Hoe ogen / hoofd vliegenvrij houden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Hoe ogen / hoofd vliegenvrij houden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 21:23

Ik heb voor Rena zo'n vliegenmasker.
Ging altijd goed , en ze komt zelf al naar me toe om 'm om te doen Lachen

Maar ik heb hem nu al 2 keer van haar koppie gehaald , en gezien dat er dan 1 of 2 vliegen onder terechtgekomen waren , daar wordt ze dus ook niet vrolijk van.... En ze gaat ook zo zweten onder die bontrandjes.

Nu zit ik dus te denken aan het kopen van een spulletje om onder haar ogen te smeren tegen de vliegen , 1 of ander rollertje ofzo ?

Kunnen jullie een bepaald merk aan- of afraden ?

Rena heeft echt steeds een heel smoeltje vol vliegen , zitten er elke keer minstens 20 op als ik kom .....echt niet normaal meer.
Zeker omdat de andere paarden er nauwelijks last van lijken te hebben rond de ogen Scheve mond

Tips gevraagd voor mijn lieve gele bolletje !!!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:36

derbygel,die moest goed zijn om ze mee in te smeren.
ja daarom doe ik geen vliegenmaskers om of vliegendekens,want e hoeven maar twee steekvliegen/horzels ofzo onder te komen die er niet onderuit kunnen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:37

ik vind trouwens die sliertjes nog altijd het makelijkst Haha!
er kan niets mee gebeuren,an met beetje schudden van het hoofd vliegen die dingen al alle kanten op Haha!
trouwens als je een oud halster hebt kun je die erom naaien zodat ze die niet verliezen.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:02

Ik ben geen fan van die vliegensliertjes Lachen
Dan moet ze nog de hele tijd met dat koppie schudden ,
en de vliegen blijven op haar ogen zitten telkens...

Ook wil ik haar geen halster om hebben , dus het zal echt een middeltje moeten worden om haar ogen vliegvrij te houden , zodat ze niet op haar koppie meer willen zitten

Derby-gel zegt me niks eerlijk gezegd Lachen Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132050
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:04

Heb je weleens een leren vliegenmasker met sliertjes geprobeerd ?
Die suede sliertjes zijn een stuk minder stug dan die nylon dingen en blijven veel makkelijker in beweging.
Voor mijn paard het ik er eentje zonder halster, hij heeft alleen een frontriem met suede sliertjes (tot over de ogen) en een soort kinriempje.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:09

Ik gebruik voor op het hoofd van Par zelf een soort gel van Hofman Lieves en Par heeft als 1 van de weinige weinig tot geen last van de vliegen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:18

oke,nee dan houd het op want die moet je met halster omdoen Haha!
ja derbygel dat doen wij in het gezicht,ik weet niet of ze het bij jullie ruitersportzaak ook verkopen?

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:38

Weet ik ook niet , ik ga morgen even kijken Lachen

Dat Hofman Lieves gebeuren heb ik vandaag van een stalgenootje een keertje geprobeerd , was niet echt overtuigend hoor , maar leek wel te kunnen helpen....moest weer naar m'n werk dus heb het effect niet echt kunnen zien nog Lachen

Misschien hebben ze maar 1 merk , dan is het wel makkelijk kiezen natuurlijk *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:45

www.puurnatuur.nl en dan bij espree, das echt mega superspul! Werkt 24-36 uur (gegarandeerd en getest door mijzelf)!
Viv

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:23

pmarena schreef:
Dat Hofman Lieves gebeuren heb ik vandaag van een stalgenootje een keertje geprobeerd , was niet echt overtuigend hoor , maar leek wel te kunnen helpen....moest weer naar m'n werk dus heb het effect niet echt kunnen zien nog Lachen


Ik weet ook niet of het per paard anders is wat wel en niet werkt.
Ik vondt het zelf wel geinig om te zien dat alle andere paarden echt onder de vliegen en de dazen zaten en Par zat heel relaxed soms een vliegje weg te schudden Haha!
Dus bij mij werkt het in ieder geval wel, ze hebben ook van dat speciale dazenspray van het zelfde merk....maar dat stinkt zo achterlijk!!
Werd der gewoon misselijk van. Misselijk
Maar dat is dus voor hardnekkige of dazengevallen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:44

Je kunt sliertjes aan je vliegenkap naaien. Aan de onderrand, vliegen kunnen dan niet via de onderrand in de kap komen.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 23:55

Vippie schreef:
www.puurnatuur.nl en dan bij espree, das echt mega superspul! Werkt 24-36 uur (gegarandeerd en getest door mijzelf)!
Viv


Kijk , dat is nu zo'n die-hard tip die ik vooral zocht Vork
Bedankt Viv !

Ik vind dat Hofman Lieves trouwens geeneens vies ruiken , ik heb even aan dat rollertje genuft vanochtend , was helemaal niet vervelend Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:57

pmarena"]
[quote="Vippie schreef:
www.puurnatuur.nl en dan bij espree, das echt mega superspul! Werkt 24-36 uur (gegarandeerd en getest door mijzelf)!
Viv


Kijk , dat is nu zo'n die-hard tip die ik vooral zocht Vork
Bedankt Viv !

Ik vind dat Hofman Lieves trouwens geeneens vies ruiken , ik heb even aan dat rollertje genuft vanochtend , was helemaal niet vervelend Lachen
[/quote]

Nee je hebt verschillende soorten van Hofman, ik heb zelf geen rolletje maar een potje waar dus een soort gel in zit.
En dat nieuwe spul is spray, speciaal voor dazen, bestaat net ofzo zeggen ze.
Maar dat ruikt naar een overvolle asbak doordrenkt in chloor.....laat iedereen gelijk je paard met rust, ook geschikt tegen pennymeisjes dus Haha!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 01:29

Hihi , da's ook altijd voordelig *LOL*

Hee , dus ze hebben ook potjes , dat lijkt me ook beter dan een stick !!
Als ze die hebben zal ik zo'n potje kopen morgen , en dan ondertussen dat spulletje van Viv bestellen Lachen

Bedankt meiden !!!!
(neem ik aan Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:27

Ik heb een grote pot Vlieg-op gel, dat bevalt erg goed.
Makkelijk op te brengen en het werkt goed tegen vliegen, omdat we hier gelukkig geen horzels hebben weet ik niet of het daar ook tegen werkt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:31

Je mag niet alle vliegengels aanbrengen op het hoofd en rond de ogen en slijmvliezen. Het kan irriteren! Pas dus goed op en lees de gebruiksaanwijzing goed... Etherische olien kunnen dus ook irriterend werken ookal zijn ze natuurlijk!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 12:38

Nou , ik heb vanochtend dat spulletje van Viv besteld , uiteraard meteen maar met nog een paar spulletjes samen Haha!

Ben wel benieuwd wanneer ik dat thuis heb Verward

En ben daarnet even langs de ruitershop gegaan voor dat Hofmans Lieve ,
en verdraait : ze hadden de gel.

Meteen een stukje verder even het peerdje in de wei lastig gevallen ermee , beetje gel uitgewreven onderlangs haar ogen en over haar neus/hoofd.

Vliegen waren wel vertrokken , paardje stond er tevreden en attent bij.

Even later kwam er wel weer een enkele gevleugelde ellendeling direct op haar ogen , dus echt perfect werkt het niet , maar er zitten nu iig een stuk of 20 vliegen minder op dat smoeltje Lachen

Ik ben alleen altijd een beetje bang ,
dat de ene vlieg die dus wel gewoon op dat koppie en in die ogen gaat zitten , dat vliegenspul aan z'n pootjes meeneemt dat oog in.....waardoor het misschien gaat irriteren...of denk ik nu weer te ver door Lachen