E rijbewijs, waar en hoe duur? (omg. Hoogeveen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

E rijbewijs, waar en hoe duur? (omg. Hoogeveen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 00:17

Tja, na al die ziektegevallen hier bij mij op stal en dan zonder trailer zitten moet het er toch maar eens van komen, ik wil voor mijn E gaan.....
Mijn auto valt uit elkaar dus krijg ik van mijn vriend een nieuwe auto die ook een trailer kan trekken (jawel, ik heb echt een wereld vent hoor Lovers )
Ik zorg dan zelf voor een trailer en natuurlijk eerst voor mijn E rijbewijs.
Nu zie ik het niet zitten om weer vele lessen te gaan volgen maar heb gelezen dat je het ook in 1 of 2 dagen kan halen.
Wie weet waar (in de buurt van Hoogeveen) dat kan en wat het kost?
En moet je met je E ook weer eerst theorie halen? (nee toch hoop ik he...)

Ben benieuwd!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 00:29

oke, ik woon niet bij hoogeveen in de buurt.
maar bij ons in de buurt kon je het voor 430 euro in 1 dag halen (als je slaagde Knipoog )
prijs zal inmiddels wel gestegen zijn, want dat gaat met de dag omhoog Scheve mond
volgens mij hoef je er geen theorie examen voor af te leggen. de verkeersregels zijn hetzelfde, behalve dat je max 80 mag, maar dat moest je met je B rijbewijs ook al weten Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 00:55

Hihi, ja het rijden is niet zo'n probleem (hoewel ik geen ervaring met een trailer heb en het mij dood eng lijkt maar daar kom ik ook wel weer overheen) maar na mijn auto en motor rijbewijs heb ik gezworen nooit meer een ander rijbewijs te gaan halen omdat ik helemaal gek wordt van dat theorie examen......ik haal het wel steeds in 1x maar met de hakken over de sloot en verschrikkelijk veel stress.....vandaar mijn vraag, als ik nu voor de 3e keer theorie moet gaan doen ben ik bang dat ik het niet meer haal (heeft overigens niets te maken met het niet kennen van verkeersregels hoor, is meer examenvrees en dat heb ik met rijden veel minder)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:04

Wees gerust, met het halen van je B heb je het theorie gedeelte achter je gelaten. Daar hoef je niet opnieuw examen in te doen.

Kijk eens rond op het net, of gouden gids? Er zijn zat rijscholen en mogelijkheden. Ikzelf ga m'n E halen (ahum, ga er vanuit) in Winschoten. Is een dagcursus voor iets meer dan E 400,-.

Alvast succes toegewenst!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:47

Ja ik moet hem ook gaan halen, ik geloof dat je hem bij de ANWB binnen een dag zou kunnen halen (als je slaagt natuurlijk).
Ik heb hem ook hard nodig!

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:05

Hoi, bij Jan Kreeft in Hoogeveen kun je lessen nemen. Zo'n ½ jaar geleden heb ik ernaar geinformeerd. Het koste toen € 475,00 (all-in). Ik ben er nog steeds niet aan begonnen, wie weet kunnen we korting krijgen als we ons tegelijk opgeven Knipoog ?

http://www.jankreeft.nl

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:13

Hey, ik heb het in hoogeveen gedaan. Ik heb m bij de Wey gehaald en heb het in een dag gedaan. Ik geloof dat ik iets van 3 a 400 euro kwijt was. Moet je anders ff naar hun bellen, ze zitten naast klok (BP) benzine station (Schutstraat??)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:34

mensen, een dagcursus is niet realistisch als je nog nooit (of bijna nooit) met een aanhanger hebt gereden. Die zijn echt voor de mensen die al jaren met een trailer rondcrossen en er nu het bewijs bijwillen zodat ze met zwaardere combinaties mogen rijden. Als je beginner bent zul je echt in een paar lessen moeten investeren.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:36

ArwenLune schreef:
mensen, een dagcursus is niet realistisch als je nog nooit (of bijna nooit) met een aanhanger hebt gereden. Die zijn echt voor de mensen die al jaren met een trailer rondcrossen en er nu het bewijs bijwillen zodat ze met zwaardere combinaties mogen rijden. Als je beginner bent zul je echt in een paar lessen moeten investeren.


Daar heb idd gelijk in. Ik reed al wel is met de trailer, zette hem voor de auto enzo. Ook moet ik erbij zeggen dat ik eerst 1 uur les heb gehad en in die les keek hij of ik er handig in was of niet. Hij zei toen: als je thuis gaat oefenen met achteruit rijden en bochten achteruit, dan moet he makkelijk lukken.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 20:51

Ja maar dat wordt ook altijd bij het motorrijbewijs gezegt, niet aan beginnen want je hebt geen ervaring.
Nog nooit zelf op een motor gereden maar wel de spoedcursus gedaan en ik had hem in 1x.........
Maar goed, ik vind dat je wel gelijk hebt want met een trailer heb ik toch wel mijn paardje achter mij hangen en daar wil ik wel wat ervaring in krijgen dus misschien dat ik gewoon wat losse lessen neem en dan eventueel voor die in 1 dag ga........maar ik geloof dat ik eerst even moet sparen Haha!