trainen en dag rust?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

trainen en dag rust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 16:57

hoi,
ik las laats dat je eigenlijk bij het trainen,steeds een dag rust moest geven voor de spieren.
dus bijvoorbeeld maandag in de bak lekker oefenen en dinsdag rust geven,klopt dit?
ik heb tot nu toe gewoo vaak haast iedere dag doorgetraind.
of bedoelen ze dit eerder voor renpaarden,of de echt top sportpaarden?
en hoe doen jullie het?


groetjes galina

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:54

Je hebt deels gelijk. Spieren hebben tijd nodig na de training om te overcompenseren, dit wil zeggen sterker worden dan de vorige keer. Maar totale rust veroorzaakt alleen maar ellende na training. Je kan beter lichte arbeid geven de volgende dag dus los longeren of losgooien of buitenritje.
Anders verzuren die spieren en worden ze erg stijf wat weer de spieren kan beschadigen.

Het beste kan je een soort schematje maken met 2 dagen training en dag lichte arbeid enzo.

Maar stilzetten dus boxrust is niet aan te bevelen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:00

Na een wedstrijd ook niet stil laten staan, maar lichte arbeid geven.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Finesse, jugito, WendyKtH en 141 bezoekers