Weet iemand waarneer ze weer castreren?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marieke_456

Weet iemand waarneer ze weer castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 20:21

Hallo,
De DA wil Timon nu nog niet castreren, omdat het nu zo warm is en omdat er veel vliegen zijn en dat verhoogd de kans op infectie.
Ze castreren meestal in april/mei (voorjaar dus). Alleen zo lang kan ik niet wachten. Weet iemand of ze het ook wat later doen?

Dyonne
Moderator AR, MD, VS, BEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:34

Het kan altijd. Zelfs in de stalperiode. Ik heb het in de zomer laten doen, was er toen prima weer voor. Gewoon het weer even afwachten.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:51

ja idd volgens mij kan het ook altijd. Ik heb die van mij midden in de winter laten catreren.. Kijk of het ideaal is.. Dat kun je je natuurlijk afvragen maar wat moet dat moet!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:18

Dan zou je het eventueel in het najaar kunnen laten doen.......dan zijn de meeste insecten alweer vertrokken *LOL*

Xsara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:36

Je kunt hem ook in de kliniek laten castreren.
Hierbij sealen ze het zaakie dan dicht en kan er ook niks meer inkomen, afspuiten hoeft dan ook niet meer.
De kosten zijn ong. hetzelfde als bij de dierenarts, maar is wel veel sterieler.

If you Always try to be normal, you will never know how amazing you can be....

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:41

Ik weet dat ze het ook in het na jaar doen. Dus als de vliegen weer weg zijn. Als er bijna geen vliegen zijn is er geloof ik ook minder infectie gevaar. Omdat timon het hele jaar butien staat zal ik hem in september laten castreren. Dan zijn er bijna geen vliegen en het is meestal nog niet zo nat op het land. Ik zou gewoon de DA bellen en vragen wanneer je het het beste kunt doen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 08:54

Nou ik heb ze gebelt, maar ik moest half aug. weer bellen. Misschien dat er dan een mogelijkheid zou zijn Knipoog

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:40

mijn paard is op een vrij nieuwe manier gecastreerd (er staat al ergens ene topic over) de ballen blijven zitten en de 'leidingen'worden onderbroken, ze gaan via de zijkant naar binnen en alles wordt netjes gehecht, dus geen wondjes, geen vliegen etc prima!

http://www.stalrhijnauwen.nl facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
zadelmak maken, trailer laden, dressuurles t/m ZZ niveau
pensionstal sinds 1981 met veel buiten voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:31

Xsara schreef:
Je kunt hem ook in de kliniek laten castreren.
Hierbij sealen ze het zaakie dan dicht en kan er ook niks meer inkomen, afspuiten hoeft dan ook niet meer.
De kosten zijn ong. hetzelfde als bij de dierenarts, maar is wel veel sterieler.

dat is bij pietje ook gebeurd, ik weet alleen niet meer of het zomer of winter of zo was.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie