Heb je in Nederland perse een binnenbak nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:43

Ik heb alleen een buitenbak, ik heb mn paarden bij huis staan, maar ik kan bijna altijd rijden, misschien 5 dagen in t jaar niet.
Het bevalt me heel goed, terwijl ik altijd een binnenbak gewent was.
Maar ik kan altijd nog naar de rijvereniging toe, heb ik les in een binnenbak.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:26

Waar mijn paard staat is alleen een buitenbak die meestal goed te rijden is, af en toe niet in de winter, maar er zijn genoeg binnenbakken in de buurt waar ik dan naar toe kan. Ik stond ook op een manege met een binnenbak enzo en nu bij een particulier. Nu is het fijner, omdat het er rustiger is. Ik moet savonds rijden, omdat ik overdag moet werken. Meestal ben ik er alleen of met nog iemand. Er rijden in totaal 4 mensen daar. Alles wordt voor mijn paardje geregeld, als ik op vakantie ga, rijdt er zelfs iemand anders op of hij wordt gelongeerd. Moet ie speciaal voer of medicijnen, dan geven ze dat, de stal wordt uitgemest, hij wordt buiten en binnen gezet, dus beter kan je het eigenlijk niet treffenen. Het bedrag is laag (minder dan 160 euro), dus perfect eigenlijk. Bovendien vind ik buitenrijden het leukst, binnen heb ik al snel last van de droge lucht, buiten waait het tenminste, hoewel als het net begint te regenen als ik net rij, dan baal ik wel eens. Maar in de praktijk valt het wel mee, zo vaak regent het niet als ik rij.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:54

Ik heb nooit de beschikking over een binnenbak gehad (manege- en privélessen buiten beschouwing gelaten).

Ik reed óf in onze buitenbak, óf in het bos. Vaak reed ik in het bos naar een open plek waar ze een soort bak gemaakt hadden. Als het erg hard gevroren had dan bekeek ik of de wei begaanbaar was en reed ik in de wei, vaak is die grond minder hard ivm het gras.

Geloof me, het went... Ik heb altijd in weer en wind buitengereden en ik zou het zo weer doen!