bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:50

naar aaleinding van het toppic over het artikel dat in de p&s stond over de "training van paarden, de zin en onzin" ben ik toch weer wat gaan twijfelen over het gebruik van bandages.

in dat artikel wordt beschreven dat bandages eerder slecht zijn dan goed, door de warme tempratuur onder deze dingen. hierdoor zouden de pezen week worden en hierdoor zou er een grotere kans bestaan op medische klachten ed.

hierdoor ben ik dus weer wat gaan twijfelen over het gebruik van bandages, ik gebruik ze ook weleens, maar ik gebruik toch meestal peesbeschermers, omdat ik dus over het gebruik van bandages twijfel en omdat ik ook gewoon te lui ben om bandages aan te bregen.

nou was mijn vraag dus hoe kijken jullie hier tegen aan ook naar aanleiding van het artikel, waarom gebruiken jullie ze, hoe kijken jullie tegen peesbeschermers aan ook mede doordat in het artikel geschreven wordt dat hier ook een behoorlijke tempratuur onder kan ontstaan en daarnaast ik ken mensen die over de onderlappen+bandage ook een peesbeschermer aanbregen hoe kijken jullie daar dan weer tegen aan???

(ik weet dat hier al vele toppics over gegaan zijn maar wil het toch weer even de aandacht geven mede naar aanleiding van het artikel uit de paard en sport)

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:09

ik gebruik zelf nooit bandages, heb altijd al wel gehoord dat het niet goed is vanwege de warmte, en bij verkeerd omdoen de gevolgen daarvan enzo, maar ja ik snap de nut ook niet echt van bandages Verward want als een paard met zijn achterbenen tegen zijn voorbenen komt gaat het nog door de bandages heen, dat heb je met peesbeschermers niet, krijg ook altijd zwaar op mijn donder als ik mijn peesbeschermers niet om heb van mijn instructrise.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:39

Ik gebruik ook bijna nooit bandages. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat ze heel slecht voor de pezen zijn als je ze vaak gebruikt.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:07

Ik denk dat je voor leuke discussies wel even de zoekfunctie kunt gebruiken.

De meningen zijn er over verdeeld. Ik gebruik met lessen wel mijn bandages omdat we dan heel intensief door de bak scheuren. Onder zijn strijklappen wil nog wel eens wat zand gaan zitten en dat voorkom ik met bandages. Deze ga ik tijdens de les niet even schoon maken.

Daarbij staat het gewoon leuk, zie je zijn benen veel duidelijker op de film terug (de precieze bewegingen)

Na de les haal ik ze er direct af, gaat Nic in de molen lekker uitstappen en kunnen zijn benen weer afkoelen. Daarna water erop en klaar is Kees!

Het is denk ik hetzelfde zoals met veel dingen 'overal waar TE voorstaat is niet goed' (behalve Tevreden dan he! Haha! )
Een bosrit met bandages zou je me dan niet zo snel zien doen

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:09

Ik gebruik bij mijn huidige paard nooit bandages. Ben er een tegenstander van en heeft alleen een estetische functie. (uiterlijk)
Niet alleen nutteloos, maar zelfs schadelijk dus. (i.m.o.)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 16:29

(heb de zoek functie al gebruikt maar wilde het even weer naar voren brengen naar aanleiding van dat andere topic)

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:40

Ik gebruik nooit bandages, vind het eigenlijk onzin en heb het idee dat het meer om het uiterlijk gaat (wat Agossie ook al zegt). En dit vooral op wedstrijden, witte bandages om het hele plaatje af te maken.
Ik hou het bij andere beenbescherming (peesbeschermers en strijkklappen).

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:11

Het is niet alleen slecht door de warmte maar ook doordat bandage de pezen ondersteunen..
En als je pezen met rijden altijd ondersteunt worden dan worden ze niet sterker...
En als je dan geen bandage omdoet bij bijvoorlbeeld een wedstrijd of omdat je ineens bedacht hebt peesbeschermers te gebruiken heb je extra kans op peesblessurres.. Zo heb ik het geleerd + het warmte verhaal.
En toch doe ik ook wel eens bandages om gewoon omdat ik dat mooi vind en af en toe is het heust niet slecht.
Oh en er zit ook nog verschil in van die elastische bandages en gewone want die elastische gaan vaak te strak zitten.

EN NOOIT BANDAGEREN ALS JE HET NIET KAN WANT DAT KAN OOK HEEL ERG SLECHT ZIJN...

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:22

Ik gebruik sinds een paar maanden bandages bij het rijden. Gewoon werkbandages.
Ik doe dit omdat mijn paard zwakke pezen/benen heeft. De bandages ondersteunen dus zijn benen. Ik vind dat het bij mijn paard wel helpt.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik bandages gebruik om medische reden en dat dit dus tijdelijk is.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:32

Ik gebruik nooit bandages bij mn verzorgpony s, likt me inderdaad niet goed door die warmte...