Dik of dun sjabrak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Dik of dun sjabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 11:13

Het lijkt wel alsof dikke dekbedden de nieuwste trend zijn op sjabrak-gebied Lachen
Ik heb zelf twee BR sjabrakken, van die dikke gewatteerde, 1 fluwelen en een gewone zwarte.
Ik merk echter wel dat ze minder makkelijk in de kamer te trekken zijn. En Iwaldo heeft ineens drukplekken gekregen... zal het daar aan liggen??

Wat vind jij het fijnste? En is dun of dik ' beter' ?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:25

Pfoei, zelf heb ik verschillende dikke en dunne. De dikke die ik heb zijn van Lami-cell en Equiline. Deze zijn erg voorgevormd en daarmee heb ik geen probleem mee met drukplekken.
De dunne dekjes die ik heb, gebruik ik in combinatie met een gelpad.

Conclusie van mijn dekjesgebruik: ik ga voor dikke.

Toos paardloos

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:34

nee ik vind de dikke shabrakken niks
ze verschuiven, doordat ze niet gemakkelijk in de kamer te trekken zijn, mn zadel staat 10x zo breed (naja beetje overdreven Schijnheilig ) en ze nemen niet goed zweet op.

nee voor mij dus gewoon, goede kwaliteit, dunne dekjes OK dan! Als je zadel gewoon goed ligt, helemaal geen gelpad nodig

kan niet zeggen of de drukplekken van het shabrak komen, maar doordat ie dik is en niet goed in de kamer zit, kan ie wel goed verschuiven. het zou dus wel kunnen dat t daar van komt...

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:54

Die van mij hangt er een beetje tussenin.
Is niet superdik maar ook niet zo dun dat je er doorheen kan kijken Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:59

Ik heb gewone shabrakjes (niet super dik, niet super dun), maar rij wel altijd nog met een gelpad.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:02

Ik heb een passend zadel dus daaronder komt geen dik dek. Die vervormen de pasvorm van je zadel waardoor het alleen maar minder goed gaat passen. Een dekje onder je zadel is in principe alleen maar om het leer te beschermen tegen zweet. Een dun dekje nemen dus!

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:08

kebie schreef:
Een dekje onder je zadel is in principe alleen maar om het leer te beschermen tegen zweet.


Hier ben ik het niet mee eens .

Een dekje is er naar mijn mening ook om de paardenrug te beschermen tegen het zadel, zonder dekje krijg je sneller wondjes.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:10

het nadeel van die hele dikke sjabrakken is vaak dat ze zo stug zijn, je kunt ze bij wijze van spreken wegzetten, en dan dus idd niet goed in de kamer te trekken zijn of andere rare randjes geven met alle gevolgen van dien. En ik vind ze ook niet fijn te wassen.
Ik heb dus graag een soepel sjabrak en dan kom je meestal automatisch in die dunnere uit, ik vind de gewone 'katoentjes' het fijnst, gewoon simpel, niet te duur, past goed en makkelijk wasbaar.
Echt schaap is ook fijn, dat is dan wel dik, maar ook heel soepel en zacht.

Nulla tenaci invia est via

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:13

Ik vind de BR shabrakken ook niet zo fijn,... Te dik, liggen niet echt lekker onder je zadel. Nee ik ga toch voor de iets dunnere, maar niet de hele dunne, die vind ik ook niet fijn!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:22

Ik krijg de dikke juist veel mooier in de kamer dan die dunne. Misschien is dat bij mij het geval omdat mijn shabrakjes altijd iets te groot zijn, een D-pony met een full dressuurshabrak.... Ze schuiven niet bij mij, en dat hoort ook niet te kunnen bij een passend zadel.

De dunne vind ik ook prettig, bij bijvoorbeeld dit warme weer.

28-09-2007
Nothing compares too you...

deedee19

Berichten: 7918
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:22

Ik heb dunne shabrakjes die vind ik toch fijner.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

carola

Berichten: 8676
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:50

Hele dikke schabrakken vind ik lelijk, en het lijkt me ook niet fijn.
Doe mij maar een normale!
Maar toch; mijn paardje heeft altijd een schapenwollen schabrak onder, van Christ. Die is natuurlijk heel dik! Maar hij krijgt schuurplekken van de randjes om normale schabrakken heen, dus tja, je moet wat...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:55

Ik heb pasgeleden een shabrak van Bucas gekocht. Niet heel erg dun, maar zeker niet dik. Al zou ik dikke shabrakken gebruiken dan lijkt Lars helemaal tonnetje Knipoog
Ik vind dat als een zadel goed past er gewoon een dunne shabrak onder kan.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:36

die dikke vind ik wel mooi, maar onder het zadel minder.
Mij lijkt ook dat je zadel een beetje wijder gaat staan. Vind ik niet fijn, maar dat is denk ik voor iedereen anders

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:37

Ik vind de dikke shabrakken het fijnst. Vooral de poly pads bevallen me super!
Ik heb ook verschillende dunne shabrakken en daar rij ik ook nog gewoon veel mee hoor, maar mijn voorkeur gaat toch naar die dikke uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:28

Ik vind de "normale" dekjes van Kavalkade het prettigst.
Ik heb er een van BR die vind ik te dik en te kort.
Een tijdje terug heb ik een Ankypad kado gekregen en die bevalt me eigenlijk ook niet echt.
Net een te dik slap dekbed wat ik maar maar niet netjes onder het zadel krijg en niet goed in de kamer kan trekken, onder het rijden gaat het vanzelf weer strak op de schoft zitten.
De kleur is trouwens wel erg mooi een soort ijsblauw (niet licht blauw).

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:34

Ik heb beiden. Gewone dunnere sjabrakjes van allerhande merken, ook nog uit Parijs, en ook twee dikke "dekbed" sjabrakjes. Een van Divoza en een nog uit Parijs. Eigenlijk ben ik over allen tevreden qua passen in de kamer en al dan niet verschuiven. Met die dikke heb ik nog nooit problemen gehad, met die dunnere ben ik altijd blij dat er lusjes aanzitten, heb het gevoel dat ze zonder lusjes wel zouden verschuiven. Drukplekken heeft Koortje nog nooit gehad met dit Wintec dressuurzadel.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:42

Ik tot nu toe alleen dunne. Zijn een stuk goedkoper en ik vind het ook mooier staan. Waarom zou ik dan die dikke kopen?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:16

ik heb 2 dikke br sjabrakken en vind ze erg fijn. Ik heb ook wel dunne maar die gebruik ik nu een stuk minder.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:55

Ik vind dikke het fijnst. Ze nemen goed het zweet op en beschermen imo de rug beter dan een dun shabrak.
Ik heb er nu 2 van Global en 1 van BR. Die laatste is wel wat stug maar is wel lekker zacht. Wat ook fijn is van die twee Globals is dat blauw blauw blijft. Hoe vaak je het ook wast. Dat is wel anders bij Harry's Horse Knipoog

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:43

ik heb een dunnere met der naam erop zit prima en 2 dikkere die ook prima liggen maak tniets uit dus

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:53

Ik heb ook goed ervaringen met de polypads! Na de test van gelpads etc. in de Bit van begin dit jaar, heb ik zo'n polypad besteld, en deze ligt echt super hoor!
Zelf merk je het ook, je "veert" meer als je rijdt (dat bedoel ik dan positief!)
Ik vind die dunnere sjabrakjes wel mooier om te zien, maar Pepsi kreeg er wel wat drukplekjes door, nu merk je dat de POLYPAD zowel voor mij als hem fijn ligt!!
Wat ook leuk is, is dat je de polypad in verschillende kleuren kan bestellen en dan voor je worden gemaakt.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:03

is er ok een site of ergens anders waar foto's en prijzen op staan van die polypads?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 15:19

Ik heb vandaag een Stubben shabrak gekocht voor bij mijn stubben zadel Haha! Bloos
Een mooie fluwelen, die mooi gestikt is, maar onderaan van katoen en dus goed zweet opneemt. Én, niet dik.

Iemand interesse in twee veelzijdigheids-sjabrakken van BR?
Eentje is zwart met gouden rand, en de ander is bruin fluweel met gouden rand. Zie ook Eenmaal Andermaal... Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:05

Ik heb verschillende shabrakjes, dikke en dunne.
Ik heb ook een shabrak van BR, best dik maar ik heb er helemaal geen problemen mee ofzo, hij is ook zeker niet te kort en schuiven doet ie ook niet.
En het zweten is ook veel minder dan met die dunne shabrakjes. Maar dat zal wel weer aan mij liggen denk ik.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers