Stalhouder vs. Klant and vice versa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:32

Fitzroy schreef:
Dat komt omdat ik dat bij mijn stalhouders niet hoef te proberen. Die zitten nl. keurig rechtop te paard. *LOL*


Dat druk je trouwens mooi uit zo. Heel subtiel.

Maar ik heb nooit begrepen, waarom Hans Peter minderhoud NIET rechtop op zijn paard(en) zit......

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:39

CGJ12 schreef:
.......over ver rijden gesproken.

Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.

Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!



Tuurlijk Haha!
Is er vast een onder het hoofdstuk "en ze leefde nog lang en gelukkig"

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:39

CGJ12 schreef:
.............ik kan het niet laten......
ik krijg zowat uitslag als ik het woord "alternatief" hoor........

brrrrrr.......die arme pensionklanten geven meer geld uit aan een gebedsgenezer dan aan de hypotheek of huur. Maarrrrrrre ik durf er niks van te zeggen.
Ieder doet maar met zijn paard wat ie leuk vindt........sinds vanmiddag vind ik alles best....... Schijnheilig


Dat is toch prima als jij daar uitslag van krijgt? Ik heb daar weinig last van. Hoop dat je niet teveel jeuk hebt Knipoog

Wat je zegt, ieder moet lekker doen wat het best bij hem of haar past. Gelukkig is het mijn portemonnee zullen we maar zeggen he.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:42

NoaC schreef:
"en ze leefde nog lang en gelukkig"


dat laatste vraag ik me af trouwens.........dat verhaal is sneu genoeg.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:48

CGJ12"]
[quote="NoaC schreef:
"en ze leefde nog lang en gelukkig"


dat laatste vraag ik me af trouwens.........dat verhaal is sneu genoeg.
[/quote]


Gaat meer om het boek waar deze verhaaltjes uitkomen; kan die van jou zo tussen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:52

fijn........krijg ik dan ook een literatuurprijs? Lachen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:56

OK. ik log af.

wellicht tot maandag.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:22

CGJ12 schreef:
.......over ver rijden gesproken.

Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.

Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!

Nu kan ik het niet meer echt volgen.
Ben jij hier als pensionstalhouder dan ook blij mee?
Want gezien eerdere berichten zoals dat recreanten beter naar een pennymanege kunnen gaan en "Je moet RIJDEN met die dieren" lijk je op het bovenstaande voorbeeld, dat diegene elke dag 130 km rijdt om het paard te aaien, juist weer erg trots te zijn. Dat vind ik wat tegenstrijdig.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:11

Cody schreef:
Want gezien eerdere berichten zoals dat recreanten beter naar een pennymanege kunnen gaan en "Je moet RIJDEN met die dieren" lijk je op het bovenstaande voorbeeld, dat diegene elke dag 130 km rijdt om het paard te aaien, juist weer erg trots te zijn. Dat vind ik wat tegenstrijdig.


Dat gevoel had ik ook toen ik dit las.. OK dan!
Heb al een aantal keren willen reageren maar steeds mijn post weer weggehaald voordat ik het plaatste.
Maar nu kon ik het ook echt niet meer laten. Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:14

en daarom denk ik eerlijk gezegd dat je CGJ112 met een korreltje zout moet nemen. Hè, wat ben ik toch akelig begrijpend vandaag Haha! ook al flirten via mijn scherm, en dat als getrouwde vrouw Extreme duivel

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:23

Ik heb het topic vanaf een uur of 16.00 even terug gelezen en was ik net misschien te snel met mijn conclusie.. Bloos Gelukkig heb ik geen last van dit soort dingen. Ik sta op een klein pensionstalletje, kan het goed vinden metde pensionhoudster en met de ander pensionklanten. En mijn paard staat er super.. dus mij hoor je niet

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:35

Goh, ben ff offline en je mist gelijk weer de jus op de aardappels Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:44

Manic, je had mij het voorval al uitgelegd en ik vind dat daar op een iets andere manier op gereageerd had mogen worden. Verder heb je het prima naar de zin zeg je, dus dat zal wel goed zitten. Toch heb je altijd wel dingetjes die beter of anders kunnen aan een pensionstal. Op de stal van Manic zou de bodem misschien wat beter mogen, die is wat achteruit gegaan. En ja, ik vind dat je als pensionklant mag verwachten dat je je paard op een fatsoenlijke bodem kan rijden, dat hoort bij de accomodatie en daar betaal je dus voor. Net zo goed als dat je mag verwachten dat je paard gevoerd wordt zoals jij het wilt. Mijn ervaring is dat pensionhouders soms wel eens een toon aanslaan die niet netjes is, gewoon omdat ze geen zin hebben om hun best te doen en soms uit verkeerde zuinigheid, over de rug van de paarden van hun klanten.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:21

Cody"]
[quote="CGJ12 schreef:
.......over ver rijden gesproken.

Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.

Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!

Nu kan ik het niet meer echt volgen.
Ben jij hier als pensionstalhouder dan ook blij mee?
Want gezien eerdere berichten zoals dat recreanten beter naar een pennymanege kunnen gaan en "Je moet RIJDEN met die dieren" lijk je op het bovenstaande voorbeeld, dat diegene elke dag 130 km rijdt om het paard te aaien, juist weer erg trots te zijn. Dat vind ik wat tegenstrijdig.
[/quote]

Waar staat dat 'ze' komt om het paard te aaien? Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:24

Ik vindt dat je in ieder geval wel waar voor je geld mag verwachten.
Als pensionklant moet je gewoon je zooi opruimen en de stal achterlaten zoals het was voor je kwam.
En als je een bepaald bedrag betaald *natuurlijk afhankelijk van het bedrag* mag je ook wel wat terugverwachten.
In ieder geval wat moeite van de eigenaar zijn kant af.

Wij hebben helaas een slechte, zware bak.
Dat wist ik al voordat ik er ging staan.
Hij heeft wel wat geprobeert met hout er doorheen maar om nou te zeggen dat het veeeel beter is...eh nee.

Nu sproeit en sleept die de bak iedere keer als ik er toch in ga rijden.
De bak is nog steeds niet perfect maar hij doet het wel als je het vraagt.

Dan heb ik eigenlijk meer moeite met de mensen van stal zelf die regels maken en die voor zichzelf zo breken.
Zoals dus idd niet los laten in de bak omdat die al niet best is.
En als diegeen het dan opeens wel doet terwijl je al die tijd oplossingen aan het verzinnen bent om een jong paard toch lekker te laten spurten baal je toch wel behoorlijk.

Maar ok, aan alle stallen voor en nadelen, en dat overleven we ook wel weer.

Naar aanleiding van CGJ's opmerking over de "echte" dressuurruiters *die zonder lef op een braaf paard* heb ik maar besloten een neppie te worden Haha!
Kan ik tenminste lekker op mijn net *door mijzelf* ingereden paardje blijven doorhobbelen *dan hebben we afentoe nog eens wat van die zandhap foto's* Haha! Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:57

Botervlieg"]
[quote="Cody"][quote="CGJ12 schreef:
.......over ver rijden gesproken.

Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.

Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!

Nu kan ik het niet meer echt volgen.
Ben jij hier als pensionstalhouder dan ook blij mee?
Want gezien eerdere berichten zoals dat recreanten beter naar een pennymanege kunnen gaan en "Je moet RIJDEN met die dieren" lijk je op het bovenstaande voorbeeld, dat diegene elke dag 130 km rijdt om het paard te aaien, juist weer erg trots te zijn. Dat vind ik wat tegenstrijdig.
[/quote]

Waar staat dat 'ze' komt om het paard te aaien? Haha!
[/quote]

lol @ Botervlieg Haha! . Het is overigens wel ineens ernstig stil van die kant Haha!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:04

Ja, geen wonder. Hij internet op het werk, er staat ook, ik log of, tot maandag

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:08

Billy schreef:
Ja, geen wonder. Hij internet op het werk, er staat ook, ik log of, tot maandag


oooooooooooooooooow Rolleyes Blond

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:45

Mijn paard staat in de winter aan huis... Dan heb ik dus alleen met mezelf (en een beetje mn ouders) als vervelende stalhouder te maken.. Lachen
In de zomer staat ie natuurlijk op het land. Ik heb een tijdje ergens gestaan en dat was ***** Misselijk . Dat was bij een boer en die heeft zelfs een keer mn paard aan een touwtje!!!!! in de wei gezet omdat hij onder de draad door was gegaan!! Boos! ! Mn paard heeft daar een aantal hele lelijke wonden aan overgehouden dus daar ging ie niet meer naartoe. . Met die man heb ik een hele hoop discussie gehad.. Hij doet nl voor bepaalde klanten alles en voor andere niets. Kijk dat vind ik dus heel verkeerd iedereen betaald daar namelijk evenveel....

Nu staat mijn paard bij een particulier op de wei en dat is echt super! OK dan! !
Ze staan met zn drieen en bijna alles is, mits in overleg, mogelijk. Ook staat er een schappelijke prijs tegenover dit is dus gewoon geweldig! !

Ik vind trouwens dat vaak stalhouders klanten als vuil behandelen.. Ik snap het niet. Verward . Het zijn wel hun inkomsten. Ook lees ik in dit topic vaak dat de klanten zich zo verschrikkelijk beleefd op moeten stellen...
Ik moet toch wel zeggen, en misschien ben ik aso, maar als ik 400 euro in de maand ( en dat is voor ons in de buurt geen uitzondering) ik toch echt niet van plan was om het erf te gaan staan vegen. Ook niet als ik het schoon aantrof..

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:04

Lovely schreef:
Manic, je had mij het voorval al uitgelegd en ik vind dat daar op een iets andere manier op gereageerd had mogen worden. Verder heb je het prima naar de zin zeg je, dus dat zal wel goed zitten. Toch heb je altijd wel dingetjes die beter of anders kunnen aan een pensionstal. Op de stal van Manic zou de bodem misschien wat beter mogen, die is wat achteruit gegaan. En ja, ik vind dat je als pensionklant mag verwachten dat je je paard op een fatsoenlijke bodem kan rijden, dat hoort bij de accomodatie en daar betaal je dus voor. Net zo goed als dat je mag verwachten dat je paard gevoerd wordt zoals jij het wilt. Mijn ervaring is dat pensionhouders soms wel eens een toon aanslaan die niet netjes is, gewoon omdat ze geen zin hebben om hun best te doen en soms uit verkeerde zuinigheid, over de rug van de paarden van hun klanten.


Ach ja, er zijn gelukkig ook nog een heleboel gezellige mensen op stal, en tsja, uitrijmogelijkheden/wedstrijden op stapafstand/gezellig tikt toch wel zwaar aan... Bodem zou inderdaad een stuk beter kunnen, maar hij is ook niet echt superslecht. Maargoed, jij kent de stal waar ik het over heb, dus ik denk dat jij ook net even wat beter begrijp wat mij frustraties zijn... Maar om nou te zeggen dat ik mijn tolerantiegraad laag lig? Was me zelf eigenlijk nooit zo opgevallen Tong uitsteken

Maargoed... Even doorsparen voor een trailer + Landcruiser Tong uitsteken

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:20

CGJ12"]
[quote="Tigger schreef:
Idd, ik krijg sterk de indruk dat je eerder jezelf probeert te overtuigen dan ons.


Ja, dat laatste zal wel niet lukken.
Ik hoop trouwens wel dat je dit even buiten kazernetijd intikt soldaatje, want je wordt wel betaald van mijn belastingcenten............ROFLOL

pas maarop, ze gaan inkrimpen en er wordt gelogd.....

(even niet persoonlijk opnemen, wil je?.....is maar een grapje)
[/quote]

Scheelt, heb geen internet op het werk.... Haha!
Ennuh, maak je maar geen zorgen over je belasting centen, heb net nog boodschappen gedaan..... Thanks voor de dure filet americán Vingers aflikken

(betaal gelukkig zelf ook belasting, waar zou dat heen gaan? Of is mijn bruto loon, stiekem mijn netto loon van 2 maanden Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 01:18

Manic, met jouw tolerantie is helemaal niks mis hoor, in ieder geval niet in die situatie. Maar je moet goed onthouden dat je sommige acties alleen voor de dieren doet en vooral niet voor de mensen die erbij horen. Dat motto geldt ook voor sommige pensionhouders, tot in het extreme.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:56

Om maar even terug te gaan naar het originele topic Haha! Soms is de klantgerichtheid wel ver te zoeken ja. Op de manege/pensionstal waar mijn paard staat had ik nogal last van een chagerijnige (dressuur) ~~}> instructrice (gelukkig ontslagen Nagelbijten / Gniffelen ) Ze deed net of ze de eigenaar van het bedrijf was. (Bijv. ik mocht mijn paard nooit tussen de stallen opzadelen, terwijl ze er geen enkel probleem mee had als een ander dat deed, dat soort dingetjes allemaal) Ik snap niet hoe ze het in haar hoofd kreeg om dat te doen, daar jaag je toch alleen maar mensen mee weg. Nu ze weg is ga ik weer met plezier naar mijn paard Haha! Met de stalhouder kan ik heel goed overleggen. Een flexibele stalhouder waar mee te praten valt is heel wat waard!

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat je alles netjes moet achterlaten, poep opgeruimd, hindernissen weer terugzetten etc.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:10

CGJ12 schreef:
.............ik kan het niet laten......
ik krijg zowat uitslag als ik het woord "alternatief" hoor........

brrrrrr.......die arme pensionklanten geven meer geld uit aan een gebedsgenezer dan aan de hypotheek of huur. Maarrrrrrre ik durf er niks van te zeggen.
Ieder doet maar met zijn paard wat ie leuk vindt........sinds vanmiddag vind ik alles best....... Schijnheilig


Dat laatste waag ik - gezien al je eerdere uitspraken - te betwijfelen.
(Die van die vos en die haren weet je wel?)

En verder zou ik, als ik tot jouw 'arme' pensionklanten behoorde,
tesamen met het hele kluppie lappen om een gebedsgenezer te bekostigen die jou van je uitslag en de werkelijke oorzaak daarvan
(die altijd in jezelf ligt, mijn beste, niet in pensionklanten of wie dan ook)
af kan helpen. Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:10

Bij ons op stal merk je eigenlijk weinig van een echte klant-stalhouder relatie zeg maar.Omdat het maar een kleine stal is,en er behalve mij maar 1 andere vrouw haar paard heeft staan,zijn wij meer vrienden dan klanten.En daar ben ik wel blij om op zich.Op de stal waar ik stage liep was dat een beetje anders.Als ik weinig tijd had,moesten eerst de pensionpaarden uitgemest,en toen het hooi bijna op was,en dat na een uur zou worden gebracht,moesten de pensionpaarden het laatste hooi hebben.Omdat die van de klanten waren.Zo is dat bij ons op stal absoluut niet,maar dat hoeft van mij ook niet,als ze maar niet als minderwaardig worden beschouwd omdat het toch hun paarden niet zijn.En dat is meestal niet zo,en ik heb liever dat er als vrienden met elkaar wordt om gegaan dan dat wij echt als 'klant' behandeld worden.