OPEN DEUR..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

OPEN DEUR..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 14:26

Met dit onderwerp zal ik wel weer een "open deur intrappen", maar het houdt mij wel bezig..... Je leest erover hiet bij Bokt maar ook het "nieuws" op de t.v. besteed er aandacht aan.
Ik hoorde n.l. van een buurman gisteren dat ze in Dordrecht ook controleren of de paarden/pony's op de wei, de mogelijkheid hebben om in de schaduw te staan, en zo niet dan krijgt men een boete.......
Ik vraag mij dan ook af hoe ze dat voor elkaar krijgen??? Verward
Veel mensen huren in de zomermaanden een stukje weiland van een boer of zo, WIE krijgt dan die boete???? Jij of degene die de wei aan jou verhuurt??
Trouwens toch wel een lastig onderwerp, want waar moet je voor kiezen...paard in de stal of buiten bij mooi weer... en er is geen schaduw?....en dan blijft nog de vraag of je zomaar je paard weer terug kunt zetten op stal (qua afstand) als het zo warm is......

Na de vele onderwerpen hierover gelezen te hebben hier op Bokt bestaan daar (uiteraard) toch verschillende meningen over.....ik lees b.v. dat er genoeg paarden /pony's zijn die toch de zon opzoeken als ze de mogelijkheid hebben om in de schaduw te staan....
Mijn ervaring is toch WEL dat de paarden (die naast ons op de wei staan)regelmatig de schaduw opzoeken, dus blijkbaar toch last hebben van de felle zon, vooral tussen 10 en 3 uur s'middags. En Pepsi en Snow zoeken zelfs hun stal op!!

Nu besef ik wel dat wij in de gelukkige omstandigheid zijn dat we van de stal naar de wei een uitloop hebben zodat ze zelf kunnen kiezen......., maar dan zie je toch aan hun gedrag dat ze bij dit warme weer toch vaak naar de stal lopen om in de schaduw te staan en daar hebben ze ook minder last van die nare vliegen!!
Ik denk dat dit "natuurlijke" gedrag (omdat ze de keuze hebben) toch wel iets zegt over het in de zon staan van paarden....... (of ik heb gewoon hele gevoelige paardjes Cool !!)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:37