Paard in Almere stallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:22

wat grapig. heb je daar ook gestaan met je paard?? zoja beviel het?

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:32

Niet met een eigen maar met een verzorgpaard. Ik stond in het eerste kleine stalletje toen 2 boxen dit was zelfverzorging. Van de andere kant weet ik het eigenlijk niet.
De mensen waren aardig en behulpzaam. Ik was toen een jaar of 17 nogmaals ik weet niet hoe het er nu aantoe gaat. Maar als het nog steeds van die mensen is en je de rest bevalt kun je het zeker proberen. Wat ik wel begrepen heb is dat niet alleen lies Beuker er is maar richting Almer buiten zit/zat nog een manege. Misschien weten de Almeerders hier meer van.

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 03:07

ik woon in almere Haha! en heb mijn paarden in zeewolde staan ( is 10 min. rijden OK dan! ) op de Zonnehoeve Cool www.zonnehoeve.net ik vind het geweldig.
kom eens kijken groetjes kc

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 07:10

Ziet er netjes uit KC. Maar naar mijn idee wel ontzettend massaal. Of heb ik dat fout? Hoeveel paarden staan daar?

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:53

eigen paarden hebben ze er wel veel Haha! omdat ze natuurlijk veel fokken, maar er staan maar 5 of 6 pensionsklanten *LOL* , het is erg gezellig.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:57

Op die manier. Tja, is ook waar je zelf het meest van houdt. Wij staan op een stal met in totaal 10 paarden in totaal. Heerlijk rustig. Al worden er wel weer wat stallen gevuld maar over de 15 komt het niet.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:23

pieank schreef:
hoi ponymens kun je daar wat meer over vertellen? ik verhuis over 4 maanden naar almere en ben erg nieuwschierig. tot nu toe vind ik de pensionstalling in almere wat tegen vallen


Het fijne weet ik er niet van, maar het zal een pensionstal worden met iets van 30 stallen, dressuurbak, paddocks etc in de buurt de golfbaan geloof ik.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:41

ik weet nog een stalletje langs de A6, tussen Anydale en Almere in zeg maar, vlak bij de brug.

Als je info wil, PB me dan ff.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:02

In de buurt van de golfbaan zal dan nog onbetaalbaarder worden dan de rest van Almere Ponymens Haha!

Smurf, wat is Anydale???

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:07

Hoezo zou dat onbetaalbaar worde. Voor zover ik weet wordt het een gewone pensionstal, niks chiques.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:00

pieank schreef:
klinkt allemaal goed kun je er ook les krijgen?? zoja van wie?


Volgens mij mag je daar je eigen instructeur meenemen. Als het goed is ga ik daar ook iemand lesgeven.

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:43

hallo, ik heb via via een telefoonnummer van die stal langs de a6 bij muiderberg gekregen,ik ga er vanavond kijken ben heel benieuwd!! hou jullie op de hoogte

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:02

hallo nou ik ben dus wezen kijken bij die stal langs de a6,erg leuk!!! ziet er oud uit maar is echt gezellig.ze hebben apparte hengstenstalling en weidegang. je paard kan appart maar mag ook in een kudde. verder kun je er les krijgen van gediplomeerde instructeurs en de kosten vallen reuze mee. nog ff een keer met mijn bijrijder kijken maar ik ben er eigenlijk wel uit denk dat ik het doe!! maargoed eerst verhuizen duurt nog wel even.....

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:01

Jojanneke, in welk deel van Almere kom je te wonen? Almere is behoorlijk uitgestrekt, dus welke stal goed bereikbaar is, hangt ook wel een beetje af waar in Almere je gaat wonen.
Je schreef dat je ook bij Pampushout bent wezen kijken, maar dat dat vol is?????? Kan me niet voorstellen. Ik heb daar ook gestaan, een paar weken geleden stonden er een aantal boxen leeg. Er zitten hier op bokt zat mensen die bij Pampushout rijden, moet je maar eens navragen.
Bij de manege in Almere Haven en Lies Beuker is er inderdaad een wachtlijst.
Ik kan je wel helpen aan het telefoonnummer van de nieuwe stal in Naarden. (waar paardje het over had) De stal ligt net over de Hollandse brug en is vanuit Almere stad West 10 minuten rijden.
Ik sta momenteel in Almere Hout, voor info kan je me een PB-tje sturen.
Het klopt wel dat de keuze in pensionstallen in Almere niet echt enorm groot is. In Lelystad, Zeewolde en Dronten is veel meer keus, maar dan maak je al snel behoorlijk wat kilometers elke dag.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:47

Hi,

ik ben op zoek naar een plekje waar ik in de toekomst mijn paardjes kan gaan houden.

liefst dus iets voor mij zelf dus mocht er iemand nog iets te koop weten.... mag ook alleen grond zijn waar mogelijkheid van bouw van stal en buitenbaan is.

tevens zoek ik voor de wintermaanden een pensionstalling voor Naad en Pas in deze buurt.
zo kan ik hier thuis mijn paardjes doen (voor en na mijn werk) want blijf toch werken hier en kan ik 's avonds Pas en Naad rijden....

x

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:04

In Dronten en Swifterbant ken ik aantal mensen die zelf pensionstalling opgezet hebben, over een buitenbak weet ik niet, weide wel...
pb Cicero op bokt even, die weet wellicht meer.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:32

Jurenko schreef:
Any Dale is inderdaad een leuke manege zeker als je aan dressuur doet.
Het nadeel is wel dat je wel even onderweg bent voor dat je bij je paardje bent. Zeker niet in spits uur gaan rijden. De paralel weg is alleen voor bestemmingsverkeer maar je zou bij de politie of andere even kunnen vragen of Any Dale daar ook onder valt. Dan kun je vanaf de dijk in Almere-haven zo tussendoor rijden.


ik woon ook in almere en ik rijd op Any Dale en ik ben er in een kwartiertje en soms minder, ik heb nog nooit in de file gestaan hoor