Als een pessoabit geen indruk maakt?

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Angelique18

Als een pessoabit geen indruk maakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 20:43

Na goed zoals de titel al zegt, wat te doen wanneer een pessoabit geen indruk maakt?

Ik was dus vandaag op de manege en wilde eens proberen hoe mijn fjordje loopt op een pessoabit.
Met het idee in m'n achterhoofd dat ik dan voor m'n gevoel wat rustiger buiten kan rijden op hem.
Affijn ik van Stef haar pessoabitje geleent.
De teugels op de 3 e ring (1 onder de grote ring) nu wist ik al dat hij dwars door een water trens heen loopt.
Ik had dus verwacht dat hij hierop toch wat makkelijker zou reageren maar helaas.
Zelfs door de pessoa liep hij heen.
Hoe ik hem normaal op mijn hele normale bustrens stil krijg liep hij nu gewoon met een stale nek door. (Met gewisselde ophoudingen links en rechts)
zelfs toen ik echt aan de teugels "trok" om hem tot stilstand te brengen bleef hij stug door lopen.

Nu weet ik wel dat je niet gelijk een scherper bit moet pakken maar altijd dit soort problemen rijtechnisch op moet lossen.. maar goed.
In de bak luisterd hij goed! vrijwel nooit echt problemen met hem, maar buiten is hij erg sterk en wil ik gewoon voor m'n eigen veiligheid een wat scherper bit hebben zodat mocht het nodig zijn ik hem daarmee wat gemakkelijker in de hand kan houden.

Ik ben dus benieuwd wat ik hiermee aan zou moeten?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:59

Probeer ook een Thiedemann bit, ik heb er een met rubber stang. Gaat veel beter alhoewel het natuurlijk wel een paard blijft. Je kan ook een ongebroken trens proberen omdat hij ook al goed loopt op een normale bustrens.

Banjer
BNB Redactielid, Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:05

een bitloze optoming?? Ik stond er zelf ook van te kijken hoe goed Banjer er op reageert... misschien ook jouw Fjordje... Lachen

Zumba instructor :D
Als er in de hemel geen chocolade is, ga ik er niet naar toe!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:12

Probeer de pessoa nog eens een paar keer. Niet meteen opgeven, je moet ook je fjordje de tijd gunnen om eraan te wennen.
Ik heb mijn draver vroeger ook met pessoa gereden en daar kreeg ik de 1ste keren ook totaal geen reactie op, pas na een week rijden kreeg ik meer reactie en merkte ik duidelijk verschil.

Ik zou dus gewoon nog een paar keer dit bitje proberen, misschien dat hij het na een paar keer wel beter oppakt. Pas na 2 weken ermee rijden en geen reactie -> stoppen en een ander bit proberen.

Succes ermee!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 21:17

Maudje schreef:
Probeer de pessoa nog eens een paar keer. Niet meteen opgeven, je moet ook je fjordje de tijd gunnen om eraan te wennen.
Ik heb mijn draver vroeger ook met pessoa gereden en daar kreeg ik de 1ste keren ook totaal geen reactie op, pas na een week rijden kreeg ik meer reactie en merkte ik duidelijk verschil.

Ik zou dus gewoon nog een paar keer dit bitje proberen, misschien dat hij het na een paar keer wel beter oppakt. Pas na 2 weken ermee rijden en geen reactie -> stoppen en een ander bit proberen.

Succes ermee!

T vreemde van alles was nog dat ik t idee had dat hij echt de lucht in wilde, iets wat ik nog niet eerder met hem heb meegemaakt.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:20

Dat had Remy de 1ste dag ook hoor. Eerst een paar keer bij de 1ste keer rijden heel heftig reageren alsof jij gigantisch in zijn mond zit te trekken terwijl dit helemaal niet zo is, maar daarna wordt hij rustiger.

Heb je de bakstukken trouwens ook 1 gaatje korter gemaakt ?

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:13

Heb je een kinriempje of ketting aan de bovenste ring? Dat wil nog wel eens wonderen doen.

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie