Aankomst paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Aankomst paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 20:56

Een zaterdag komt ons eerste eigen paard.
Daar kijken wij ook ontzettend naar uit. Lovers
Wij willen het wel rustig met haar aandoen zodat zij ook op een leuke manier bij ons komt want ze zal haar oude stal+maatje vast missen. Hebben jullie tips om dit zo soepel moglijk te laten verlopen!!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:02

Toen ons paard kwam (en ook met het paard daarvoor) hadden we de box klaar. Goed opgestrooid en hooi aanwezig.

Na enige tijd (nadat paard omgeving goed had bekeken) compleet in de beenbescherming even losgezet in de binnenbak. Daarna weer naar stal.

Bij beide paarden hebben we de volgende dag gelongeerd en de dag erna zijn we eens rustig gaan rijden.

We hebben wel de eerste dagen goed in de gaten gehouden of het eten/drinken/mesten goed ging.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 21:45

Dat lijkt mij inderdaad wel een goede aanpak.
Ik zie het niet zitten om gelijk met haar te gaan rijden ofzo.
Ze is toch uit haar vertrouwde omgeving 'weggerukt'.
En met eerst poetsen en wat lichamelijker contact lijkt me wel dat je wat meer begint met een band op te bouwen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:57

zoals apple het zegt is het de juiste manier.....het ligt er een beetje aan hoe ze reageert los en aan de lijn of ze niet nog een beetje meer tijd nodig heeft......Inderdaad goed het eet en ontlast gedrag in de gaten houden. Sommige paarden hebben er geen last van, anderen hebben een maand of wat nodig om te wennen. Doe het gewoon rustig aan en dan kan er weinig verkeerd gaan.........Heel veel succes...en vooral plezier natuurlijk!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 22:13

Dank je wel!
Gelukkig zijn er ook zat mensen op stal die ons erbij willen helpen.
Ik rij al wel zo'n 6 jaar en iedere zomer huren wij paarden maar toch hebben wij niet alle ervaring en dit wordt ons 1e paard en ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen zodat ze het goed naar haar zin krijgt.
Schijnheilig Vind het echt heel spannend!!!