:40

Vier jaar lijkt mij een heel geschikte leeftijd mits het kind zelf ook aangfeeft er zin in te hebben. Want vaak gaan ze zo jong toch alleen maar rijden omdat paps of mams dat wil of omdat het zo hoort oid. En als ze gaat, dan natuurlijk wel op een kleine makke pony als een wat oudere veel gereden Shet of Welsh ofzo. Misschie is er in jouw buurt wel iemand die te groot voor de pony geworden maar die wel vind dat de (brave) pony nog wat beweging hebben moet? Zou ideaal zijn! Als je hier in de buurt woonde mocht je mijn Shetje wel lenen maarja.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:45

Volgens mij kan die ene keer per week een rondje geen kwaad hoor voor iemand van 4. Ik ben zelf begonnen toen ik 6 was en heb een nichtje die ik weleens op mijn pony laat sinds dat ze 4 is. Gewoon een beetje rondhobbelen in stap met een klein zadeltje en een goede cap!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:50

Estragon schreef:
Volgens mij kan die ene keer per week een rondje geen kwaad hoor voor iemand van 4. Ik ben zelf begonnen toen ik 6 was en heb een nichtje die ik weleens op mijn pony laat sinds dat ze 4 is. Gewoon een beetje rondhobbelen in stap met een klein zadeltje en een goede cap!


Is niet echt in de buurt nee!
Ze wil zelf erg graag. Anders had ik haar nog laten wachten. Steeds als ze hier is past ze haar twee maten te grote laarsjes en komt me dan vertellen dat ze nu echt al een grote meid is en dat de laarzen echt passen.... waarna ze vervolgens struikelt omdat de laarzen nog tot over haar knietjes komen.
Ik kan bij ons op stal wel een oude ponylenen van iemand. Daar kan ze dan een beetje mee frunniken en af en toe eens een rondje hobbelen met voltigesingel.
Denk dat ik het maar zo ga doen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:50

ik zelf ben begonnen ergens direct nadat ik 6 was ... bij ons op de manege mag je beginnen met 5 jaar mits het kind het zelf wil gemotiveerd is (op hun eigen manier) en wel wil luisteren (dus niet stront en dan ook stront eigenwijs)... maar dat mag dat niet langer dan een half uurtje les in de week aangezien er ook iets met de heupen is van een kind dat als ze te lang te intensief op jonge leeftijd paardrijden dat er dan iets niet goed zit meer in de heupen ofzo ...

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 12:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 12:33

Net even de shet van de staleigenaar wezen vertroetelen. Ik denk dat we daar maar eens mee beginnen. In lek geval krijgt ze voor haar 4e verjaardag een goede cap en hobbelen maar!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:49

Hahaha , die eerste foto , daar moet je geen ruzie mee krijgen Tong uitsteken

Past wel mooi , op die Shet

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:56

Mijn dochter is nu 4 en half en wil ook graag leren paardrijden. Sterker nog; ze wil zelf een pony of nog liever, op "mijn" paard. Dat gaat dus niet door, maar ik zit er ook over te denken om een 'leen'shet te regelen, waar ze 1 x in de week aan de longe op kan leren zitten. We hebben al een fietshelm, die als cap door moet gaan. Nu nog een paar laarzen vinden, maatje 25 en ze kan gaan Lachen

Vaker dan een half uur per week lijkt mij niet goed. Dus daar houden we het dan voorlopig bij. Met 6 of 7 jaar (als ze dan nog steeds zin heeft) gaat ze op de manege lessen.

Leuke foto's Irre! Ze durft wel
Is ze nog geen 4? Ze lijkt wel 2 jaar ouder dan mijn dochter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:03

Mijn broertje rijd vanaf zijn 3e op Novalee en mijn zusje Cherine rijd vanaf haar 4e op Novalee, nu is het echt heel af en toe dat ze op Novalee rijden en dan is het alleen maar stappen vanwegen Noof's ataxie.
Volgend jaar gaan Cherine en Thym op Tess rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-03 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 13:23

Ze wordt volgende week 4. Ze is net als haar broer redelijk groot. Joep is 1,5 en weegt 15 kilo. ie oefent ook alvast mee, haha.
Afbeelding

En die eerste foto? Daar moest ik ook erg om lachen. Ze trekt er zo'n vies gezicht bij!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:27

super he! die kids kunnen met een brave shet zoveel.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:30

Leuke foto zeg! Vind t altijd zo schattig van die kindjes met een shet. Lovers Als ik ooit kids heb, krijgen ze ook een shet. Of ze die nou willen of niet hahahaha! Haha!