brutale vraag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:18

Ik betaal 140 Euro. Dan heb ik een ruime stal waarbij hij met z'n hoofd uit kan hangen en daarvoor zit de buitendeur, dus hij kan alles in de smiezen houden... We hebben een goede 20x40 buitenbak met verlichting, een binnenlongeerbak, binnenrijbakje (20x20), overdekte stapmolen, longeer/losloop buitenbak, 3 kleine landjes, 6 spuitplaatsen (een aantal met warm water) en een kast zo groot als een tuinhuisje... Verder zit er onbeperkt hooi bij en krijgen we elke week een pak haksel. Er is ook 3ha land, maar dat is 2 km verder, dus alleen leuk als je je paard niet rijdt (bv als je een veulen hebt...). Bij ons kun je kiezen uit stallen met prijzen die varieren van 125 tot 160 Euro.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:46

ik betaal 365,- euro per maand. Hier bij zit wel het 1 en ander... 6 lessen per week, binnenbak 20x40m en een binnenbak van 15x25m, buitenbak van 20x60m en een buitenbak van 20x40m, paddock, landje, wasplaats, wedstrijden.. park ligt vast aan het terrein... enz enz enz

Oja en ook nog 3 keer daags bix en 2 keer daags kuilgras zit erbij..

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:55

Ik betaal 200 euro in de maand.
daar krijg ik voor:

*uitmesten van de stal
*binnenbak
*buitenbak met verlichting en sproeiers
*weidegang
*kuil, 2x per dag biks
*spring materiaal
*trailer gratis plaatsen ( Haha! )
*wordt gevoerd
*5 dagen in de week les (als je mee wil rijden kan dat altijd)
*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:46

sja ik zie erg veel verschil in prijzen maar ook in wat ervoor geleverd wordt, en daar gaat het uiteindelijk om, en wat heb je er voor over en wat kan je inleveren aan geld.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:21

Ik betaal 190 euro per maand voor een pony.
*zomers overdag buiten s'nachts binnen maar kan ook buiten.
*s'winters de hele dag binnen maar kan ook buiten.
*Uitmesten
*voeren
*2 binnenbakken met sproeiers
*2 buitenbakken met verlichting
*2 wasplaatsen
*poetsplekken
*longeerbak
*stapmolen
*je mag je trailer er neer zetten
*en grote zadelkamer

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:51

oops dubbel
Laatst bijgewerkt door zobras op 28-07-03 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:53

Marijn4045 schreef:
And the winner is............

Ik betaal 350 euro voor:

elke dag mesten
4 keer krachtvoer, 4 keer hooi
Volledig toezicht (tot het je neus uit komt...)
20X60 perfecte buitenbaan
' binnenbak' van 15x25 voor erg barre dagen
paddock (hard, droog, niet gedraineerd)
Longeerbak (hard, droog, niet gedraineerd)
weidegang in dagdelen (wordt helemaal geregeld)
10 pensionpaarden
Verplicht les van stalhouder

Ik moet dan ook nog een half uur rijden voor ik bij stal ben, maar dat was mijn eigen keuze...


Nee hoor, ik versla je: 355 euro!!!

3 keer kracht voer, 3 keer kuil
elke werkdag wei/molen/paddock (wordt dus gedaan)
20x60 eb-vloed dressuur
30x50 eb-vloed springtuin
15x27 binnenbak voor echt slecht weer (wordt waarschijnlijk vergroot)
8 paddocks
vier spuitplaatsen (gratis gebruik)
een solarium (gratis gebruik)
longeerbak
eigen toegedeeld land, delen met een ander paard
vrij les op stal
stapmolen
29 boxen, waarvan 6 voor personeel/eigenaar

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:41

haha en Nemo verslaat jullie beide met € 365,-

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:43

Ik was er ok niet echt trots op! Ik denk wel dat ik het meeste betaalde voor de minste mogelijkheden (ben ik dan dus ook de stomste van de 3???)

Per 1 september betaal ik 305 euro voor een fijne buitenbox op een grote manege. Ze hebben daar 3 overdekte bakken, een longeerbak en goede uitrij-mogeljikheden. Ze zitten oko op 15 min stappen van mijn vereniging, dus daar kan ik altijd ook nog gaan rijden.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:15

Helaas kom ik zelfs hier bovenuit, nl 373,- per maand.
Maar dan idd ook in de randstad. Helaas woon ik hier voor mijn werk, zou veel liever op Veluwe zitten en dan zo bos in kunnen rijden. Moet nu 20 minuten met trailer als ik op strand wil rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:33

Marijn4045 schreef:
Ik was er ok niet echt trots op! Ik denk wel dat ik het meeste betaalde voor de minste mogelijkheden (ben ik dan dus ook de stomste van de 3???)

Per 1 september betaal ik 305 euro voor een fijne buitenbox op een grote manege. Ze hebben daar 3 overdekte bakken, een longeerbak en goede uitrij-mogeljikheden. Ze zitten oko op 15 min stappen van mijn vereniging, dus daar kan ik altijd ook nog gaan rijden.


nee hoor stom ben je niet je staat immers op een manege en daar heb je wat meer mogelijkheden kan jeniet binnrijden daar?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:54

Marijn4045 schreef:
Ik was er ok niet echt trots op! Ik denk wel dat ik het meeste betaalde voor de minste mogelijkheden (ben ik dan dus ook de stomste van de 3???)

Per 1 september betaal ik 305 euro voor een fijne buitenbox op een grote manege. Ze hebben daar 3 overdekte bakken, een longeerbak en goede uitrij-mogeljikheden. Ze zitten oko op 15 min stappen van mijn vereniging, dus daar kan ik altijd ook nog gaan rijden.


Erg verstandig!! Ik zou nooit zoveel geld betalen als ik niet eens fatsoenlijk binnen zou kunnen rijden...

Ik dacht dat ik al erg duur uit was (voor Brabantse begrippen dus echt wel!!).
In Breukelen betaalde ik 460 GULDEN voor een ruime box, altijd dik in het stro, brok/granenmix 2x per dag, (te)veel voordroog (hihi), binnenbak ong 30x75, buitenbak met achterbergbodem 22x62, weitje, spuitplaats etc... maar dat was ook een stichting.

Nu zit ik iets boven de 300 euro, omdat ik erg veel voer (en equiral ook nog eens) en 2 of 3 pakken zaagsel per week er doorheen jas (maar Silly staat altijd schoon!! haha). Eigen schuld dikke bult... Haha!

Moon_lover

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:53

Ik betaal 50 euro per maand. Haha! Verward *LOL*
Meer dan genoeg weiland beschikbaar (dat mens heeft daar ongeveer 10 hectare liggen) En een oude maar ruime stal, die mensen gooien Moon in de winter s ochtends naar buiten en ik zet haar dan weer binnen.
Stro en hooi zit er ook bij in. Er is geen bak maar zoals ik al zei wel genoeg weiland om in te rijden en dan gaat ook goed.
Ze willen voeren als dat nodig is maar dat moeten we nog bekijken, ze staat nu toch in de wei dus is dat niet nodig.
Het is wel een half uurtje naar de manege rijden, in stap dan he, maar je kan niet alles hebben. Ik vind het erg fijn dat ze veel naar buiten kan en niet alleen staat.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:39

261 euro per maand met 30 pensionklanten.
20x60 binnenbak
25x40binnen longeer/losgooi bak
20x60 buitenbak,allen met goede bodem die alle dagen bij gehouden wordt
2 paddocks en een half overdekte stapmolen,
spuitplaats met warm en koud water
solarium voor 50 eurocent
Ruime boxen met zeeer veel stro,2x per dag kuil en 3xbiks
het terrein is afgesloten met een elektronisch hek en er is een apart afgesloten terrein voor de trailers.
eigen instructeurs voor zowel springen als dressuur.
Echt het enige wat ik mis is weidegang,maar ja dat is erg schaars in de randstad.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:47

Ik betaal nu niets. Het is alleen weiland met niets er bij.
Over een tijdje komt Dennis thuis te staan. En wat daar de precieze kosten van gaan worden weet ik nog niet.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:19

Ik sta nu ion Cromvoirt en daar betaal ik 170
- weidegang
- ruime stal
- perfecte uitrijmogelijkheden
- 2 x daags voer
- dagelijks opstrooien
- wekelijks mesten
- buitenbak

Toen ik nog in Den Haag woonden waren alle stallen daar rond de 300 euro of meer.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:37

Mag ik even reclame maken. 170,- euri per maand, leuke stal genoten
veel zaken worden gezamelijk geregeld zoals de hoefsmit, tandarts.
Evt les op zatedag,
Verlichtte buitenbak,
Verschillende weides in totaal zo'n 5 ha.
Fantastische uitrijmogelijkheden.
Afgesloten zadelkasten.
Hele leuke pensionhouder die dagelijk de paarden buiten en binnen zet.
dagelijks opstrooien
wekelijks word er gemest
plaats voor een trailer
2x daags kuil en brok
EN ER ZIJN NOG PLAATSTEN VRIJ....

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:51

ik betaal c.a 175 euro p. maand voor een paard incl:
ruime binnenbox,binnenbak,buitenbak,longeerring,afspuitplaats,solarium,weidegang,4×1 kilo biks per dag,hooi en stro.
we moeten wel zelf uitmesten en paarden in en uit de wei halen.
het is een pensionstal,dus geen gemier met manegelessen,etc.
en het is er supergezellig.
we organiseren er regelmatig gezellige uitjes.
en een mooie omgeving voor buitenritten......
ja,ik heb niet te klagen OK dan!

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:33

hallo
ik betaal 230 euro per maand en daar voor heb ik mijn paard dan Haha!

*een middelgrote stal
*elke dag 2 x bix
*elke dag goed veel hooi
*soms kuilgras
*elke dag schoon stro 1x per week alles eruit
*afwisselend zemelen,wortelen,bieten,lijnzaadolie
*nette spuitplaats met warm en koud water
*grote zadelkamer ieder zen eigen kast
*2 grote binnenbakken (afmetingen 40- 60 en die andere weet ik zo niet)
*buitenbak (20-40)
*grote springbak met veel hindernissen
*longeerbak
*5 grote weien (hoe schrijf je dat Bloos! )
*zeer nette kantine
*zeer schone wc's ( vin ik belangrijk)
*binnen 1 minuut ben je in de bossen ( heerlijk)
*oja het is daar ook zo gezellig
Ik ben er zeer tevreden over ik ga daar nooit meer weg OK dan!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 01:05

Ik weet niet, maar is dit niet al het 800e topic over dit onderwerp deze maand..? Frusty

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:21

280 euro per maand

dan heb ik:
1 overdekte binnen bak 20x60
1 overdekte binnen bak 20x40
1 buiten bak 20x 60
1 los gooi bak 20x40
1 longeer kraal 15x15
1 stap molen
weidegang in de zomer voor 3 weken a 6 weken.
er komt een spring tuin
5x daags voeren
uit mesten + opstrooien
ruime box!
solarium
4 afspuit plaatsen
lokatie is perfect gelegen in spaanrwoude

ik praat hier dan wel over een manege.
het personeel wil tegen betaling mijn paard los gooien ,ik de stapmolen zetten,of in het land zetten of rijden.

warm water kost geld
solarium kost geld
kast huren per maand is 6 euro voor redelijk kleine kast.
er is geen bos in de buurt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:38

Picasso schreef:
Ik betaal 200 euro per maand; dat is met volledige verzorging, zeer ruime binnenbak en buitenbak, spuitplaats en volop weidegang. Weet eigenlijk niet of dit voor friese begrippen duur is???


Op de Beekdalhoeve (de Mersken Ureterp bij Olterterp) betaalde je vorig jaar voor een box 171 euro (zal nu wel hoger liggen) , met binnen- en buitenbak 20-40 (wordt ook wel verhuurd en dan kun je niet rijden in binnenbak) zomers volop weidegang en ze hadden 1 paddock (met stenen tussen het zand) , maar daar kun je je paard niet altijd in loslaten omdat ze die zelf ook gebruiken. De opfokaarden komen overdag regelmatig los in de binnen of buitenbak en dan kun je die bak dus een tijdje niet gebruiken. vlakbij het bos waar je dus niet in mag rijden *LOL*

Op het FPC heb je zelf gestaan Knipoog pony was 180 euro, paard 225 euro en dat is vlak voordat het failliet ging nog verhoogd. 's zomers weidegang en ze worden geloof ik dan buitengezet maar je moest ze zelf binnenhalen. Veel manege lessen en overdag testpaarden die getraind moesten worden. 2 binnenbakken, evenementenhal die soms verhuurd is (evenals de grote bak soms) twee buitenbakken en het terrein van de rijvereniging. Redelijk goede uitrijmogelijkheden (als je gewoon daar rijd waar het uitkomt Knipoog ), maar niet zo veel hele mooie ruiterpaden bij ons Knipoog

Vorige stal: 115 euro excl. brok (zelf kopen of niet Knipoog ) kleine box (2,5 bij 3 ongeveer), zelf uitmesten, 's ochtends wordt gevoerd en buitengezet (bak/wei) . (Bijna) het hele jaar 24 uur per dag weidegang mogelijk, maar geen prijskorting als je de box huurt.
Buitenbak van 15 bij 40 die meestal goed te rijden is, soms wat zwaar. Vriendelijke mensen met een boel eigen paarden weinig pensiongasten (2 a 3) baak meestal voor je alleen en goede uitrijmogelijkheden aan bosje met ruiterpaden (200 meter langs de weg) Bij ziekte afwezigheid of vakantie wordt kosteloos je paard verzorgd en uitgemest als je het aangeeft.

Mijn huidige en ook 1e stal van paar jaar terug: pony 120 euro zelf uitmesten, 145 euro incl uitmesten (stro, maar om medische redenen houtkrullen ook mogelijk alleen inclusief uitmesten) paard 130 euro geloof ik en met uitmesten 155 euro ongeveer. (Naz weet dat beter dan ik Knipoog )
Meeste boxen zijn ruim (door ruimtegebrek zijn er enkele gesplitst en bijgebouwd en die zijn kleiner. Daardoor is ook de kantine verdwenen Huilen )
Zomers weidegang met kuilbijvoeren van 7.30 tot 15.30 worden buitengezt en binnegehaald.
's Winters 2x brok, 3x kuil of eventueel hooi. Elke dag uitmesten/opstrooien wat maar nodig is. Zelf mag je ze in bak, cirkel of 1 van de losgooiweides (van te voren aangegeven welke) losgooien eventueel met anderen samen anders om de beurt tijdens uitmesten. Aantal Shetlanders staan dag en nacht buiten zomers en 's winters.
Afwijken van dingen kan soms na goed overleg.

Buitenbak (ong 30 bij 38) die regelmatig zwaar is, maar toch al veel beter dan vroeger en kleine longeercirkel. 's Zomers na 15.30 rijden in wei toegestaan indien bak te zwaar/stoffig is, na overleg. Redelijk goede uitrijmogelijkheden. Aan vrijliggend fietspad na oversteken. 25 minuten stappen van FPC (omdat we om moeten rijden helaas)

(Jij weet ook de prijzen van Gorredijk vast nog wel Knipoog )

Moon_lover

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:40

Moon_lover schreef:
Ik betaal 50 euro per maand. Haha! Verward *LOL*
Meer dan genoeg weiland beschikbaar (dat mens heeft daar ongeveer 10 hectare liggen) En een oude maar ruime stal, waar ze naar buiten kan kijken met bovendeurtje open,die mensen gooien Moon in de winter s ochtends naar buiten en ik zet haar dan weer binnen.
Stro en hooi zit er ook bij in. Er is geen bak maar zoals ik al zei wel genoeg weiland om in te rijden en dan gaat ook goed.
Ze willen voeren als dat nodig is maar dat moeten we nog bekijken, ze staat nu toch in de wei dus is dat niet nodig.
Het is wel een half uurtje naar de manege rijden, in stap dan he, maar je kan niet alles hebben. Ik vind het erg fijn dat ze veel naar buiten kan en niet alleen staat.

Moon_lover

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:41

sorry foutje Bloos

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:46

Ik betaal erg weinig, 55 euro per maand.
Wat je daarvoor hebt:
Mooie uitrijmogelijkheden, binnen 10 minuten in bos, zo groot dat je er volgens mij dagen in kan ronddwalen Haha!
Buitenbak, vrij mul zand maar niet ernstig Haha!
Stal, maar geen stro of eten
En natuurlijk weidegang en maatjes voor mn haf Haha!
En leuke mensjes Haha!