gft-paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 14:08

gft is groenten-fruit- en tuinafval. Cool

Geven jullie je paarden vaak 'restjes' ? Bladeren van groene kool? Loof van wortelen? Korstje brood? Appeltje? Een paar takken die van de fruitbomen zijn gesnoeid?
Wat mogen ze zeker niet hebben? Sla is ongezond, dat weet ik, en je mag ook zeker geen afgemaaid gras geven, maar voor de rest? Houden jullie je strikt aan het 'echte' paardenvoer? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:09

Als ze niet meer de wei op kunnen geef ik ze nog wel eens kerstbomen Haha!

Iedereen verklaart me voor gek, maar ze vinden het heerlijk! En het is ook niet schadelijk!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:10

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 14:10

Ja, kerstbomen zijn gezond hé, zolang er geen kerstballen meer inhangen Haha! Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:13

JA, dennentakken zijn jum jum.
Kool is trouwens niet goed voor paarden (giftig).
Mijn vriend bewaart thuis zijn appelklokhuizen (ik ben allergisch voor appel) voor mijn paard, lief he?
Vieze muesli is ook voor het paard en half opgegeten evergreens en Liga gaan ook allemaal naar Piblie. Evenals oud bruin brood natuurlijk.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:30

Mijn paard vindt zichzelf een biobak. Als ik die de kans geef vreet ie alles wat ie tussen z'n lippen kan krijgen. Die steekt zelfs nog z'n kop in de biobak als die toevallig openstaat. Ik geef hem wel eens droog brood of een appel, maar de rest gaat naar mijn 4 biobakcavia's die er wel net zo blij mee zijn Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:39

Ik heb Ilonka wel eens kiwi gegeven. Ze is echt een paardje die alles opeet wat ze kan opeten, dus pakt zonder te ruiken die kiwi uit m'n hand, bijt er een keer op en spugt m weer uit. Dat luste ze dus niet. Eigenlijk geef ik haar verder alleen appels, wortels en brood en..Watermeloen, vinden ze ook heel lekker, moet je eens proberen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:40

Citaat:
Op 2001-08-02 14:09, schreef Sjuimpje:
Als ze niet meer de wei op kunnen geef ik ze nog wel eens kerstbomen Haha!

Iedereen verklaart me voor gek, maar ze vinden het heerlijk! En het is ook niet schadelijk!


OProep:
Alle kerstbomen naar Sjuimpje met kerst hihiih Party!!

Ik heb dit nog nooit gehoord grappig.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:47

donya krijgt van mij wel gewoon appels en peen, maar meer dan dat ook eigenlijk niet.
er is hier wle een paard op stal die,-ja ik weet het het is slecht, elke keer op zijn verjaardag een moorkop krijgt, vind ie zo lekker!!:) Lachen een oude hengst is het die heel hoog western heeft gereden, maar ik vind best dat dat 1 keer per jaar moet kunnen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:00

Yep mijn hond vind chocolade ook lekker maar helaas krijgen ze daar een hartaanval aan en gaan dood Frusty .

Dus ze krijgt geen chocolade Verward .

Btw geenvan mijn dieren krijgt mensen snoep uitzondering is pepermunt aan mijn paard. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:04

Pablo krijgt wel heel af en toe het restje van mijn raket (waterijsje) of wat AA drink of Sisi of ice-tea. Een heel klein beetje maar hoor en lekker dat hij dat vindt Kwijl

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:12

jino krijgt van mijn pap altijd fishermans friend! die vind ze lekkerrrrrrrrr Vingers aflikken
ennuh heeeeel af entoe krijgt ze een salmiak bal daar is ze nml gek op, alleen die zijn wel slecht voor dr dus die krijgt ze niet te vaak!
verder lust jino ook alles.... druiven vind ze heeerlijk ennuh abrikozen ook!
ook sisi-nobubbles light vind ze lekkerrrrrr volgens mij eet ze gewoon alles wat je voor dr neus houd!

en onze hond is gek op alle gezonde dingen!!
hij eet appels (niet alle, maar bepaalde soorten en het ligt aan zn bui Verward Haha! )
ennuh tomaat, komkommer, aalbesjes, kersen, banaan, druiven, uuuuuuuuh nouja ook alles eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:17

Leo en Mileen krijgen natuurlijk wortels en appels als ze op stal staan, maar verder eigenlijk niks bijzonders. Nou ja, als ik een boterham eet op stal (altijd met chocopasta of appelstroop) dan eet Mileen gezellig effe mee. Oh ja en als we in het Amsterdamse Bos rijden dan gaan we altijd bij de kiosk een ijsje halen en dan neem ik een pushup sinaasappel, want dan krijgt Milena het laatste stukje en de limo die dan in het karton zit, gewoon onder het rijden!

Verder krijgen ze nooit afval van groenten etc want thuis heb ik ook nog een heel schattig GFT-konijntje die Poesie heet (da's handig, als ik thuiskom roep ik "Hai poesie" en dan voelen alle vier de beessies (3x kat en 1x konijn) zich aangesproken en komen ze allemaal naar me toe. Is elke dag weer lekker thuiskomen!

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:22

ik heb mij paard 1 keer een rolo snoepje gegeven en dat vondt hij harstikke lekker. als hij in de winter op stal staat dan krijgt hij altijd winterpenen en appels dat is veel gezonder voor hem. trouwens die rolo heeft hij maar 1 keer gehad hoor.

groetjes claudia

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:59

Broodjes krijgen ze veel. Van mijn schoonmama, die een klein pensionnetje heeft en van het restaurant bij ons achter. In overvloed dus Haha!
Bruin brood, wit brood, croisantjes, bolletjes, stokbrood (incl. kruidenboter soms)
Verder eigelijk weinig. Hier en daar een worteltje of een appeltje, maar das maar heel af en toe.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:45

Wij doen het met WILGENTAKKEN
Vork

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:46

Citaat:
Op 2001-08-02 15:00, schreef Prisca:
Yep mijn hond vind chocolade ook lekker maar helaas krijgen ze daar een hartaanval aan en gaan dood Frusty .

Dus ze krijgt geen chocolade Verward .

Btw geenvan mijn dieren krijgt mensen snoep uitzondering is pepermunt aan mijn paard. *LOL*




Wij geven onze hond wel eens chocola maar wij poetsen ook zijn tanden erna Haha! maar kan die daar een hartaanval van krijgen Verward
We geven het hem niet zo van''alsjeblieft''maar als er iets valt ofosw dus niet met opzet!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:50

mijn pony krijgt nooit gft

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:54

mijne krijgt af en toe wat, hij lust alles, van pinda's tot koek echt waar die vuilnisbak niet alleen het ras maar hij eet ook alles maar voor de rest krijgt ie wel es oud brood of iets lekker fruitigs ofzo

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:59

Sommige paarden eten zelfs het vlees van je brood af!!
Het zijn ook echt alleseters!
-Alice-

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:24

hoi

ik heb ze de echte schillenhittten van vroeger *LOL* *LOL*
ik krijg van mijn supermarkt waar ik boodschappen doe elke week een volle doos groenafval en van de bakker elke week een stuk of wat oude broden
dit krijgen ze trouwens niet als hoofdvoer allemaal maar naast de gewone biks een soort lekkernijtje zeg maar
de mijne eten wel sla trouwens vooral ijsbergsla is favoriet en ze worden er nooit ziek van
hier volgt een eetbare lijst uitgetest door 4 proefpaarden *LOL*
andijvie,sla,ijsbergsla,komkommer,bloemkool,broccoli,appels, peren (,perzikken,framboos,aardbei Haha! ook) bospeentjes incluslief loof en winterwortels en koolbladeren van witte kool,spercieboontjes ,
een hele lijst dus ik geef al meer dan 15 jaar groenafval en geeneen van alle paarden die ik ooit heb gehad zijn er ziek van geworden (uiteraard geef je geen bedorven of schimmelig geworden groenvoer dan kunnen ze wel ziek worden en winterwortels altijd schoonwassen als ze zanderig zijn)
Mijn paarden lusten ook wilgetakken en jonge berkjes (ooit eens gepoot naast weiland *LOL* de bast van de pruimebomen van de buurman naast de bak is vooral in de winter populair hier
en gras geven we wel eens gemaaid bij maar dan spreken we over kniehoog gemaaid gras met een zeis (gen gekneusde gazongras zoals mijn buren eens gegeven hebben toen ik net niet thuis was en 2 paarden wel koliek ervan kregen)
wel heb denk ik gewoon een stel biobakken achterthuis geloof ik *LOL*
groetjes tina
of waren het nou (hangbuik)varkentjes??? *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:21

Ik heb 3 afvalvaten: Des en 2 knaafjes. Oud brood laat ik drogen voor Des en haar stalmaatje. Appelschillen naar de knavies. Van het najaar weer appels en peren voor de paarden. En wrsch weer af en toe een voederbiet....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:24

Mijn pony vreet ook alles wat ze tegenkomt maar ze krijgt niet alles maar de pony van mijn vriendin, wowww. Bij de oude eigenaar kreeg hij altijd elke dag van de eigenaar een plukkie shag Verward
Vanmiddag was ik even met hem aan het lopen en toen we even een 'lunchpauze' hadden vrat ie zo mijn brootje filet americain van de tafel (en ik had zo'n honger Verdrietig Boos! )
Waar hij op stal staat krijgt hij gewoon voer en hooi maar als hij de kans krijgt...
Wat ik hoorde (niet boos worden als het niet zo is) de stalhoudster zei (nadat ik had gezegd dat haar schoonvader de paarden kleine aardappeltjes had gevoerd) dat aardappels puur vergif zijn voor de paarden. Ze was geloof ik niet zo blij met de actie van haar schoonvader.
Op het oude land kregen de paarden trouwens ook elke week van een man een enorme kist spruitjes en ook allerlei rotzooi maar ze vreten het gewoon. Een plaatselijke fokker gaat elke week een kar vol oud broo halen bij de bakker, dat krijgen zijn welshjes naast een halve schep brokken, echt mooi hoe hij dan met die kar loopt....
oeps beetje lang verhaal geworden geloof ik.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 23:01

Ik geef ze brood, appels, peren, krentenbollen,sla en soms pluk ik wel eens takken vd bomen langs de weg, knotwilgen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 23:20

Vandáááááááááár dat er in de buurt van weides bijna alleen maar knotwilgen voorkomen en geen 'gewone' wilgen Haha! .

Ik had vooral graag geweten van welke groenten en planten je paard mag smullen. Van snoep, ijsjes en dergelijke zwijg ik, want dat krijgen onze pony's nooit. Soms krijgen ze wat oud brood, maar ik probeer dat wel wat te spreiden over enkele dagen.

Toen onze pony's nog in het dorp stonden, werden ze langs alle kanten met brood bekogeld. Dan namen we wel heel der broden uit de wei om die wat gespreider te geven. Ik heb dan liever dat ze het brood voor de deur zetten. Onze buren zeiden wel altijd 'eentje maar, kan geen kwaad' , maar ze kieperden, met of zonder zak, het brood van de voorbije maand (met of zonder schimmel) over de omheining. Dat vind ik dan ook weer een beetje te veel van het goede, maar als ik zou durven een plaatje te zetten 'verboden te voederen', zou ik de boeman zijn en het is waar dat één broodje geen kwaad kan...
Nja, nu heb ik er gelukkig geen last van, omdat de pony's in het veld staan. Er is nu maar (voor zover ik weet) één vaste bezoeker en die geeft eerste keus appelen, dat ik soms denk, 'geef die maar aan mij, ik kan daar ook nog wel wat mee doen' Knipoog . Maar ja, paarden gaan voor hé Knipoog .