+- 1100 m grond,genoeg voor jong paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:39

Bij ons huis ligt een dikke 4000m2 grond (waarvan een deel pacht), ik heb een paddock van ca. 10x20 m. en de rest is weide. Normaal zat genoeg voor mijn 2 1/2 paarden (nu echter door de droogte heb ik echt geen gras meer). Mijn paarden staan overdag zo'n uurtje of 8 op de wei en 's nachts in de paddock. In de winter staan ze de hele dag in de paddock en 's nachts op stal. Gaat prima, al moet ik er wel bij zeggen dat ik 3 hele rustige paardjes heb. Komt natuurlijk ook doordat ze vrijwel altijd buiten staan. Het lijkt mij dat 1000m2 wel genoeg is voor 1 paard, al kun je er niet van verwachten dat je dan de hele zomer wei hebt, maar qua uitloop is het volgens mij zat.
Oja, over het algemeen wordt met perceelopp. inderdaad bedoeld de grond incl. het huis. Dus dan hou je echt geen 1000m2 meer over.

Oja, ik heb 3 jonge paarden (de oudste is 4, en 2 jaarlingen)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 16:07

Ah, das ook lekker zo veel grond..Dat is wel heel wat meer ja..
Ach, we zien wel he Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:07

wij hebben hier waar ik nu (nog) woon 7500 m2 wei, exclusief stallen en poetsgedeelte.
Maar wel met 20x 40 bak.
De wei is lang, en niet super breed, op t breedste gedeelte 30 m en op het smalste 20 m denk ik.
En als ze de wei ingaan trekken ze altijd een sprint naar achter en weer terug, ze hebben ook een vast ritueel qua waar ze grazen.
Ik denk dat 1000m2 echt te klein is, als ie t hele jaar er in staat, ook al is het niet de hele dag.
Mijn ene pony zou iig helemaal gestoord worden, maar is ook een apart dier, beetje teveel energie Lachen
Maar als hij/zij er niet de hele dag ( en nacht) opstaat is het nog te doen.
En idd, perceelsopp. is alles bij elkaar, huis (garage) tuin etc.
En dan wordt het echt te weinig.
Wij zoeken ook naar een huis met min. 5000m2 grond.( we hebben er 1 gevonden waar je tot 6 hectare kan kopen, die kopen we waarschijnlijk met 1 hectare wei zonder huis etc.( er ligt 3 hectare aan t huis, rest iets verderop, maar 3 hectare is te duur en teveel.)En zonder makelaar, dat scheelt aanzienlijk in de kosten, en zo kan je misschien een ander stukje weiland er bij kopen.
Probeer anders het huis zonder makelaar te kopen, zo hou je meer geld over.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:11

wij hebben 2 pony en misschien willen we er ( in de toekomst) nog 1 bijkopen, maar een hectare heb je niet nodig voor 1 pony, maar het is de mooiste wei die zowel voor als achter en naast het huis ligt, en je kunt vanaf de tuin, keuken etc. zo de wei inkijken is ideaal.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 17:12

oef,dan hebben jullie lekker veel grond zeg!
ja een huis zonder makelaar kopen..Hoe kom je aan iemand die dat doet..Hebben wel eens naar zo'n huis gaan wezen kijken hoor,zonder makelaar..Maargoed,dat was de eerste en de enige..Vooral de wat duurdere huizen worden over het algemeen niet zonder makelaar niet verkocht..

Groetjes!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:01

Mijn moeder woonde vroeger op die weg waar het huis staat kent er dus wel een aantal mensen, dr heeft altijd een vrijgezelle man gewoont die overleden is, en nu wonen er tijdelijk mensen in wegens een verbouwing.Maar omdat wij via via hadden gehoord dat het te koop stond.
Ik geloof dat het in guldens 1,2/ 1,3 miljoen GULDEN is met de volle 6 hectare, nou aangezien daar al 5 hectare van af gaan wordt het een bedrag onder de 500.000 EURO en dat is ons max.
Maar wij kennen wel mensen die een beetje makelaren in huizen, gewoon voor wat extra geld te verdienen.
Je kan vaak wel huisjes kopen zonder makelaar, als je de mensen vraagt.
Want meestal is het zo dat beide partijen er wel profijt van hebben, een makelaar vraagt veel geld voor zichzelf.

Tis meer een kwestie van de juiste connecties, en rondvragen.
Maar het huis staat in kootwijkerbroek, en daar kennen de meeste mensen elkaar wel ( de boeren) en gaan die dingen vrij snel rond, hoe het in jou'n omgeving zit weet ik niet??
Willen jullie percee in die regio blijven wonen??
Iig veel sterkte met de scheiding, kweet wat je meemaakt.
Ik weet niet wat de reden is , maar het is altijd vervelend!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:34

Hey tsja..Voorheen met mijn pa konden we zoiets wel betalen..Nu is dat veeel te duur..Mijn moeder kan maar voor de helft van dat bedrag lenen..Daar kom je niet echt ver mee,met een flink perceel..

Ik woon in Roosendaal..Dat is meer een stad,dus niet dat iedereen elkaar kent helaas..Echte connecties in de huizenbranche hebben we helaas ook niet..
De reden van de scheiding snap ik ook niet echt,geen schreeuwpartijen geen overspel,geen aanleiding tot een scheiding....Maar het is wel erg vervelend zachtjes uitgedrukt..

Groetjes!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:56

jah bij mij overspel, mn pa had al n half jaar een nieuwe vriendin, en als je dat dan hoort, dan beginnen de stukjes op hun plaats te vallen.
Owj daarom plakte hij een dagje extra aan bij zn werkbezoek in duitsland, owj daarom nam hij zn duikspullen niet mee op vakantie, daarom was hij soms zo chagerijnig.Soms was hij een dag heel gul , dan had hij dus wel een beetje last van schuldgevoel( t valt me mee dat hij ook gevoelens heeft)
Maar de familie is vrij rijk, we hebben 2 bedrijven, beide met huis, ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
Dus ze krijgt overal de helft van, van de schulden en van de bezittingen en al t geld.
Dat komt waarschijnlijk neer op dat bedrag, omdat het ene bedrijf een behoorlijke investering was zat daar nog een aardige schuld op.( wat wel jammer is op dit moment)Maar zoiets koop je om er samen voor te gaan.
Ze hadden eigenlijk ook nooit ruzie, t ging eigenlijk wel goed dacht ik, natuurlijk heeft elk gezin zn problemen.
Maar iig, nu moeten we zo snel mogelijk 'opdonderen' en dat is zeg maar de oprotpremie.
Gelukkig grijpt mn oma wel in ( moeder van mn pa, zij heeft t meest geld, en wil dat we goed terecht komen)
Me pa zegt ook ik wil alleen maar plezier hebben, en dat is dan 46 jr.

Hij is te verwend opgevoed, de vriendin is 10 jaar jonger.
Hij heeft wel geprobeerd om met me te praten maar ik heb gezegd waar het op slaat, en tegen de waarheid kan hij niet.Mn broers die vinden het wel best en zeggen niet zoveel, dat vind hij wel makkelijk.
Maar hij moet weten dat het zo niet werkt.Hij vindt mn paarden ook verschrikkelijk, maar mn moeder vind het geweldig(gelukkig!)
Hij bekijkt het maar wat mij betreft kan hij in de stront zakken.
Hij vindt zn kinderen ook maar lastig, hij heeft tegen mn broer gezegd dat hij een klootzak is en hij blij is dat hij bij m weg is, en als ik dat tegen m zeg zegt ie dat iedereen wel eens wat zegt, nou zoiets zeg je niet zomaar.
Hij probeert ook de schuld op mn moe te schuiven, najah dat kan er bij mij niet in.
En schuldgevoelens, die heeft ie op dit moment ook niet.
Als ik zeg, had je t niet op een andere manier kunnen doen??
dan zegt hij: wat dan??
WAT DAN?? ik zg weet je het echt niet, heb je nou geen spijt?
Nee, waarom?je moeder wou altijd al scheiden ( nope ook niet waar)
Ik zeg : dan nog, kon het niet anders?
nee, ach misschien maar zo gaat het toch ook..


ja joh wat jij wil...

haha. bokt. de online therapeut.
Heel verhaal getypt, sorry, moest ff.

Maar vooral hier in t midden v.h land zijn de prijzen asociaal hoog, 500.000 lijkt heel wat, maar hier kan je er niet echt geweldige dingen van kopen.
Wat je vroeger in guldens betaalde betaal je nu in euro's., was vroeger een huis van een miljoen gulden bewonderingswaardig, een huis van 500.000 euro stelt nu niks meer voor.
Dat is erg vervelend.Ik hoop dat jullie een mooi plekje vinden!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 21:11

Ahjoh, geeft toch niet zo'n verhaal,we moeten het allemaal kwijt hoor..Ik kan er niet met mijn pa over praten,die man heeft zooo'n schuldgevoel..En mijn ma legt 'de schuld' alleen bij mijn pa..Hij dit en hij dat..blablabla.. Hij woont inmiddels al driekwart jaar bij een broer van hem (is een paar jaar eerder ook gebeurd) .. maar nu wil hij toch echt serieus de scheiding door gaan zetten...Terwijl mijn ma zoiets had van dat hij wel terug kwam..

Maar kl*te is het wel..Vooral het moment dat ie zei dat ie wilde scheiden..We waren net een boerderij wezen bezichtigen...
Oef,de grond zakte onder me vandaan..Maar het moeilijkste vind ik nog straks te kiezen bij wie te gaan wonen..
Mijn pa wil hier blijven,ik snap niet waarom,want in je eentje is het veeel te groot..Ik heb al gezegt bij mijn moeder te gaan wonen,maar ik begin te twijfelen..Komend jaar moet ik namelijk heel vaak met de trein (ga naar deurne)..Dagelijks..Hier kan ik er naar toe lopen..Ik zit ook vrij dicht bij mijn paard..2 minuten lopen en daar is de stad (maar dat vind ik eigenlijk vreselijk) Kortom,voor een schoolgaande ideaal..

Ach,en dan vooral dat schuldgevoel..Ook van mij..Niet weten hoe het nu verder gaat..Dan is het weer dit,dan weer dat..

Groetjes!