harstslag meten??? endurance ruitens!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

harstslag meten??? endurance ruitens!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 11:11

hallo allemaal

ik ben Gracia gaan trainen voor endurance ritten maar is er een manier waarom ik makkelijk zelf de hartslag kan meten. ze heeft al een goede conditie maar ik wil pas echt een keer starten als ik wat meer over haar hartslag weet.
is er mischien nog iemand op bokt die endurance wil gan rijden????
En hoe kom ik te weten waar er wedstrijden zijn??? is er een website voor ofzo???

Verward

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:16

Je kunt de hartslag beluisteren met een stethoscoop, maar dat kan alleen als je naast het paard staat (in rust dus), niet als je er op zit. De enige manier waarop je vanuit het zadel de hartslag kunt meten, is met een hartslagmeter. Deze zijn vrij prijzig, je zou kunnen overwegen om er eerst eens eentje te huren. Dat kan o.a. bij www.equestriannomads.nl (zit in Katwijk).

Voor informatie over endurance (incl. het wedstrijdreglement) en voor de wedstrijdkalender kun je terecht op de website van de DER: www.deronline.nl

En zoek ook op Bokt eens met de zoekfunctie naar 'endurance', er is al veel over geschreven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:18

Ik zou beginnen met gewoon eens de pols proberen te tellen met de hand. Gewoon de hartslag met je vingers zoeken onder de kaak of achter het linkerbeen. Bij Maaraak kan ik hem overal altijd voelen. Klokje erbij en 15 seconden tellen. Daarna x 4 en je hebt de hartfrequentie per minuut.

Daarna kun je een stethoscoop aanschaffen en proberen ernaar te luisteren. Zelfde procedure.

Pas als je zelf goed alles kan aanvoelen zou ik met een hartslagmeter beginnen. www.stay-active.nl of www.hartslagmetershop.nl . (zijn beiden dezelfde). Heb ik een supercontact mee en die mensen zullen je absoluut niet belazeren.

Wedstrijden vind je op www.deronline.nl maar als ik je een tip kan geven ga eerst eens even goed rondstruinen op wat endurance precies is. Nu begin je al halverwege terwijl je eerst het begin eens moet bekijken.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Je mag ook pb'en.

'Paint' it 'Black'

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:21

Er is ook een website: www.polar.fi, van daaruit kan je naar de Nederlandse site, daar staat ook info over een hartslagmeter van het merk Polar..

Weet er zelf weinig van hoor, maar mijn vriend had voor sporten een hartslagmeter gekocht en zag op die site dat ze ook hartslagmeters voor paarden verkochten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 89 bezoekers