voer van havens:kentucky lite e

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

voer van havens:kentucky lite e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 17:01

ik zag dat havens weer nieuw voer had,
kentucky lite e.
heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
en hoe bevalt het?
erbij stond:

granenmix met zwarte haver en soyaolie voor een verhoogd glycugeenreserve.
uit veel koolhydraten en veel zetmeel,laag eiwtgehalte voor een zo laag mogelijk eiwitbelasting.
met 250 mg vit. e: ter ondersteuning van het spiermetabolisme en het verminderen van het negatief effect van vrije radicalen bijvoorbeeld,spierstijfheid of dikke benen.


nou deze tekst is voor mij niet te lezen Haha! ik snap er dus niets van,dus als iemand het beetje wilt vertalen graag Haha!
maar heeft iemand dit voer bevalt het?
zitten er voor en en nadelen aan?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:46

Het betekent dat er veel Vit. E inzit wat gunstig is voor de spieren. Het is een voedingsstof die het lichaam helpt bij de afvoer van afvalstoffen, waaronder de spierafvalstoffen (zoals melkzuur). Daarnaast is vitamine E ook belangrijk voor de spierfunctie en de vruchtbaarheid. In combinatie met selenium speelt het een belangrijke rol bij de bescherming van spiervezels tegen beschadiging door afvalstoffen die ontstaan door grote inspanning (melkzuur). Ze helpen tevens bij het herstel van een dergelijke beschadiging ("stijfstaan" of maandagziekte). Vitamine E zorgt bovendien voor een betere zuurstofopname door de longen en heeft dus een positief effect op de prestaties.

Hier een stukje over vrije radicalen:

Vrije radicalen
Als reactie op stress, overbelasting, een blessure of ziekte maakt het lichaam van het paard bepaalde gifstoffen aan. Deze gifstoffen kunnen ook door inname van buitenaf het lichaam binnenkomen, bijvoorbeeld door bedorven voer, chemicaliƫn (zoals kunstmest) en medicijnen. Deze negatieve gifstoffen noemt men vrije radicalen. Vrije radicalen zijn zuurstofmoleculen die door middel van een soort kettingreactie enorme schade aan kunnen richten in alle lichaamsweefsels. Dit proces is te vergelijken met het roesten van ijzer of het rotten van voedsel en is soms zichtbaar en/of voelbaar (zoals de gezwollen warme plek bij een ontsteking) maar heel vaak ook niet. De aantasting van cellen speelt zich dan in het lichaam af.

Schade door vrije radicalen
Als vrije radicalen niet omgezet worden in 'positieve stoffen' spelen ze een belangrijke rol in de ontwikkeling van chronische aandoeningen (zoals luchtwegallergie, hoefbevangenheid, spierbevangenheid, huidallergie, artritis, vaatziekten en kanker) en tasten ze het immuunsysteem aan. Anti-oxidanten neutraliseren vrije radicalen en beschermen het lichaam tegen de schade die ze kunnen aanbrengen.



Glycogeen is brandstof voor de spieren. Koolhydraten zijn de voornaamste bron van energie. Koolhydraten bevatten onder andere glucose. Glucose is de eerste energiebron voor de spieren. Het kan direct gebruikt worden of, in de vorm van glycogeen, in de lever en de spieren worden opgeslagen als reservebrandstof. Beschikbare glucose kan bij inspanning direct gebruikt worden als brandstof.

Vit. E is dus een Anti-oxidant.

Snap je het een beetje?? Ik voer het Lotje nu sinds het er is en het bevalt goed. Ik voer het samen met de kruidenmuesli van Havens. Gemengd door elkaar. Het geeft wel veel energie hoor!!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 21:32

hoi,harstikke bedankt voor de veele uitleg Lachen
geef dit voer dus erg veel energie?
of als je het samen voert alleen dan?
want ik heb een volbloedje,dat al een heethoofd is Haha!
dus ik moet niets gaan voeren waar ze veel energie van krijgt.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:15

*schop*

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:35

beautyfull_mickey schreef:
hoi,harstikke bedankt voor de veele uitleg Lachen
geef dit voer dus erg veel energie?
of als je het samen voert alleen dan?
want ik heb een volbloedje,dat al een heethoofd is Haha!
dus ik moet niets gaan voeren waar ze veel energie van krijgt.


Hahahha, dan kan je beter de kruidenmuesli voeren met een beetje van de kentucky light. Want voor een volbloed is vit. E wel belangrijk voor de spieren want die zijn erg gevoelig op de spieren.

Dus 1 muesli zeg maar en een halve granen. Of 2 om 1....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:45

dus dit voer is wel goed voor de volbloeden?
ik was beetje aan het twijfelen dus power-plus mix-elextrolyten en dit voer.
maar de derby compacybrok is ook voor de spieren met vitamine e,die leek me ook best goed.
waar krijgen ze van de drie het meeste energie van en welke de weinigste?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:15

Even een schopje Lachen

Dit spul is me aangeraden om mijn dame een beetje op dieet te zetten.. is dus in plaats van biks. Is het hier een beetje geschikt voor, of zal ze hier weinig van afvallen?
Iemand enig idee?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:33

Kentucky Lite bestaat al weer een heel tijdje. Ik gebruik het vooral tijdens het SGW-seizoen (begin in februari, eindig in november) ik vind dat mijn paarden er heel lekker op lopen (ook de pittige paarden).
In de winter vind ik het een beetje teveel van het goede, dan zijn er natuurlijk geen crossen, en moeten ze hun energie ergens anders in stoppen, vind ik niet zo fijn! haha

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:34

Dus eigenlijk krijgen ze er veel meer energie van? Dus is het niet heel erg geschikt om wat extra kilootjes kwijt te raken?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:40

Ik heb het ook voor Polly, ze krijgt het 's morgens. De granen zetten de darmen goed aan het werk (zei de voerboer), het is de bedoeling dat Sharif er ook ooit opkomt...juist voor de darmen.
Ze wordt er niet echt heter van..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers