hitte vraagje, drinken enzo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

hitte vraagje, drinken enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 17:29

waar ik zaterdag voor een week heen ga, kamperen, komen ook paarden.
Die paarden komen waarschijnlijk op een weilandje ( hopenlijk met schaduw) maar er is daar niet zo'n drinkvoorziening met stromend water.
nu dacht ik aan bv een emmer met een autoband eromheen en daar dan water in te doen.
nu zijn mijn vragen:
- als het water op is, komt er nieuw water, maar als het niet op is, wanneer moet je het dan verversen ( om de hoeveel uur?denk wel: met deze hitte)
- heeft iemand nog handige tips oid, bv: over de warmte, het eten, het werk, enz..

die laatste vraag is misschien wat onduidelijk, maar ik ben dus op zoek naar tips, over alles wat handig is, in een warme week met paarden!!

heel erg bedankt!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:54

ik zou het iedere dag ververssen, en in de schaduw zetten na 1 dag is het nog niet echt warm dus kan het weinig kwaad eigenlijk.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:11

Een paar x op een dag je paard onder de spuit zetten vinden ze heerlijk
ik doe het maar 1 x trouwens.

met dit weer blijft het water er echt geen uur in staan ik denk dat
je elk uur aan de wandel ben om ze gewoon weer te vullen.

wij gebruiken geen autobanden en dan gooien ze ze om jammer joh haal je weer nieuwe (niet leuk maarja heb je over voor ze he)

een autoband lijkt me niet zo veilig ik heb wel eens een topic over gezien hier op bokt.

Tessala

Berichten: 24
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:21

wij hebben ook (nog) geen stromend water op de wei en deze hitte in combinatie met een stel eenden zorgt ervoor dat we zo'n 2 a 3 keer per dag het water verversen. En ik vind het fijn om men paardjes in de gaten te houden met dit weer. (net alsof ik het erg vind om naar men paardjes te gaan, haha)

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:27

voor het water moet je gewoon een paar x controleren of het nie te warm water is en dan verschonen. Dat doe ik bij ons ook!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:32

kan je niet ergens zo'n koeienpomp lenen? Slang in de sloot, de pomp doet de rest, hebben ze vaak snel zat door

Tessala

Berichten: 24
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:34

de sloten staan droog, maar we laten een grondwater pomp slaan