Lessen (hoe duur en hoe lang)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:24

Ik heb een uur privéles per week aan huis, kosten €25,-.
Ik vind een uur niet te lang, ook al rijd ik zelf meestal minder lang in bak.
Het eerste kwartier/ 20 minuten zit mijn instructeur erop (leuk gezicht trouwens, kerel van 1.85 op een pony van 1.46 Tong uitsteken )
Ik vind dit een hele fijne manier, zo kan hij ook voelen waar de problemen zitten, en mij laten zien hoe het wél moet.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:29

Mijn instructrice vraagt 46 euro per uur als ze aan huis komt. Dan heb ik wel les van een Grandprix- amazone die alle diploma's heeft. Zelf les ik elke week drie kwartier, dit kost me dan 34,50 euro. Ze komt alleen aan huis voor minimaal twee uur, we doen het op stal zo dat twee mensen driekwartier rijden en één persoon een half uur, maar die heeft ook een jong paard. Zelf geef ik ook les, heb diploma's en veel werkervaring en vraag 20 euro per uur. Maar heb zelf ook ervaring met paarden tot en met Grand prix- niveau, al werk ik alleen aan de basis...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 09:16

Hey,

ik heb donderdag mijn 1e prive-les!
Ik betaal per uur 7,50 euro. In principe rijden we ook een uur, maar als blijkt dat Chub (of ik Knipoog ) het niet meer trekt dan stoppen we gewoon vroeger....

Dank voor alle reacties!
Jacqueline

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:41

Ik heb les van een goede kennis die M2/Z dressuurt. Ze heeft de basisinstructeurs-cursus gevolgd en gehaald. Ongeacht de duur van de les betaal ik 7 euro. Meestal lessen we +/- 1 uur inclusief loswerken en uitstappen en veel kletsen onder het rijden door Haha! Die 7 euro is echt een vriendenprijsje omdat ik tot voor een jaar geleden ofzo heel vaak met haar meeging op concours om te groomen en we kennen elkaar al erg lang. Bij andere mensen vraagt ze meer per les.

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:10

Hoi, ik heb les van iemand die zelf op hoog niveau rijdt en hij rijdt paarden van andere mensen. Zijn uitleg vind ik uitstekend hij blijft rustig als we iets niet snappen of als mijn paard vreemd doet en in een jaar tijd heb ik toch zeer veel vooruitgang geboekt. Ik rijd samen met een andere vrouwtje elke week een uur, per persoon zijn we 25 euro kwijt.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:19

Ik heb les van een volledig gediplomeerd instructeur, bij mij op stal (ZZ licht). Half uur voor 13 euro.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:20

Toen ik nog prive-les had combineerde ik dit altijd met een vriendin die een jong paard reed.
Samen "huurden" we anderhalf uur instructie in.
Meestal reed is als eerste, ongeveer 3 kwartier.
Het laatste kwartier stapte ik uit en reed mijn vriendin samen met mij in de bak om haar paard alvast los te werken.
Zij reed dan nog een half uur "voluit".
Samen kwamen we dus op ca. anderhalf uur en ik vond het een prima oplossing.
Wij betaalden 75 gulden voor anderhalf uur, waarvan ik altijd iets meer betaalde omdat ik wat langer reed.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:54

Ik heb zelf les van een instructrice die M2 rijd en ik meende ook wel Z heeft gereden, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen! Haar paard in ieder geval kan wel Z lopen...mjah

Maar zij komt gewoon aan huis voor 6 euro per half uur ('r paard staat sinds vrijdag ook hier op stal dus helemaal easy). Een half uur is momenteel meer dan zat voor mij en Noor...aan het einde zijn we beiden best beetje af, want het is altijd hard werken. Soms rijden we een uur, maar dan is het geen priveles meer, dan rijden we gewoon met een paar stalgenoten samen en dan delen we de kosten (12 euro is een uur). En af en toe is de instructrice zo aardig, dat ze zegt: 'laat maar zitten, kun je nog een keertje lessen!'

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:06

ik heb ook een beetje geinformeerd:
Z drs en M spr: +- 20 euro p/uur aan huis (+- omdat ik voor gereduceerd tarief kan)
Z2 drs en M spr, véél gewonnen, heel veel ervaring: 20 euro p/uur, komt ze aan huis.
Ik zweer bij nr 2, maar die zit bij friesland en das te ver weg
Scheve mond