verzekeren: wie bepaald de handelswaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

verzekeren: wie bepaald de handelswaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 21:51

Ik wil mijn paard gaan verzekeren. Mijn paard is 5 jaar oud, heeft een KWPN papier, is een ruin en is aan 1 oog blind. Afstamming is:
Moeder: caroline
Vader: Lennard
Moeders vader: Ariban
Wie bepaald er nou eigenlijk wat de handelswaarde is van mijn paard?
Hoe zou jij dit paard verzekeren?

In het land der blinden is eenoog koning!


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:12

Mijn vader zit als schatter bij de onderlinge verzekering bij ons in het dorp. Die gaan niet zo hoog met de prijs. Er wordt ook niet naar afstamming gekeken, puur naar het paard zelf.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 22:13

aah, ok... Dus de verzekering zelf bepaald de handelswaarde?

In het land der blinden is eenoog koning!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:21

Zo gaat dat hier iig. Het maakt niet uit wat je er zelf voor betaald hebt, daar zitten ze soms nog wel onder (tot ergenis van de eigenaar Haha! ) Maar het zijn wel mensen met verstand van paarden. Mijn vader zit al meer als 25 jaar in de paarden, de man waar ie altijd mee gaat schatten heeft een manege gehad en heeft nu nog paarden. Ik weet niet of je bij een andere verzekering zelf de waarde kan bepalen waarvoor je je paard wil verzekeren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:22

Als jij je paard voor 50.000 wil verzekeren kan dat, zolang je de premie maar ophoest.
Ik vraag me wel af of dat in dit geval reƫel is, het lijkt me logischer dat het paard voor een vrij laag bedrag wordt verzekerd maar wel met inbegrip van medische kosten. Of hij moet ondanks zijn handicapje een buitengewoon talentvol paard zijn.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 22:23

Nou is mijn paard niet veel waard want hij is aan 1 oog blind, maar is toch fijn om te weten waar ik hem voor verzekeren moet en of het uberhaupt de moeite leent om hem te verzekeren, ALS ze hem a willen verzekeren.

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 22:33

Tuurlijk heb ik een buitengewoon talentvol paard! hahahahah... let maar op, over een paard jaar loopt ie Endurence, Eventing en blink ie uit in de vrijheidsdressuur Knipoog Nee zonder gekheid. Ik heb het paard voor mijn lol. Hij heeft absoluut de aanleg om veel te kunnen maar dat zou ik er toch niet uit kunnen halen. Het gaat mij er voornamelijk om dat ie verzekerd wordt voor medische kosten,maar bv bij de amev kan dat pas met een handelswaarde boven de 2350 of iets in die richting. Nou heb ik dit paard voor 2000 euro gekocht. Maar wat zijn handelswaarde nou echt is?????

In het land der blinden is eenoog koning!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, sassycas, Trendiction en 41 bezoekers