Robart bit / MetaLab

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Robart bit / MetaLab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 09:39

Omdat Quentin sinds een tijdje een hangend rooster heeft, wat maar niet overgaat(zou reactie op het nieuwe hooi zijn, maar heeft ie nu al een week of 5) en daardoor zn enkelgebroken D-trens niet meer echt prettig vondt, ging ik opzoek naar een nieuw bit, dubbelgebroken.

ik was er al snel achter dat een simpele dubbelgebroken D-trens onvindbaar was...de enige exemplaren die ik tegenkwam hadden een koperen bolletje als tussenstukje, en dat was niet wat ik zocht

toen had ik al wel een paar keer een redelijk smalle(niet extreem smal maar niet zo'n dikke) dubbelgebroken bustrens gezien.

ik wilde iig geen watertrens, want hij werkt t bit dan aan de zijkant uit zn mond, en dan zit er snel een velletje tussen

ik reed met een D-trens omdat die dus goed stil ligt in zn mond.

nu heb ik een dubbelgebroken bustrens, met een plat tussenstukje dat kan draaien
van Robart/MetaLab dus

The Robart Pinchless Bit System by Metalab staat er op het kaartje, op de site kan je het vinden bij Jointed Mouth Bits

heb wel maatje 13,5 ipv 12,5 die ie normaal had, de 12,5 leek me heel klein, 13,5 heeft innsructeur helemaal bekeken(de dag dat ie instortte voor mn les, heb daarna dus nix meer met hem gedaan) en die vondt het een perfect bit voor Quentin

vrijdag gaat hij naar de DA vor onderzoek, donderdag heb ik les, eerst longeren en dan rijden, ben benieuwd hoe ie met mn nieuwe bit te rijden is.
degene die hem heeft ingereden&gereden tot ik hem kocht, vond het ook een goed bitje voor hem en aan de dubbele longe liep ie er lekker op

geloof dat iris(destinietje) ook een robart bit heeft, dacht een watertrens.

wie nog meer en wat zijn jullie ervaringen?

1 nadeel vindt ik de redelijk grote bitringen, verder ben ik er heel blij mee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:41

Kun je er eens een foto van plaatsen? Dan heb ik meer een idee van wat je bedoelt Lachen .

Toos paardloos

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:54

Ik heb er sinds een paar dagen een watertrensje van voor Dennis. Hij reageert er(tot nu toe) prima op. Ik heb er ook nog maar 1x mee gereden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:55

Er begint me iets te dagen.... Is zo'n Robart-Bit niet een bit met 2 afzonderlijk draaiende delen? Dat niet vast kan komen liggen o.i.d.? *LOL*

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 10:25

ja dat is ie imker Haha!

en helaas zijn mn ouders met de digi op vakantie(of ja, jammer dat de digi weg is, t huis voor mij alleen is wel lekker Knipoog )

ik ga ff op de site zoeken of ik er een vb van kan vinden

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:52

IK heb er inderdaad nu ook 1, maar die is puur ff voor de maat te passen, dit is een gewone watertrens, en ik moet een dubbelgebroken hebben... En of ie bevalt? ik zou het niet weten, heb er nog niet mee gereden:-P

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 10:55

Ik heb ff op de verpakking gekeken welke ik precies heb:

ik heb de : Eggbut snaffle Robart Dr

de site doet het niet(www.pinchless.com) maar heb hem via de site van metalab toch gevonden!

mijn versie staat er niet bij, er staat wel de SS Heavy Egg but Snaffle(de mijne is dus dubbelgebroken)
Afbeelding deze is dikker en heeft een andere kleur(matriaal?)dan de mijne, en dus maar enkel gebroken

de mijne heeft meer weg van deze SS Eggbutt Bradoon
qua dikte van het bit
Afbeelding

maar de zijkant ziet er weer uit als deze(alleen heeft deze een heel ander middenstukje) dit is de SS French Mouth Eggbutt Snaffle
Afbeelding

de mijne heeft dit tussenstukje (de rest van dit bit is totaal anders dus dan mijn dubbelgebroken bustrens ff voor de duidelijkheid! dit bit is de SS Dr. Bristol Snaffle)

Afbeelding

oke, 4 plaatjes nodig gehad om mijn bit aan te geven haha, maar na maandag kan ik een foto maken, dan is de digi weer terug Haha!

voor al de robart bitten, het Pinchless systeem kan je hier kijken

http://www.metalab.info/products.htm

en dan bovenaan Pinchless bits system kiezen

en daarna rechtsbovenaan bij Jointed Mouth(er staan wel veel akelige bitten op die site moet ik zeggen, maar ik heb dus een niet te dikke/niet de dunne, dubbelgebroken bustrens met recht plat tussenstukje, en de 2 kanten van het bit kunnen afzonderlijk van elkaar draaien.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:57

IK heb dus de 2e, maar dan in watertrens uitvoering! En straks dezelfde als jij hebt alst goed is;-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 17:54

kom hem vnv maar bekijken, want het precieze plaatje staat er dus niet bij!

de watertrens uitvoering staat wel op de site trouwens, maar ja om nu alle voorbeelden hier neer te zetten is ook weer zoiets Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:36

hey
ik heb zo'n robart bit, een dubbelgebroken watertrens met plat koperen tussenstukje. Mijn paard reageert er heel goed op. Hij loopt er fijner op dan op een K&K aurigan...
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DenB, linda75, Paloma_Janet en 23 bezoekers