Paard bekijken -> Hoeveel personen neem je mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Paard bekijken -> Hoeveel personen neem je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 17:06

Stel je gaat een paard bekijken, die je eventueel wilt kopen. Hoeveel mensen neem je mee om het paard te bekijken en met welk doel?

Vinden jullie dat dat onbeperkt is of denken jullie ook na over wat de verkoper er van zal vinden? Zouden jullie de anderen er ook op laten rijden?


PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:12

ik ga eerst kijken samen met iemand die er meer verstand van heeft en een tweede keer neem ik mijn veearts mee. (tenzij het aan de andere kant van het land is)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:12

Meestal zijn mensen met z'n tweeen.
Vaak omdat ze gewoon rondkijken in de buurt. Maar als je er al zeker van bent dat het die wordt kun je er gerust meer meenemen.

Ik zou mijn zusje meenemen (wij hebben dezelfde smaak ongeveer)
ons pap (financien)
mijn instructrice (die weet nog net iets meer als mij)
en de videocamera, zodat ik thuis nog eens rustig kan kijken en andere mensen die ook graag mee wilde laten zien wat voor iets het is.

En ik zou er mijn zusje ook ff opzetten wat ze van het paard vind. Zo stom is dat echt niet.

En met de verkoper goede afspraken maken bijvoorbeeld m.b.t. ruilen van het paard, keuringen, enz.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 28-07-03 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:12

Een... met een video of digitale camera...

Europe is our playground

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:17

Ik zou niet meer dan 1 persoon menemen, ik zou zelf een beetje raar kijken als je met z'n drieën aan zou komen.
Een goede vriend met verstand of de veearts zou ik menemen.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:25

gewoon diegene die je mee wilt nemen. ik zou iemand meenemen die echt goed verstand heeft van rijtechnische ervaring. me veearts. ik zelf. en die video camera. zo kan je nog eens op je gemak kijken. zonder het gezeur van de eigenaar. als er iets verkeerd gaat doet ze anders nooit. zo iets

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:33

Dat van die dierenarts vind ik ergens wat vreemd. Die van ons gaat echt niet mee een middagje paarden kijken. Je komt maar met dat paard naar de praktijk als je hem gekeurd wilt hebben.

Ander verhaal natuurlijk als je een paard gaat kijken, wat je voor 99% zeker wilt gaan kopen. Maar dan nog laat ik de dierenarts later wel keuren. Ik kan zelf ook wel zien of het paard kreupel is of niet. En dat ene verkeerde botje. So what. Mijn botjes zijn vast ook niet allemaal 100% en toch willen mijn paps en mams mij nog hebben Haha!

Maar dat is even offtopic.

Ontopic:
Neem gewoon iedereen mee waar je iets aan hebt. De mensen waar je in principe niets aan hebt, zet je bij thuiskomst gewoon voor de tv en laat je je beelden zien.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 17:38

En zouden jullie er ook meerdere mensen op laten rijden of gewoon de verkoper, jijzelf en eventueel nog iemand anders?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:42

Ik ben laats nog bij een paard wezen kijken en ik hem een stalhouder meegenomen waar ik al eerder heb gestaan met een paardje..die man heeft wel veel vertsnad van paarden enz..
Ik wil altijd eerst zien hoe het paard bij de eigenaresse loopt en daarna ga ik er zelf op..ik wil oko altijd ff een stukje naar buiten..
Verder heb ik er niemand anders op laten rijden..

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:50

Wij hebben zojuist een zaterdag ons paardje gekregen.
De 1ste x zijn alleen mijn man en ik gegaan met onze digitale camera.. Cheese!
en de 2e x is onze instructrice + nog iemand meegeweest en die hebben haar gekeurd en net als wij gereden.
Wij hebben de 1ste x ook die mensen er eerst op laten rijden.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:52

ja je kan natuurlijk zoveel mensen mee nemen als je zelf wil maar om eerlijk te zijn om een beetje professioneel over te komen zou ik niet met een te grote groep gaan...
twee of drie man (incl. jezelf dan)
sowieso iemand die verstand van de prijsverhoudingen heeft en verstand heeft van het paard...
ook zou ik wel iemand anders erop laten rijden als je je paardje moet delen maar is hij helemaal voor jezelf dan ben jij toch degene die erop moet rijden en `m fijn moet vinden rijden dan kan diegene die mee i s vanaf de grond wel kijken of het paard goed loopt of niet ...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:52

Mijn ouders, mijn broer misschien. Verder iemand die er verstand van heeft misschien en eventueel de dierenarts.

Bij mijn pony kwamen ze met z'n vijven! Ik schrok wel even toen ik die allemaal zag staan: ik dacht: wat komen die doen! Zouden die ook allemaal erop moeten ofzo? Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:54

Ik heb vanmorgen mijn eerste eigen fjordenbaal opgehaald.. Toen ik voor het eerst ging kijken heb ik mijn beste vriendinnetje meegenomen, zij heeft zelf ook een paar paardjes en twee zien meer dan een. De tweede keer ben ik alleen geweest om nog eens te rijden en hem buiten uit te proberen.

Later heb ik er nog een veearts bijgehad om hem te keuren Haha!

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:07

Ben bij een paard wezen kijken, eerst samen met mijn vriend (hij heeft er wel geen 'verstand' van, maar zegt vaak hele wijze dingen... Knipoog

Ik vind toch met zo'n eerste bezoek, moet je vooral op je gevoel af gaan, vind ik het paard leuk of niet...
En aangezien zo'n paard een soort 'lid' van het gezin wordt, vind ik het niet meer dan normaal dat ik mijn vriend dan mee neem.

De keren dat ik vaker ga kijken, neem ik een vriendin en later mijn instructeur mee.
Als ik serieus ben, dan wil ik de mogelijkheid om het paard vaker te zien/rijden.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:13

De eerste keer mijn moeder en misschien mijn zusje, mijn moeder heeft er niet veel verstand van, maar ze ziet wel of het past en ze moet er in het dagelijks leven ook mee overweg kunnen in de omgang.
Instructeur neem ik me altijd voor, maar dat is zo'n geregel dat het er nog nooit van gekomen is
Als ik nog een keer ga kijken dan gaat wsl weer mijn moeder mee, maar nu ik zelf een auto en rijbewijs heb zou ik ook alleen kunnen gaan.
Net hoe het uitkomt

Keuren doe ik altijd!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:45

Mijn insctructrice of iemand anders die veel verstand van paarden heeft en weet wat ik wil en bij me past.
Mijn vriend met camera Haha!
Altijd handig om thuis eens alles op mijn gemak te bekijken.

Dierenarts niet, wel iemand die er veel vanaf weet dus die de buitenkant onder de loep kan nemen *zoals dus de instructrice of iemand bekend met paarden*

Er komt sowieso nog een keuring dus dat komt later wel.
Met zijn drieen dus.
Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik bij Par gewoon zoiets had van ok, die is goed.
Loontje had me op haar gewezen en we hebben haar bekeken en verder niets.
Heb haar niet eens toendertijd laten keuren *gelukkie*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

"aukje"

Berichten: 82
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: ehv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:18

Polly schreef:
ik ga eerst kijken samen met iemand die er meer verstand van heeft en een tweede keer neem ik mijn veearts mee. (tenzij het aan de andere kant van het land is)

ik zou denk ik idd met iemand gana kijken die er meer verstand van heeft en eventueel als het nodig is een veearts vragen...maar niet altijd

-->~~tico Haha!~~ <--

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:44

gewoon lekker alleen , je weet zelf toch wel wat je koopt je laat hem toch keuren lekker belangrijk wat een ander er van vindt je moet nu zelf de kijk er wel op hebben zitten .... we hebben hier meschien allemaal eigen paarden dus we weten toch wel wat goed is .... ja ik kan het begrijpen dat je iemand mee wil hebben , dan moet je gewoon voor jou gevoel de persoon meenemen die volgens jou daar kijk op hebt. je moet het allemaal zelf weten toch.. jij gaat een paard kopen iemand anders niet ... en wat dan de eigenaar betreft , die mag daar niet gek van op kijken als jij 4 man mee neemt .. je koopt tenslotten niet elke dag een paard..!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:50

Een veearts krijg ik echt niet mee.
Maar ik zal mijn kennis meenemen. En verder ligt eraan, als ik de pony zelf moet betalen verder niemand. Anders ook diegene die hem betaald (mijn ouders).
Met rijden zal ik de eigenaresse erop laten rijden, en daarna ikzelf.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:25

ik ga zltijd alleen kijken of neem mijn vriend mee. als ik besluit te kopen laat ik hem of haar wel altijd keuren door d eveearts van ons maar ik krijg hem dus niet zo gek dat hij een middagje mee gaat paarden kijken..
ik neem mijn vriend mee omdat ik zijn mening belangrijk vind maar verder heeft hij er geen snars verstand van..

ONDERSCHRIFTLOOS

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 10:23

starletta schreef:
ik kan het begrijpen dat je iemand mee wil hebben , dan moet je gewoon voor jou gevoel de persoon meenemen die volgens jou daar kijk op hebt. je moet het allemaal zelf weten toch.. jij gaat een paard kopen iemand anders niet ... en wat dan de eigenaar betreft , die mag daar niet gek van op kijken als jij 4 man mee neemt .. je koopt tenslotten niet elke dag een paard..!


Toch vind ik het niet helemaal kunnen als je met 4 man komt en 2 daarvan hebben niks toe te voegen. Rijden wel paard, maar hebben er weinig kijk op. Willen ook nog allebei dat paard onder de man proberen, terwijl je de keer daarvoor al met iemand geweest die op niveau rijdt en er oog voor heeft. Ik weet niet, ik krijg er een beetje een raar gevoel bij.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:24

Ik heb is ooit als verkoper een koper gehad die met 8 familieleden kwam, waaronder 4 kinderen en nog 2 honden !! Dat de kinderen over de wei wilde loslopen tot daartoe maar de honden zijn met tegenzin terug in de auto's gezet !!

Voor laatste keer is een man alleen gekomen, was volgens mij een handelaar en heb ik dus na 10 minuten wandelen gestuurd Boos!

Laatste keer, voor een palomino hengstenveulen van 2 jr, kwam vader,moeder en dochter; hengst was bedoeld voor dochter, hebben nog goed en lang gezellig kunnen babbelen. Hengst is ook meteen genomen door deze mensen.

Ik zou toch altijd iemand meenemen die iets van paarden afweet wat betreft gangwerk en bouw. Leuk is ook om te zien hoe de paard reageerd op verschillende mensen (en daarbij bedoel ik niet 8x tegelijk!), sommige paarden reageren beter op vrouwen dan mannen (verstandig beesten eh? Schijnheilig ).

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:43

Als wij een paard kopen gaan m'n vriend en ik gewoon samen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:43

Ik kom altijd met zo weinig mogelijk mensen, vaak maar met zijn 2-en.
Het ligt er ook een beetje aan waarvoor ik het dier koop, is het een fokdier, een dier waar ik zelf de sport mee in wil, een handelspaardje, een jong dier etc.
Voor handelspaarden ga ik vaak alleen kijken, als ze al gekeurd zijn en al neem ik gelijk de trailer mee en als ze me aanstaan kan ik ze inladen en meenemen.

Ik heb regelmatig meegemaakt dat mensen met 2 auto's vol kwamen kijken waarvan driekwart alleen maar aan de kant stond bij te kletsen. Mij maakt het weinig uit, alleen die de kopers in spe zijn er niet bij gebaat.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:55

De eerste keer zou ik denk ik alleen gaan. Het is niet altijd mogelijk om mijn vader mee te nemen (druk). Die eerste keer kan ik ook wel zien of het wat is of niet. Daarna zou ik mijn vader meenemen omdat hij ergens toch wel smaak heeft. Hij weet eigenlijk niks van paarden, hoe je hoeven moet uitkrabben en hoe je een zadel oplegt, maar daar houdt het al een beetje op (ikzelf weet er ook niet veel meer van), maar hij heeft toch ergens oog voor zo'n beestje en kan dan zeggen of hij het wat vindt of niet. En dit gaat alleen maar over arabieren voor de endurance, andere paarden heeft hij ook wel verstand van, maar toch minder. Ik denk dat ik hem ondanks dat wel mee zou nemen. Hij is er namelijk ook heel goed in om dingen uit mijn kop te kletsen en dus tig redenen te bedenken waarom ik het NIET zou moeten doen...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 95 bezoekers